Знак стоянки, де, за правилами, його категорично не може бути. Пішохідний перехід, знак про який з одного боку не видно за будою, а з іншого він затертий до світло-сірого. Освітлення переходів, де часто трапляються ДТП, - лише з одного боку. Ці та інші порушення ми виявили під час інспекції вулицями Тернополя.
Водії зі стажем звернулись до редакції та запропонували журналістам дослідити тему дорожніх знаків у Тернополі. Особливо зараз, наголошували вони, тема актуальна. Адже ДТП, загиблих і травмованих в них людей мало не щодня більшає. І коректність та задовільний стан дорожніх знаків має до зменшення наслідків ДТП пряме відношення.
Ми погодились на експеримент. За три години поїздки Тернополем зробили понад 200 фото знаків, на наш погляд, «з порушеннями». З них вибрали 15 – типових або таких, на які очі закрити неможливо. Всю інформацію направили до управління патрульної поліції. Аби прокоментували, де справді знаки розміщені з порушеннями чи існують інші проблеми. Та передали інформацію далі – міськраді, яка й має стежити за «знаковою господаркою» у Тернополі.
Ринок. Знаку «пішохідний перехід» за будкою не видно
11 школа, місце концентрації ДТП: ліхтар над переходом почепили. Але він вуличний, має висіти вище, бо призначений для освітлення саме вулиці, а не певної ділянки дороги. Наразі ведмежа послуга водіям – страшенно сліпить, щойно загорається, коли їхати по Тарнавського вниз.
Вул. Манюшка, виїзд на вул. Шопена - як доїжджати до перехрестя, знаків, в т.ч. «STOP”, за будинком не видно
З одного боку підсвітка є пішохідного переходу, з іншого немає
Ринок. Знак затертий і давно потребує заміни
Чи дозволене кріплення знаків на стовпах
Січових стрільців – знак нижче 1, 80. Люди голови можуть розбити
На заміну та реставрацію дорожніх знаків витратили цього річ близько 500 тис. грн. Щоб впорядкувати всі, потрібна сума вп’ятеро більша. Якби щороку нам виділяли хоча б такі суми – теоретично можна було б за 3 роки замінити всі – на нові та сучасні. Але ж чимало йде на знаки у нових мікрорайонах. Тим паче, знаки, як і все навколо, мають здатність зношуватись і «старіти». Проте пріоритет в заміні дорожніх знаків у місцях, де велика концентрація людей. Тобто, школи, садки, будинки культури тощо. Міськрада і міський голова, повірте, докладають максимум зусиль, аби дороги, переходи зробити безпечними. Щодо освітлення – з одного боку – передали інформацію «Тернопільміськсвітло» - вони зараз в цьому напрямку працюють.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 28 від 9 липня 2025
Читати номер