На 42% побільшало випадків правопорушень з боку самокатників

На 42% побільшало випадків правопорушень з боку самокатників
Депозитфото

71 правопорушення, у яких фігурують любителі їзди на електросамокатах, зафіксовано торік реєстрі «Бабуся». За рік таких справ побільшало на 42%. Вже цьогоріч судовий реєстр налічує щонайменше 17 таких справ. Кому виписали найбільший штраф за їзду на самокаті торік — читайте у матеріалі.

71 судова справа, де фігурують електросамокати, зафіксовано у 2024 році, за даними пошуковика по судовому реєстру «Бабуся». Зазвичай за таке порушення штрафують на суму від 340 до 34 тис. грн та інколи позбавляють водійських прав. Найбільший штраф отримав чоловік з Одеси, який кермував електросамокатом у нетверезому стані

Про це повідомляє Опендатабот.

Зазвичай водії самокатів фігурують в адміністративних правопорушеннях. Наприклад, цього року зафіксовано 13 адміністративні та 4 кримінальні справи. До порівняння, торік було 64 адміністративки та 7 кримінальних справ відповідно.

Відео дня

Максимальний штраф за водіння у нетверезому стані отримав водій електросамокату в Одесі у червні 2024 року. Виявилося, що чоловік не мав водійського посвідчення та не вперше катався на самокаті п’яним. Суд призначив йому штраф на 34 тис. грн, а також зобов’язав сплатити судовий збір. Варто зазначити, що якби обвинувачений мав водійські документи, за таке порушення його мали б позбавити прав.

Ще по 17 тис. грн штрафу отримали 17 людей за останні два роки. 15 з них кермували самокатом у стані алкогольного сп’яніння, ще двоє — наркотичного. Трьом особам заборонили керувати транспортними засобами протягом року.

З 2023 року всі електросамокати (моноколеса, сігвеї тощо) визнано транспортними засобами, і це дало змогу поліції та судам притягати водіїв електросамокатів до адмінвідповідальності на загальних підставах на рівні з водіями авто. Однак окремих правил та відповідальності для водіїв електросамокатів досі немає. Цю колізію могли б вирішити законопроєкти 3023 від 2020 року і 10441 від 2024 року, які вже довгий час знаходяться на розгляді ВРУ, зазначає Микола Полюхович, член ради ГО «U-Cycle (Асоціація велосипедистів Києва)» з безпеки руху.

«Водіям електросамокатів не можна рухатись по тротуарах, для них наразі не передбачено рух велоінфраструктурою, якою можуть рухатись лише велосипедисти, що могло б бути доцільним через схожість їх характеристик. Тож самокатники мають рухатись виключно проїзною частиною, керуючись ПДР на загальних підставах, за порушення яких їх і притягають до відповідальності — адже транспортний засіб, обладнаний електродвигуном, є джерелом підвищеної небезпеки для інших учасників дорожнього руху. Враховуючи майже вільний доступ до керування електросамокатами, а також все більшу статистику притягнення до відповідальності поліцією та судами таких водіїв, дане питання потребує законодавчого врегулювання», — коментує Микола Полюхович.

Нагадаємо, раніше «20 хвилин» повідомляли, що Кабмін надав право проїзду мопедам та мотоциклам смугою для руху маршрутних транспортних засобів попутно загальному потоку транспортних засобів.

 

Читайте також:

Плюс «20 км/год» не буде? Як в Україні хочуть змінити штрафи за перевищення швидкості

Іспит на водійське посвідчення можна буде скласти у «Дії»

Мопедам та мотоциклам тепер можна їздити смугою для маршрутних авто

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (4)
  • Галина Кіндрат
    Зверніться до того, хто їх десятками викладає кругом по місті ,чий бізнес,нехай позбирають і не буде проблеми
  • Андрій Педосюк
    Скоро зроблять те саме що з скутерами
  • Олег Драбовський
    Перепрошую візьміть до уваги і цей момент
  • Олег Драбовський

keyboard_arrow_up