Надія на сніг або на фарбу: тернополяни нарікають на недолугу розмітку на «Дружбі». Коли все виправлять?

Надія на сніг або на фарбу: тернополяни нарікають на недолугу розмітку на «Дружбі». Коли все виправлять?
  • Водії змушені повертати за потрібним напрямком, перетинаючи подвійну суцільну смугу. Так роблять і швидкі, які везуть пацієнтів до психоневролікарні. Бо в місцях розвороту величезне скупчення машин. 
  • У патрульній поліції наголосили, що проект погоджували столичні спеціалісти. Та нагадали, якою є відповідальність за порушення.
  • У міськраді були надто лаконічними — коментар складав 2 речення. Чи є шанс все змінити й виправити, якщо нововведення лишень додало труднощів?

Нова дорога на Будного, без ям, вибоїн і напливів, потішила тернополян. Люди готові були витрачати час, простоюючи у заторах та реверсах. Роботи завершили і нанесли розмітку. Саме вона викликала шок у тернопільських водіїв.

  • Тепер надія на сніг, який закриє це все недолуге мальовидло, або на відро темно-сірої фарби, аби це все вночі, поки ніхто не бачить, замалювати. Немає розмітки – немає проблем, — каже читач Віктор, один з п’яти тернопільських водіїв, які звернулись до  редакції за останній тиждень. Всі вони проживають на «Дружбі», всі мають чималий стаж водіння. І всі без винятку скаржились на нову розмітку. — Таке враження, що одне недолуге, котре ніколи не бачило цієї дороги і ніколи не було в Тернополі, проектувало це все, а інші такі ж малювали. Як так можна?

А водії повертають за звичкою

Тепер вся вул. Будного має розмітку 1.3 – тобто, подвійні суцільні смуги, які не можна перетинати. Аби повернути до будинку, гаражу чи у потрібному напрямку — треба проїхати кілометр-два до розвороту. У місцях, де зараз дозволено розвертатись, завжди було величезне скупчення машин. І часто їхав швидше той, хто скоріше проскочить. Зараз там взагалі армагедон, нарікають водії. І це при тому, що частина водіїв, порушуючи і перетинаючи суцільні смуги, повертають «за звичкою».

Відео дня

Така ситуація на всій ділянці, принаймні від кільця, що на виїзді від вул. Шептицького — і аж до «клевера», що веде на Підгороднє. Ми стали свідками, що від ринку «Мотор» через подвійну суцільну повертають ліворуч і швидкі без ввімкненого звукового сигналу, які везуть пацієнтів у психоневрологічну лікарню. Водії зазвичай пропускають спецтранспорт, але створення аварійної ситуації забезпечене.

  • На Будного чимало інфраструктури, збудували і відкрили купу мафів, магазинів, є чимало житлових будинків та з’їздів до Петриків — все, тепер туди заїхати неможливо, лише через розворот, — розповів Андрій Лобас. — Ви бачили, який на цій вулиці трафік машин? Хтось пробував розвернутись за всіма правилами? Це реально? От скажіть мені, хто це придумав?  

Абсолютно не врахували й інтереси мешканців будинків. Щоб потрапити до одного з них, потрібно поїхати розвернутись або до кільця, що на виїзді з Шептицького, або до «Берегині». Той, хто це малював, колись пробував повернути ліворуч біля «Берегині»? — обурюється читач. — Так, тепер там встановили світлофор. Кілька днів тому він ще не працював. Проїхати там за всіма правилами — це було за межею фантастики.

Якщо рухатись далі, наступною є можливість розвернутись вже біля Західного ринку. Раніше повернути можна було біля «Братислави». Тут по обидва боки теж чимало будинків та підприємств. А також торгових точок. Хто подумав про людей, яким потрібно там заїхати? Половина водіїв, дотримуючись правил, поїде розвертатись до «Берегині». А це додатково навантажить і без того дуже проблемну ділянку.

До лікарні повернути неможливо, а лік на хвилини

  • Їдемо далі. Між «Білим лебедем» і «Весною» – одразу за кільцем, заїзд в Петрики – зараз там знову 1.3., поворот ліворуч неможливий, — каже пан Андрій. — Спілкувався з робочими, які наносили розмітку, в них по схемі подвійна суцільна біля мосту, треба заїхати до «клевера», розвернутись і повертатись назад. В тому місці логічною була б розмітка смуги 1.11, щоб дозволяла поворот у село. Наступний поворот, де 3 відділення «Нової пошти» і на дачі Підгороднього. Там широка смуга з попередньою горизонтальною  розміткою — навпроти ринку «Мотор», до «Джентльмену». Фури привозять вантаж, а заїхати і повернути з об’їзної неможливо.

Трохи далі — заїзд до психоневрологічної лікарні. Широка розділювальна смуга, сходиться в подвійну суцільну — повернути до лікарні неможливо.

  • Наскільки безпечно та розумно заганяти весь транспорт на розв’язку до клеверного моста? А ще до «Берегині»? Це переносить потенційну аварійність з декількох точок локалізації в одну, — переконаний пан Андрій.

Водії, які звернулись до редакції, кажуть, що намагаються звикнути до нової розмітки та їхати за правилами. Доки проїжджають кілометр-два, бачать десятки порушень. І не тільки швидкі і таксисти порушують, а й чимало приватників. На підтвердження своїх слів надали редакції відео. Проте просили не публікувати, аби не «здавати» інших водіїв поліції. І ці всі порушення спровоковані недолугим проектуванням схеми дорожнього руху, переконані водії-читачі.   

  • Я намагався звернутись і до відділу технагляду міськради, і до проектувальника – всі кивають в бік Києва, мовляв, проектувальники столичні. А де ви всі були в цей час? Хто затверджував чи погоджував цей проект. Ну, нехай, вони не знають нашої ситуації, але ж ви місцеві! — обурюється пан Андрій. — у відповідь чую, мовляв, то проектував Київ. Ми виключно перевіряємо відповідність виконаних робіт до документації.

На нову розмітку піде купа часу і коштів

Навіть якщо розмітку змінюватимуть, на це піде купа часу і знову таки коштів. Якщо не змінюватимуть і залишать все, як є зараз, це призведе до підвищення аварійності. І нікому нічого не потрібно. Міськрада каже, то не їхня справа, Служба автодоріг, що не їхня дорога. То хто нестиме відповідальність?

Пан Андрій повідомив про цю ситуацію на Урядову гарячу лінію. Реакції поки немає. Однак, він переконаний, що саме тернополяни стали заручниками ситуації.

  • Це колись була об’їзна, зараз великий житловий масив, це великий трафік авто, — каже читач Віктор. — Я не розумію, чи то умисно, чи то з недолугості, чи то в когось таке почуття гумору нездорове, щоб біля «Берегині», де і так складна ділянка, зробити острівець безпеки «з викрутасом». Хтось з цих «майстрів-геніїв» пробував там зараз без проблем повернути? Хтось з проектантів уявив себе крутим художником? Біля нового АТБ вже хтось ту розмітку сірою фарбою поляпав. Я підозрюю, так буде зі всією розміткою.

ДО Набережного кварталу взагалі заїзду немає. Чи то настрою в проектанта не було, що «обрізав людям заїзд, сумно жартує пан Віктор.

  • Одна безголове зробило, інші безголові виконують, — обурюється читач. — А водії як повертали, так і повертають. Деякі патрулі то бачать, але попереджають і відпускають. А деяких же не допросишся. Різні є.

Попри дорогу на Будного – десятки вінків. Вони з’явились там в пам’ять людей, чиї життя завершились на цій дорозі. То замість того, аби зробити проїзд безпечним, його новою розміткою ще й ускладнили, обурюється читач. Бо порушень суттєво побільшало. А кожне з них – це створення аварійної ситуації.

Ті, хто проживають у Петрикові, але працюють в Тернополі, вже звертались до місцевих депутатів, аби якось зарадили проблемі. Ті обіцяють, що із запитами та проханнями звертатимуться до міської влади Тернополя. От лишень чи виправить це ситуацію?

Люди цікавились також у спеціалістів, яким чином фарбу розмітки забрати з дороги. Їм пояснили: або спеціальною технікою, яка разом із розміткою здере верхній шар асфальту,  або вручну, сокирою. Що один, що інший метод потребуватиме чималих коштів з наших з вами кишень.

Знаків поки що не встановили

  • Я вже мовчу про екологію – чим більше я проїду, аби розвернутись, тим більше від мого авто буде викидів СО в повітря, — каже пан Віктор. — Таке враження, що хтось умисне це все зробив, аби жити в цьому мікрорайоні було неможливим.

Обговорення нової розмітки вже й активно перейшло у соцмережі. В групі «Тернопільські плітки» Yaroslav Kurus  виставив відео біля авторинку "Мотор".

  • Тепер, їдучи з міста в сторону Львова, тут буде подвійна суцільна смуга з "острівцем безпеки", і повертати наліво вже не можна, — пише пан Ярослав. — Тому, якщо не хочете порушувати правила,  доведеться спалити трохи більше пального — метрів за 500 буде закінчена ця роздільна подвійна суцільна, і можна буде розвернутися.

В інший бік розвернутися можна буде при повороті на вулицю Тролейбусну. Далі йде знову подвійна суцільна аж до кругового перехрестя біля ринку "Західний".

  • Подібний «сюрприз» чекатиме також водіїв, які проїхали «кільце» зі сторони Львівської траси, — тут також подвійна суцільна смуга і аж до перехрестя біля «Берегині», тому, бажаючим повернути за правилами доведеться проїхати зайві 2 км, пише пан Ярослав.

Автор відео наголосив, що нових дорожніх знаків поки не встановили.

Що кажуть патрульні та у міськраді?

Ми намагались зв’язатись з проектувальником. Однак, за набраним кілька разів номером слухавку так ніхто і не взяв. Ми припускаємо, що у вихідний керівник проектувальної організації відпочиває та не бере слухавку з незнайомих номерів. Тому спробуємо додзвонитись протягом робочого дня.

Звернулись за коментарями до міськради і патрульної поліції.

  • Схема організації дорожнього руху розроблена проектною організацією та погоджена патрульною поліцією, — наголосила речниця міськради Мар’яна Зварич. — Можливість внесення змін чи пропозицій може розглядати проектна організація, яка розробляла Схему організації дорожнього руху. Відтак, пропозиції можна надсилати в управління ЖКГ, на які, після розгляду проектною організацією, будуть надані відповіді щодо можливості змін.

Балансоутримувач цієї автодороги державного значення міськрада, запевнила речниця управління патрульної поліції в області Катерина Метельська.

  • Тобто, тернопільська міськрада погоджувала проекти стосовно будівництва цієї автодороги не з працівниками відділу безпеки дорожнього руху УПП в Тернопільській області, а з відповідним органом в м. Києві, — каже Катерина Метельська. — Отже, саме ця дорога не входить до території обслуговування наших працівників з відділу Безпеки дорожнього руху.

Патрульні нагадали, що перетинаючи подвійну суцільну, водії порушують п.1 ст. 122 КУпАП. Відповідальність за це правопорушення передбачено у вигляді штрафу 340 грн.

Довідка

Горизонтальна розмітка

Розмітка 1.3 поділяє транспортні потоки протилежних напрямків на дорогах, які мають чотири і більше смуг руху або на ділянках доріг з трьома (2 + 1) смугами. Лінію перетинати забороняється, йдеться в Правилах дорожнього руху.

Юридична довідка

Стаття 122. Перевищення встановлених обмежень швидкості руху, проїзд на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху та порушення інших правил дорожнього руху

Ч. 1 Перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на двадцять кілометрів на годину, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки проїзної частини доріг, правил перевезення вантажів, буксирування транспортних засобів, зупинки, стоянки, проїзду пішохідних переходів, ненадання переваги у русі пішоходам на нерегульованих пішохідних переходах, а так само порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порушення, передбачені частинами першою - четвертою цієї статті, що спричинили створення аварійної обстановки, а саме: примусили інших учасників дорожнього руху різко змінити швидкість, напрямок руху або вжити інших заходів щодо забезпечення особистої безпеки або безпеки інших громадян, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі вісімдесяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (31)
  • Diana Nesterscuk

    Перемалювати! Все має бути зручно! Адже все для Людей!!
  • Dzhemma Nesterchuk

    Жах, а не розмітка. Їздиш по колу в зад, в перед) таке враження що взагалі не думали коли розмітку малювали)
  • Ira Slyvka

    А кольцо яке зробили коли їдеш від Лучаківського то перед тобою великий гоб що машини невидно яка їде від західного
  • Федір Іваницький

    Люди неможуть проїхати до дому і в гаражі треба крутитися і розвертатися це шо таке????

    Sasha Mt reply Федір Іваницький

    Павло Гімла 💯% , але всім без винятку!!!

    Павло Гімла reply Федір Іваницький

    Sasha Mt Щоб зменшити аварії потрібно дотримуватися правил дорожнього руху

    Федір Іваницький reply Федір Іваницький

    Ти розумієш шо людям потрібно по 10-20 раз це все обїжати в день а тепер порахуй

    Sasha Mt reply Федір Іваницький

    Федір ІваницькийФедір Іваницький тут ж ніхто не командує. Кожен висловлює свою думку

    Федір Іваницький reply Федір Іваницький

    Sasha Mt якшо в тебе нема тут гаража і квартири то зрозуміло

    Федір Іваницький reply Федір Іваницький

    Sasha Mt сася їдь в Київ і там командуй

    Sasha Mt reply Федір Іваницький

    В Києві іноді треба кілька кілометрів проїхати щоб розвернутися.
    А тут на даний час об'їздна дорога. Можливо і цим керувалися, щоб зменьшити аварії

    Павло Гімла reply Федір Іваницький

    Федір Іваницький  Це означає понабирали по оголошені з вищими освітами

keyboard_arrow_up