Журналісти протестували майже три десятка водіїв. Водійський стаж обирали різний – від року за кермом, до понад 30-ти. Запросили до участі в тестуванні і патрульних поліцейських та очільника сервісного центру МВС. Пройшли тести одиниці. За першим разом – лише двоє людей
Нові тести на знання правил дорожнього руху: «зависали» всі – і водії з 30-річним стажем, і ті, хто складав іспити минулого року, і навіть патрульні поліцейські.
Нагадаємо, нові екзаменаційні білети для охочих отримати посвідчення водія затвердили в МВС. Діють вони з 1 липня 2017 року.
Корисне посиланняНайбільша база пропозицій продати чи купити ВИС в Україні. Аutomoto.ua - пошуковик на 100 автосайтах.
Розробники стверджували, що з екзаменаційних білетів забрали варіанти з двома правильними відповідями, чимало технічних моментів. Що питання, скажімо, для водіїв легкового транспорту будуть стосуватись тільки категорії «В». І питання, які обговорювали онлайн і до яких вносила правки вся Україна, будуть під силу тепер навіть блондинкам. Мовляв, це прибере корупційну складову.
Зі старого і звичного залишилась хіба сама процедура. 20 хвилин – 20 запитань.
Пробні тести є на офіційному сайті Сервісного центру МВС hsc.gov.ua. Чи справді їх настільки спростили, прибрали неоднозначні запитання і чи реально скласти іспит зараз за першим разом – ми вирішили перевірити.
Частина «відсіялась» на реєстрації
Запропонували пройти текст трьом десяткам водіїв зі стажем керування від року до понад 30-ти. Частина людей «відсіялась», адже на пробне тестування потрібно реєструватись, а люди були не готові вказувати свої персональні дані. Дехто залишив спроби пройти тести на етапі реєстрації, адже система щораз «зависала», і до етапу «пройти тест» не доходила навіть протягом 20-30 хвилин.
Врешті до самих тестів приступили близько двох десятків водіїв.
Віктор Жук (ім’я тернополянина змінене для газети на його прохання. Справжні дані є в ред. – прим. авт.) за кермом понад 25 років. Чоловік намагався пройти тести 15 разів. Проте жодна зі спроб не виявилась вдалою. Доходив максимально до 13-15 запитання з 20-ти. На цьому етапі припускався третьої помилки і на екрані з’являлась мордочка кота, який повідомляв – тест не пройшли.
Ще одне з питань: чи дозволено перевищувати рівень моторної оливи під час її заміни? А що це має спільного з правилами дорожнього руху, цікавиться чоловік.
Водій з 24-річним стажем керування Андрій Нагайчук зараз працює водієм за контрактом. До цього 10 років був таксистом. До чоловіка часто інші водії звертались за порадами, як вдіяти в тій чи іншій ситуації на дорозі. Нові тести видались водієві з чималою кількістю непотрібних, а часом і абсурдних питань.
Знаків нема, а відповідь неправильна
Ще одне: міст, назустріч рухається вантажне авто. Є знак про перевагу в русі легкового, мого авто. Запитання: якими мають бути дії водія легківки, чи який сигнал він має подати водієві вантажного авто.
Ще одне. Запитання для категорії «В»: «Ви рухаєтесь на велосипеді і Вам необхідно повернути ліворуч. Ваші дії». То навіщо вказували, що стосуватимуться питання лишень водіїв певної категорії?
24 роки тому, каже чоловік, здав іспит сам, без помічників. Тоді теж було чимало неоднозначних запитань. Але їх, на думку водія, було значно менше, аніж тепер, після реформування.
Пройшов Вишневський. За першим разом
Пройшла на наше прохання тести і тернопільський юрист і одночасно водій з 18-річним стажем керування Олена Степанова. Вона переконана, що нові тести, безперечно, кращі за ті білети, що були. Але і тут є багато «ляпів».
Є і заплутані питання, зазначає юрист. Наприклад: «скількох пасажирів може перевозити водій категорії «В» - і пішли варіанти відповідей. Скажімо, «не більше 9 з урахуванням водія». Так він водій, чи пассажир?
Запропонували ми пройти тексти «на камеру» і очільнику Регіонального сервісу МВС Святославу Вишневському. Звернулись до нього вперше - чоловіка на робочому місці не було. Нібито був у робочих справах. Друга спроба виявилась вдалою – чоловік пройшов тести при журналістах.
Кілька хвилин на реєстрацію і почали. Натискав варіанти відповідей досить швидко і впевнено. Ймовірно, помічним були стажі що водіння, що роботи у ДАІ – все понад 20 років. Нагадаємо, пробні тести на сайті не розбиті на білети – щоразу система групує нові питання.
Тест пройдено за першим разом. Помилка одна. «Завис» і помилився очільник регіонального центру на питання про світло в темну пору доби.
До речі, 13 липня, коли проходив тести пан Вишневський, екзамен був і у вихованців автошколи. Успішно і за першим разом здали його 90%.
Патрульний склав з третьої спроби
Коли успіхи у проходженні тесту на знання правил руху близько двох десятків водіїв «зі стажем» залишали бажати кращого, ми звернулись до тих, хто найкраще розбирається і знає правила дорожнього руху «на зубок». Тобто, до патрульних поліцейських. Всі вони мають посвідчення водія і чимало з патрульних отримували їх не так давно.
Запропонували на вибір пройти тести в.о. начальника управління патрульної поліції Тернополя Іванові Сороковому та будь-кому з копів. Просили – не менше 3-5 чоловік, аби нас не звинуватили в упередженості. Цікавив кінцевий результат. Однак, пройти тест зголосився єдиний (!) патрульний. Для проходження тесту ми запросили його до редакції.
Сміливцем виявився 29-річний Іван Цигилик, водійський стаж якого складає 13 років.
Розпочав тестування о 12.16. Менш як за 5 хвилин на екрані вже були позначки восьми правильних відповідей. Згодом деякі пропускав, а решту тиснув досить впевнено і на екрані з’являлась зелена позначка про правильну відповідь.
Перша спроба виявилась невдалою. На другій теж помилився у відповідях в трьох питаннях. Паралельно коментував, що не так, і які є неузгодженості. Скажімо, на екрані показано знак з інвалідом на жовтому фоні. Патрульний каже, що раніше він був на синьому. Помилився і на питанні, що стосувались трамвайної колії. Адже розміток в Україні ніде не зустрічав, а в ПДР вони передбачені.
Третя спроба для патрульною була вдалою. Причому Іван побав власний рекорд – дав правильну відповідь на 18 з 20 питань менше, як за 10 хвилин.
Як отримати посвідчення водія вперше: крок за кроком
Прив'язки до місця реєстрації та проходження навчання немає.
При допущені більше 2-х помилок, або не вкладанні у визначені 20 хвилин, до практичної частини іспиту майбутнього водія не допустять.
Теоретичний іспит можна здавати необмежену кількість разів, а практична частина обмежена 3-ма спробами.
За інф. Регіонального сервісного центру МВС
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Олесь Солопчук
Олесь Солопчук reply Олесь Солопчук
Valuyskikh Elina
Олег Шатковський
Олег Шатковський