Змінити тариф на послуги паркування з 4 до 6 гривень за годину, - таке рішення прийняв виконачий комітет Тернопільської міської ради 18 січня. Підняти тариф попросив підприємець, який обслуговує приватні парковки. Мовляв, бізнес нерентабельний і він у нього більше вкладає, ніж отримує.
Причиною для підняття тарифу на послуги паркування стало звернення підприємця Миколи Мисенка, який здійснює діяльність з паркування на десятці парковок Тернополя. Чоловік подав відповідний розрахунок. Та погодити все тихенько і без обговорення членам виконкому не вдалось.
На засідання прийшли міські депутати, які мали питання та застереження до такого наміру. Зокрема депутат міської ради Назар Зелінка завуважив, що в теперішній скрутний для громади час такі різкі здорожчання — погана ідея.
- Щодо розрахунків, то зважте, будь ласка, і на те, що насправді паркується значно більше автомобілів, аніж є паркувальних місць, - наголосив депутат. - Крім того, і водії не завжди стоять годину. Буває за півгодини їдуть, а їхнє місце займають інші. Можемо хоч зараз виїхати на найближчу парковку і перевірити.
Податківець не так порахував
Та поїхати ніхто не зголосився. Натомість прозвучала інформація, що якщо вартість не збільшити, то оператор паркування просто відмовиться від такої діяльності. А це збиток для бюджету, бо ж частина коштів від паркування йде у міську казну. Та як з’ясувалось, до бюджету потрапляє мізер. На цьому наголосив інший депутат міської ради — Андрій Шкула.
- Минулого разу, коли збільшували тариф із двох гривень до чотирьох, ставку паркувального збору залишили на мінімальному рівні, - каже депутат. - Зараз те саме — збільшують тариф для водіїв, а ставка збору далі на мінімальному рівні. Збільшення надходжень до бюджету, якщо й буде, то виключно через зростання мінімальної зарплати, від якої той збір рахують. Хоча члени виконкому в змозі збільшити ставку навіть вдвічі.
Також Андрій Шкула звернувся до члена виконкому, керівника податкової інспекції Петра Якимчука з питанням: скільки в підприємця Миколи Мисенка найманих працівників та які вигоди для міста. На частину питань чоловік відповіді не мав, бо ж не готувався, а ось щодо підстав для підняття, то він зауважив:
- Згідно з тією ставкою, яку ми встановили на сесії, якщо виходити з мінімальної заробітної плати, то підприємцю доведеться платити 96 гривень за метр парковки на день, - повідомив пан Якимчук.
Після такої заяви, зрозуміло, що всі присутні члени виконкому проголосували „за”. Та з’ясувалось, що податківець помилився. І то серйозно, бо ж згідно зі ставкою для підприємця він сплачуватиме до бюджету 96 копійок (!!!) за метр. Ось така арифметика. До речі, одразу після виконкому депутати перепитали пана Якимчука, чи не помилився в розрахунках, бо навіть «на хлопський розум» не клеїться. Податківець підтвердив правильність своїх розрахунків...
Утримання за свій кошт
Чим обгрунтоване підняття вартості паркування, особливо в Тернополі, де й так найнижчі доходи, ми запитали у підприємця Миколи Мисенка, який обслуговує платні парковки міста.
- Я виграв тендер у міської ради і плачу фіксований податок. Цей податок прив'язаний до розрахунку мінімальної заробітної плати. Тепер у мене є 340 паркувальних місць, 300 з них — платні, з яких така парковка, як «Березовиця-ринок», працює тільки в суботу-неділю, тобто 20 місць вже відпадає. На вул. 15 Квітня парковка не функціонує, оскільки ділянка в аварійному стані. Проте я за неї плачу податок. Фактично є лише 240 місць, які реально дають мені дохід. Я за них сплачую близько 50 тисяч гривень податку щомісяця. Ця сума прив’язана до мінімальної зарплати. Ви ж розумієте: мінімалка зросла удвічі, і податок теж зростає.
Запитали ми у підприємця й про те, які ще видатки він має, окрім паркувального збору.
- В мене офіційно 20 найманих працівників, за кожного сплачую 1300 грн податку. Загалом за себе і працівників я плачу 35 тисяч гривень податків на місяць, - каже пан Микола. – Також утримую територію парковок власним коштом. Це прибирання, асфальтування, ремонт, розмітка, заміна знаків тощо. Останню заміну знаків проводив у жовтні минулого року. Також сплачую за мобільні платіжні термінали для безготівкового розрахунку, які орендую в банку. Такі термінали є у кожного мого працівника.
Хотів відмовитись від діяльності
Важливе питання — паркомати, бо ж через їх відсутність чимало тернополян називають парковки міста нелегальними. Такі звинувачення людей виправдані, адже закон чітко визначає, що на кожних 20 парко-місць повинен бути паркомат. Зважаючи на те, що в підприємця є 340 місць, він мав би встановити 17 паркоматів.
- Тепер у мене є вісім паркоматів. Цього року плануємо поставити ще декілька. Однак є велика проблема - наші люди не хочуть добровільно сплачувати за парковку, - нарікає пан Мисенко. - Часто паркувальники стежать за тим, щоб водії сплачували кошти у паркомат. Чимало тернополян просто шукають причини, аби уникнути платежу. Паркомати купую власним коштом. Ціна одного - 1600 доларів. Не так легко встановити паркомат, бо треба вирішити проблему з підведенням електропостачання, а це все витрати. Днями розбили два паркомати, пошкодили екран та купюроприймач, а вартість одного копюроприймача — 100 євро. На ринку також є пошкоджені паркомати — хтось пообрізав дроти. Люди вважають, що паркувальна діяльність дає неабиякі прибутки, а насправді ситуація дещо інша.
Через низьку рентабельність, а іноді і збитковість підприємець написав заяву до міської ради з проханням підняти тариф або ж шукати іншого підприємця.
- Місто завдяки моїй діяльності за два роки отримало, якщо не помиляюся, - 1 млн 400 тис. грн, - говорить підприємець. - Це тільки паркувальний збір. Окрім цього, маю найманих працівників, які у такий скрутний час мають роботу. Подобаються вони комусь чи ні, але в них є сім'ї. До слова, в обов'язки паркувальника не входить охорона автомобілів, але вони наглядають за транспортом, допомагають виїхати чи припаркуватися, відлякують злодіїв, бо й таке бувало.
З чого складається тариф на паркування
При визначенні тарифу на паркування враховують чинне законодавство. Згідно з ним, міська рада встановила ставку збору за кожний день провадження діяльності у гривнях за 1 кв. м площі земельної ділянки, відведеної для паркування, у розмірі 0,03, установленої законом на 1 січня податкового року.
За даними міського управління транспорту, основними складовими тарифу є збір за місце паркування та оплата праці найманих працівників. Разом це 60% тарифу. Розмір даних складових прямо пропорційно залежить від розміру мінімальної заробітної плати. Станом на 01.01.2016 р. мінімальна заробітна плата - 1378,0 грн, а на 01.01.2017 - 3200 грн. Тобто вона виросла в 2,3 рази. Аналогічно зросли видатки на сплату збору за 1 кв. м площі паркування за кожен день впровадження діяльності з 0,4134 грн до 0,96 грн. У зв’язку зі значним ростом собівартості послуг з платного паркування виконкому прийняв рішення щодо збільшення тарифу на послуги паркування до 6,0 грн. Якщо збільшити ставку збору з 0,03 на вищу, то збільшаться витрати операторів паркування і це спричинить подальший ріст вартості послуг паркування.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
якщо не вигiдно-повернiть безкоштовну парковку!!! тодi нам всiм стане вигiдно, як ранiше... линii намалювати то ми за це достатньо податкiв платимо... раз на рiк помалювати мiлiон не коштyе
можна i без лiнiй-але безкоштовно
або поставте паркомат и хай полiцiя контролюе краще що б вони щось мали з цього а нiж той жирний пiдпреемець на ренжику
та шо ви гонiте!!! та там полубомжi працюють як паркувальники.. в кущi срати ходять як ти пси кожний день жмут грошей хазяину несуть-чорний нал... якi там 60% працiвникам
там надалу 50% власнику 30% кришa 15% податкова порешати-4% на утримування парковки 0.5% и працивникам 0.5% процент
З неба грошi падють без инвестицiй-а йому не вигдно
поставте паркомат парковка 1гра=1година i полiцiю для перевiрки.. все