Понад 5 мільйонів штрафу сплатили ті, кого «впіймав» TruCam. А де на Тернопільщині встановили нові камери?

Понад 5 мільйонів штрафу сплатили ті, кого «впіймав» TruCam. А де на Тернопільщині встановили нові камери?
Фото УПП
  • Майже 120 тисяч гривень до бюджету мають сплатити водії, які перевищили швидкість на 50 і більше км/год. На таких за неповний місяць склали 71 постанову. 
  • Три нових камери фіксації швидкісного режиму вже працюють на Тернопільщині. Поки — в тестовому режимі, але днями вже фіксуватимуть порушення. Де вони, дізнались «20 хвилин».

294 аварії, причиною яких було саме перевищення швидкості, стались на Тернопільщині від початку року. В них травмувались 121 осіб, ще 14 загинули.

Перевищення швидкості — лідер причин ДТП

Загалом 1284 дорожньо-транспортні пригоди трапились на Тернопільщині за сім місяців 2023 року. З них 300 – з потерпілими, в яких 44 людини загинули та 400 отримали травми, повідомили в головному управлінні Нацполіції в області.

— Серед основних причин автопригод: порушення правил маневрування, перевищення безпечної швидкості, недотримання дистанції та правил проїзду перехресть, керування транспортними засобами у нетверезому стані, — повідомив речник поліції Тернопільщини Сергій Крета.

Відео дня

Водіїв, як вказує статистика, не лякають ні чималі суми штрафів, ні можливі наслідки швидкої їзди.

Майже 17 тисяч порушників швидкісного режиму притягнули до відповідальності тернопільські патрульні від початку року, повідомила речниця управління патрульної поліції в області Катерина Метельська. І це тільки ті, який «впіймали» на лазерний прилад TruCam. Дані про тих, які зафіксували стаціонарні камери вимірювання швидкісного режиму, надходить одразу до столичного Департаменту, і наразі даних «20 хвилин» не надали. Проте, як кажуть поліцейські, сума штрафів за порушення, зафіксована камерами, приблизно така ж, як і з TruCam.

— Для вимірювання швидкості руху поліцейські використовують лазерний прилад TruCam, пояснила Катерина Метельська. — Фіксацію здійснюють на аварійно-небезпечних ділянках та місцях, де трапляється найбільша кількість дорожньо-транспортних пригод з тяжкими наслідками.

Про місця, де поліцейські здійснюють контроль за дотриманням швидкісного режиму за допомогою спеціальних технічних засобів, інформують дорожні знаки 5.76 «Автоматична відеофіксація порушень правил дорожнього руху».

Штрафів майже 6 млн

Нагадуємо, за порушення швидкісного режиму передбачена адміністративна відповідальність:

за ч. 1 ст. 122 (Перевищення встановлених обмежень швидкості руху більше як на 20 км/год) КУпАП. Штраф — 340 гривень;

за ч. 4 ст. 122 (Перевищення встановлених обмежень швидкості руху більше як на 50 км/год) КУпАП. Штраф — 1700 гривень.

Від початку року поліцейські винесли майже 17 тисяч постанов, причому 71 з них на тих, хто перевищив швидкість на понад 50 км/год. І це фактично за неповний місяць, відколи патрульним змінами до постанови відновили права фіксувати такі порушення і складали постанови за ч. 4 ст. 122 КУпАП, каже Катерина Метельська.

— Всього на порушників накладено штрафів на суму 5 млн 859 тис. 900 грн, з них вже сплатили до бюджету 96% — 5 639 877 грн, — повідомила Катерина Метельська. — За ч. 4 ст. 122 КУпАП, де штраф 1700 грн, патрульні винесли 71 постанову.

Штрафів ці «льотчики» мають сплатити 119 тис. грн, з них 61 тис. 200 грн вже поповнили державну казну.  

За словами першого заступника начальника Департаменту патрульної поліції Олексія Білошицького, система фото- та відеофіксації довела свою ефективність. Дійсно, кількість дорожньо-транспортних пригод з потерпілими та загиблими на ділянках, де вже є камери, знизились утричі.

Де встановили нові камери

У Тернополі донедавна працювали п’ять камер:

  • на вул. Будного,
  • на просп. Бандери
  • дві — на проспекті Злуки,
  • на вул. Протасевича.

Як раніше писали «20 хвилин», камера на вул. Будного била всі рекорди за кількістю порушників. На жаль, даних, скільки зараз фіксують порушників, «20 хвилин» отримати поки не змогли.

Проте дізнались, що невдовзі в області «ловитимуть» порушників ще три камери. Їх вже встановили, і вони наразі працюють в тестовому режимі. А з 11 серпня — працюватимуть в нормальному режимі.

  • Перша нова камера встановлена у с. Смиківці, що в передмісті Тернополя.
  • Друга — у Великій Березовиці, неподалік повороту на с. Острів.
  • Третя — у с. Горинка, що на Кременеччині.

— Встановлювали ці камери за рахунок державного бюджету, а кошти, які сплачуватимуть водії-порушники, пропорційно розподілятимуться: 90% піде в державний бюджет, 10% громаді, на території якої камера встановлена, — пояснила Катерина Метельська.

Як працюють камери раніше пояснював начальник управління патрульної поліції в області Богдан Шевчук.

— Прилад зафіксував подію — порушення. Система в автоматичному порядку надсилає подію користувачу (уповноваженій особі розглядати адміністративні правопорушення, зафіксовані в автоматичному режимі, який звіряє усі дані, які підтягнула система з метаданими (фото/відео), — пояснив Богдан Шевчук. —  Якщо все вірно, уповноважена особа накладає електронний цифровий підпис на електронну постанову, після чого система надає постанові серію та номер.

Щоб оплатити штраф, можна перейти за посиланням по QR-коду, який зазначено на лицьовому боці постанови, скористатись платіжними інструментами на сайті МВС, в електронному кабінеті водія або в за стосунку «Дія», а також платіжними системами та сервісами, які діють в Україні на законних підставах. В тому числі – послугами банків.

Зона дії камер — 30 м

Камери вночі працюють настільки ж ефективно, як і вдень, на Злуки в обидва боки фіксує всі смуги руху, а максимальна швидкість, яку камера не зафіксує — це 250 км/год, пояснив Святослав Журовський, директор КП «Тернопільінтеравіа».

— Зона дії ефективної роботи цих камер — приблизно 30 м, а технічні характеристики камер такі, що інфрачервона підсвітка дозволить ефективно працювати і в нічну пору доби, — пояснив Святослав Журовський. — В камерах  використовуються два методи визначення швидкості – лазар і радіохвилі.

Якщо на проспекті Злуки дві камери, направлені в різні боки, то обидві «писатимуть» усі смуги руху. Решта камер, зчитуватиме інформацію лишень в один бік.

Максимальна швидкість, яку вже камери не зафіксують — 250 км/год. Меншу так. Швидкість руху мотоциклів, якщо на них спереду є номерний знак, теж фіксуватиме.

— Місця для цих камер вибрані також невипадково, — каже Богдан Шевчук. — Вони встановлені на аварійно-небезпечних ділянках та/або місцях концентрації ДТП автомобільних доріг загального користування через недотримання швидкісних обмежень.

Щоб відповів водій, а не власник

Щоб «листи щастя» прийшли водію, а не власнику авто, можна зареєструвати онлайн належного користувача.

Призначити належного користувача на авто можна не виходячи з дому, щоб у разі автоматичної фото- або відеофіксації порушень ПДР штрафи отримувала особа, яка користується автомобілем, а не його власник. Про це повідомив начальник Регіонального сервісного центру МВС в Тернопільській області Святослав Вишневський.  

Від 20 січня 2020 року в Електронному кабінеті водія діє безкоштовна послуга «Керування належним користувачем». Онлайн-сервіс доступний на сайті e-driver.hsc.gov.ua та на Урядовому порталі kmu.gov.ua у розділі «Електронні послуги».

— Це перша онлайн-послуга, яка була створена відразу в електронному форматі, - пояснив Святослав Вишневський. - Так працює принцип “digital by design”, коли не в онлайн переводять вже наявні адміністративні послуги, а створюють нові, спираючись на онлайн-досвід користувачів. Раніше запуску всіх послуг в електронному форматі передувало надання сервісів за безпосереднього звернення клієнта до відповідної організації.

Належний користувач – це особа, яка на законних підставах користується транспортним засобом, що їй не належить, пояснили в сервісному центрі. Можливість зазначати належного користувача транспортного засобу (ТЗ) стане в нагоді автомобілістам у зв’язку з появою нових правил та налагодженням системи фото- і відеофіксації та паркування. Адже нести відповідальність за свою поведінку на дорозі має безпосередньо водій авто, а не його власник. А також отримувати сповіщення про нові штрафи, сплачувати їх тощо.

Як призначити належного користувача онлайн

Замовником послуги може бути фізична або юридична особа, яка хоче стати належним користувачем. Для цього необхідно:

1. Авторизуватися в Електронному кабінеті водія за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП, раніше ЕЦП), BankID або MobileID.

2. Обрати з переліку послугу «Керування належним користувачем».

3. Ввести VIN-код автомобіля, для якого особа хоче стати належним користувачем. Система видасть деперсоніфіковану інформацію про автомобіль, не про його власника.

4. Обрати підставу для належного користування:

- домовленість із власником;

- довіреність на право користування ТЗ;

- договір оренди, найму чи позики;

- договір фінансового або оперативного лізингу.

5. Ввести e-mail і телефон власника авто.

6. Перевірити свої дані та за необхідності прикріпити скан-копії довіреності чи договору, що є підставою для належного користування.

7. Підписати створену заявку за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

Після чого власник отримує листа з посиланням на онлайн-заяву. Для успішного завершення процедури власник авто має перейти за посиланням і дати згоду на це призначення. Якщо підставою для призначення є лише домовленість, власник автомобіля має підписати заяву за допомогою КЕПу. Після чого особа, яка замовила послугу належного користувача, може побачити статус підтвердження заявки в е-Кабінеті водія. Повний цикл надання послуги онлайн забирає один робочий день.

— Електронна послуга «Керування належним користувачем» доступна для фізичних та юридичних осіб і є безкоштовною, — каже Святослав Вишневський. — На один транспортний засіб може бути призначено не більше одного належного користувача. Видалення призначеного належного користувача можливе власником ТЗ – за поданою заявою або автоматично, у разі закінчення терміну, на який був призначений належний користувач.

Стати належним користувачем може лише особа, яка є власником національного посвідчення водія або посвідчення водія іноземної держави, що відповідає вимогам Конвенції про дорожній рух 1968 року. У випадках, якщо підставою для належного користування є оформлення на особу тимчасового реєстраційного талона або призначення працівника належним користувачем безпосередньо керівником юридичної особи, послуга надається лише в територіальних сервісних центрах МВС і за умови присутності власника ТЗ та особи, яка планує стати належним користувачем, пояснили у сервісному центрі.

 

Читайте також: 

Майже пів сотні осіб загинули в ДТП на дорогах Тернопільщини. Які дні є найбільш аварійними?

 

 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (3)
  • Читач42

    Ще раз переконуюсь, що поліцаї не зацікавлені у безпеці дорожнього руху, щоб водії дотримувались швидкісного режиму, а зацікавлені саме в кількості штрафів. Тому, не хочуть не об'їзній дорозі збільшити дозволену швидкість до 90 км/год. При цьому створивши підземні переходи та безпечні розв'язки. На маю думку, 90%всіх ДТП саме через те що відділ безпеки дорожнього руху не виконує свою роботу. Відсутня розмітка, стан доріг не відповідає нормам, знаки і світлофори встановлені з порушенням ДСТУ, відсутнє освітлення....
  • Олійник Михайло

    ПДР = корупція !!! ПДР до нічого, водїї самі розберуться що і як. Як приклад можна навести м.Неаполь - практична більшість водіїв на дорожні знаки не звертають уваги, апроїзд на червоне світло світлофора ( при умові що ти нікому не створюєш перешкоди ) це як «добрий день» і, що саме цікаво - відсутність ДТП ( на таку к-сть авто, можна сказати що їх, ДТП, немає ), або якщо уявити, що по Тернополі буде рухатись в три рази більша кільсть автомобілів, а кількість ДТП буде в районі 3-5шт. за сутку
  • Kostjantyn Zawadskyi

    В країнах ЄС навіть за перевищення на 1-5 км/год вище дозволеної штрафують на 20-100 євро, що вже казати про 50+ – там штрафи доходять до 500-1000 євро. А в нас вважається нормальним перевищувати на 1-20, тобто при обмеженні в 50 дозволяється їхати 70, а при 20+ і 50+ штрафи лише в 7 та 17 євро. Причому в нас якщо сплатив штраф в перші 10 днів, дають знижку і платиш вдвічі менше. Таке собі ненав'язливе толерування любителів поганяти, нічого не скажеш...

    Рішення про такі низькі штрафи вочевидь просували лобісти приватних автівок, які не рахуються з життям пішоходів і не розуміють, що чим комфортніше місто для автомобілів, тим небезпечніше воно для людей, хоча не усвідомлюють того факту, що водій, коли не за кермом, то стає теж пішоходом.

    Звісно напливуть ображені власники приватних автівок, які почнуть скаржитися, що "у них права качають". Але здорове місто робиться для уразливих категорій населення, а не для автомобілістів. Вони думають, що безпечне середовище створюється шляхом помаху чарівної палички. І до їх відома, щоб не скаржилися, якщо в них на високій швидкості вріжеться інше авто. Так що виправдання "місто стане, якщо сповільнити швидкість руху" не працюють

keyboard_arrow_up