Тернополем на велосипеді: наскільки комфортно та безпечно пересуватися містом на двоколісному

Тернополем на велосипеді: наскільки комфортно та безпечно пересуватися містом на двоколісному

«20 хвилин» вирішили перевірити наскільки зручно їздити у Тернополі на велосипеді

Бензин все дорожчає, а Тернопіль місто цілком компактне у якому без над зусиль можна дістатися до потрібно пункту призначення лишень крутячи педалі. 

За інформацією патрульної поліції, лише у самому Тернополі від початку року зафіксовано шість дорожньо-транспортних пригод за участі велосипедів. Можливо, комусь може здатися, що їх кількість не велика. Але при цьому варто розуміти, що в шести ДТП —шість травмованих людей.

Багато людей, дійсно, могли б пересісти на велосипеди і їздити у справах, на роботу або на зустріч із друзями на двоколісних. Але чи є така можливість.

Відео дня

З центру на «Канаду»

Вирішуємо проїхати на велосипеді з вулиці Медової, що в центру на вулицю Вербицького, яка на «Канаді».

Одразу, вийшовши на поріг будинку, опиняємося перед сходами, якими велосипед потрібно стягти донизу. Доведеться трошки велосипед на собі, а не себе на велосипеді. Добре, що сходинок всього кілька, відтак спускаємося на землю і намагаємося виїхати з двору.

Тут, очікувано, про жодну велодоріжку не йдеться. Відповідно їдемо за правилами дорожнього руху, по проїзжій частині. А тут ще й чисельні ями на подвір’ї  заважають це робити. Але і з цим впораємося. На вулиці Медовій, як і на наступній, по дорозі до центральної — Руської мова не йде. Їдемо, згідно з правилами дорожнього руху, по крайній правій смузі.

Втім, і центральна вулиця міста також розчаровує своєю непристосованістю для велосипедистів. Велодоріжок — немає. Помічаємо колег-велосипедистів, які відверто порушують правила дорожнього руху. Один мчить до місця призначення по тротуару, ледь не збиваючи пішоходів. Інший, замість руху в крайньому правому ряду — розташовується в крайньому лівому, ще й повертає ліворуч, що для велосипедистів — зась.

У великому потоці машини центральної вулиці Тернополя доволі дискомфортно їздити на велосипеді. Хоча припускаю, що тим, хто робить це постійно більш звично та комфортно лавіювати між автівками. З іншого боку, коли по Руській наближаєшся до перехрестя з вулицею Хмельницького та вона максимально звужується – там вже не до лавіювання. Навіть на велосипеді не просочитися між авто. Відтак доводиться також втрачати час у тягнучці.

Далі, з виїздом на проспект Бандери їхати стає спокійніше. Вже і досвіду на двоколісному більше та  і простору для руху також. Єдине, що крутити педалі догори — не те щоб було великим задоволенням. 

Але так тишком-нишком дістаємося до місця призначення, щоправда велодоріжок так і не зустріли.

Велодоріжки у парках

Насправді, велодоріжки у Тернополі розташовані переважно у рекреаційних зонах. І переважно несуть розважальні функції, ніж дійсно транспортні. За допомогою велодоріжок не вдасться дістатися з одного району міста в інший. Хіба тільки частину маршруту. Або ж приїхати до парку або на набережну та там просто покататися.

Наприклад, велодоріжка у парку «Топільче» розпочинається ні з чого. Там і знаків немає, і розмітка, яка колись була майже повністю стерлася. Пішоходи, яких ми зустрічали вдень 5-го липня йшли по своїй частині алеї. Ті ж, які, йшли велодоріжкою, побачивши велосипед, сходили з нею. Лиш один чоловік, який зустрівся нам не зійшов зі шляху, а на наше «бі-біп», лиш посміхнувся та й пішов далі.

Закінчується велодоріжка, як і починалася — нічим, виходячи на перетин з центральною алеєю парку. Куди подітися далі законослухняному велосипедисту — це питання лишається відкритим.

Біля центрального входу до «Топільче» є велопарковка, в кого є замок і не страшно лишити там свого двоколісного, той цілком може там запаркуватися.

А перейшовши через пішохідний перехід опиняємося на набережній ставу. Тут також облаштовано велодоріжку, і навіть розмітка ще не стерлася. Шлях веде від Руської вулиці і аж до пляжу «Циганка». 

5-го липня тут не було людно, відтак пішоходи не перешкоджали руху велодоріжкою. Хоча спокуса перейти саме туди є і вона цілком зрозуміла, адже саме на велодоріжку припадає більшою мірою тінь. В той час, як на пішохідній зоні — частіше відкрите сонце.

Втім, очевидно, що у вихідні дні на набережній стає більше людей, відповідно менше місця. Це навіть спонукало тернополянина Олександра Колодійчука створити петицію, де він вимагає зменшити ширину велодоріжки на одну третину. Мовляв, місцями вона займає половину набережної. Відтак, за словами автора, людям доводиться тіснитися на пішохідній зоні, а велодоріжка, нібито, лишається порожньою.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (26)
  • Марія Марія

    Місто небезпечне і для пішоходів
  • Святослав Журовський

    Щороку накатую більше 1000 км по Тернополі. Не мав жодних проблем
  • Olexandr Samogray

    Зовсім не комфортно , а ті велодоріжки , які зроблені, зроблені «на от#бісь» , з 5 см бордюрами на переїздах в кращому випаду а то взагалі без з’їздів . І викладені бруківкою , придатною хіба що для колес КамАЗа
  • Галина Дякую

    Думаю ,Тернопіль- найбільш небезпечний для пішоходів,бо там де немає велодоріжок-пройти безпечно і не потрапити під колеса самокатів і велосипедів ,які "літають" по тротуарах,то квест.

keyboard_arrow_up