На Тернопільщині суттєво виріс попит на електрокари. Чи вигідні у користуванні і які є нюанси?

На Тернопільщині суттєво виріс попит на електрокари. Чи вигідні у користуванні і які є нюанси?
  • Прогнозують, що через попит на екологічні машини та скасування податків їхня кількість стрімко зросте.
  • Легкові електроавтомобілі звільнили від сплати на обов’язкове державне пенсійне страхування при першій реєстрації. Зверніть увагу, що ця норма не стосується гібридних авто — автомобілів, які оснащуються двигуном внутрішнього згоряння і електромотором.
  • Щодо електромобіля, тернопільський автоексперт розповідає про всі плюси і мінуси у користуванні. А також ми порахували, чи вдасться зекономити водіям. 

Електромобілі звільнили від сплати на обов’язкове державне пенсійне страхування при першій реєстрації. Як усе відбувається, розповідає начальник регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Тернопільській області Святослав Вишневський.

Експерти авторинку прогнозують, що через попит на екологічні машини та скасування податків їх кількість збільшиться. Яка ситуація в нашій області?

Було 12, стало 426

За п'ять років у десятки разів таки побільшало електромобілів і на Тернопільщині. Якщо, скажімо, ще в першому півріччі 2017 року в сервісних центрах Тернопільщини зареєстрували  всього 12 електрокарів. У той же період 2022-го, зважаючи на війну, реєстрацію пройшли вже 426, а це у понад 35 разів більше, аніж ще 5 років тому.  Якщо порівнювати минули і теперішній рік, то цифра зросла втричі. Кількість зареєстрованих щоріч електроавтомбілів дивіться на графіці. 

Відео дня

Що впливає на збільшення попиту? Очевидно, проблеми із наявністю пального в умовах війни. До того ж, скасування збору до пенсійного фонду знизило вартість реєстрації електромобілів. Мито й ПДВ на електрокари залишаються нульовими.

Нагадаємо, що електромобілі в Україні стали доступнішими з 1 липня, повідомляє видання «Фокус». Закон №7418, який набув чинності, не тільки скасував безплатне розмитнення, а й ввів нові пільги при купівлі електрокарів. Тепер при покупці електромобіля ще й не потрібно сплачувати збір до пенсійного фонду. Як відомо, він стягується за першої реєстрації автомобіля на території України, незалежно від того, нова машина чи вживана. Якщо авто перепродається, то пенсійний збір не потрібно платити.

Слід зазначити, що з 1 липня повернули акциз на електромобілі, але він невеликий — 1 євро за 1 кВт·год ємності батареї. Навіть у дорогих електрокарів із великим запасом ходу ємність зазвичай не перевищує 100-120 кВт∙год, тобто максимальна сума акцизу — 120 євро. Мито й ПДВ на електромобілі залишаються нульовими і після 1 липня, повідомляє видання «Фокус».

— 1 липня вступив в дію Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо перегляду окремих пільг щодо оподаткування», — повідомив Святослав Вишневський. — За ним легкові електроавтомобілі звільнено від сплати на обов’язкове державне пенсійне страхування при першій реєстрації. Зауважимо, ця норма не стосується гібридних авто — автомобілів, які оснащуються двигуном внутрішнього згоряння і електромотором.

Перша реєстрація обійдеться у 700 грн

Тепер перша реєстрація електрокарів без сплати пенсійного збору в сервісному центрі МВС коштує приблизно 700 гривень. Крім того, алгоритм процедури незмінний і відбувається, як і звичайна реєстрація авто (детальніше про послугу – за посиланням у довідці наприкінці тексту – прим. авт.).

До речі, від 1 січня 2022 року при визначенні сплати вартості збору на обов’язкове державне пенсійне страхування під час першої державної реєстрації легкового автомобіля слід застосовувати такі розрахунки, залежно від вартості легкового автомобіля без урахування податку на додану вартість:

  • не перевищує або дорівнює 409 365 грн – сплачується 3%;
  • більше ніж 409 365 грн, але не перевищує або дорівнює 719 490 грн – сплачується 4%;
  • більше ніж 719 490 грн – сплачується 5%.

Ринок України ще не готовий до масового користування електромобілями, переконаний автоексперт Сергій Хмаров, співзасновник ГО «Автоексперти України». Це авто буде ідеальним для тих, хто, скажімо, вранці виїжджає на роботу і ввечері повертається додому. Або для домогосподарок. Тим, хто має у планах на день ще кілька робочих поїздок, він навряд чи підійде. Не стане він корисним і для тих, хто планує поїздку між областями. Ви зекономите на вартості палива, проте втратите час. 

Плюси і мінуси електромобіля

Для прикладу візьмемо поїздку між Тернополем і Хмельницьким. Відстань близько 120 км. Якщо вирушаєте електромобілем, ви можете зекономити кошти, проте втратите чимало часу. Адже, скажімо, щоб електромобіль зарядити бодай на 70%, аби дістатись до місця призначення, потрібно 2-2,5 години. 

Наголошуємо, підрахунки приблизні. І враховуємо вартість пального станом на 7 липня.  

Електромобіль

Економія грошей, втрата по часу. Поїздка, за підрахунками експерта, обійдеться приблизно у 170-250 грн. Але втратите 2-2, 5 год часу (коли заряджатиметься авто). 

Авто на газі

Кількість газу, яка піде на поїздку, залежить від об’єму двигуна. В середньому це 12л./100 км. Множимо на вартість 1 л газу за 37 грн, у результаті на паливо до Хмельницького піде приблизно 450 грн. «Плюс» - заправок достатньо, газ є всюди.  

Авто на бензині

Кількість пального, яка піде на поїздку, залежить від об’єму двигуна. В середньому це 7-8 л. бензину на 100 км. Множимо на вартість 1 л за 52 грн, виходить, що на пальне для поїдки до Хмельницького ви витратите близько 520 грн. «Плюс» - заправок є достатньо. «Мінус» - бензин є не всюди. 

Авто на дизпаливі

Кількість пального, яка піде на поїздку, залежить від об’єму двигуна. Рахуємо розхід 4-6 л на 100 км, — це середнє споживання сучасних дизельних двигунів. Множимо на вартість 1 л дизпалива за 57 грн. На поїздку в результаті ми витратимо приблизно 340 грн. «Плюс» - багато заправок. «Мінус» - пальне є не всюди. 

Кому вигідний електрокар

Якість і сервіс щодо обслуговування таких авто в Україні і зокрема на Тернопільщині  поки також шкутильгають, вважає автоексперт. Та й кількість зарядок теж залишає бажати кращого. 

Електромобіль також підійде для родини, в якій вже є одне авто, що заправляють газом, бензином чи дизпаливо. А електрокар буде корисним у випадку коротких поїздок.  

Довідка

Отримати консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінці Головного сервісного центру МВС у Фейсбук.

Детальніше про реєстрацію, перереєстрація колісних транспортних засобів усіх категорій з видачею свідоцтва про реєстрацію та номерних знаків, зняття з обліку транспортного засобу з видачею облікової картки та номерних знаків для разових поїздок

 

Читайте також:
Електромобілі у Тернополі: чи пристосоване місто до таких авто

 

 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (4)
  • MrGangstarM

    Тобто, це адекватне порівняння- авто їсть 7-8 літрів бензину і водночас 12л газу. При чому газ типу по 37 грн/л станом на 7 липня - не було вже таких дорогих цін. Трохи думайте, що  пишете
  • Рома Козирь

    переночує той електрокар на морозі -20° зранку лишиться 50% заряду а ще пічку включити то далеко не заїдеш
  • David Starr

    Ви порівняли тільки вартість поїздки, але ще потрібно враховувати вартість авто одного класу, скажімо вольт і круз. Різниця у ціні дозволяє заправляти того ж круза газом тисяч сто.
  • David Starr

    За таку ціну і з такими можливостями зарядки, як у нас - нафіг нада, поки хоча б вийдеш на нуль, у порівнянні хоча б із тим же газом, то вже машину продавати треба )

keyboard_arrow_up