Вдвічі побільшало смертей пішоходів на дорогах. Де у Тернополі найчастіше стаються такі аварії?

Вдвічі побільшало смертей пішоходів на дорогах. Де у Тернополі найчастіше стаються такі  аварії?
Фото УПП
  • 1810 постанов за порушення пішоходами ПДР винесли патрульні Тернопільщини минулого року. Порушники правил поповнили бюджет на 465 120 грн.
  • Жоден пішохідний перехід не гарантує безпеки пішоходам, наголошують поліцейські. Темний одяг, ожеледь на дорогах або мряка заважають водіям вчасно помітити людину і загальмувати. Убезпечити себе можна світловідбивальними флікерами та ліхтариками.
  • До «ворогів» безпеки належать і навушники та телефонні розмови на проїжджій частині.

 

58 ДТП за участю пішоходів трапились у 2022 році на дорогах, які обслуговує патрульна поліція Тернопільщини. У 2021-му таких було 39. Загинули в цих ДТП вдвічі більше людей, аніж у 2021-му.  

 

Кількість ДТП за участю пішоходів*

Відео дня

Загиблі

Травмовані

2022 р.

58

13

45

2021 р.

39

6

39

*Дані за ДТП на дорогах, які обслуговує патрульна поліція Тернопільщини

У 2022 році патрульні винесли 1810 постанов на пішоходів, які порушили ПДР. Штрафів за правопорушення, передбаченого ч.1 ст.127 КУпАП, тернополяни сплатили до бюджету майже півмільйона гривень — 465 120 грн.

Від січня до листопада 2022 року ДТП, в яких постраждали пішоходи, найчастіше у Тернополі траплялись:

1. Пр. Злуки;

2. вул. Мазепи;

3. Вул. Торговиця;

4. Вул. Руська;

5. Вул. Тарнавського.

Більшість переходили дорогу поза переходом

31 грудня під колеса автомобіля «Сітроєн» у Кременці потрапила 62-річна жінка. Вона переходила дорогу поза межами пішохідного переходу. Потерпілу з тілесними ушкодженнями доправили до лікарні.

30 грудня в селі Ступки невстановлений автомобіль збив  місцевого мешканця, який перебував на проїжджій частині поза межами пішохідного переходу. Невідомий  водій залишив місце пригоди. Травмований чоловік від отриманих травм помер на місці події.

У Тернополі, на вулиці 15 Квітня, водій маршрутки, рушаючи з зупинки громадського транспорту, наїхав на пішохода. Чоловіку надали меддопомогу.

Під колеса автомобіля 27 грудня потрапила 53-річна тернополянка. Жінка переходила дорогу поза межами пішохідного переходу, коли її збив водій автомобіля ЗАЗ. Аварія трапилася на вул. Володимира Великого. Потерпілу доправили до лікарні, а після наданої меддопомоги виписали додому.

26 грудня про травмованого 38-річного пішохода поліцію повідомив лікар швидкої допомоги. Медику чоловік розповів, що травми він отримав ще о 7:30 неподалік Гаївського мосту. Автомобіль, який його збив, з місця пригоди втік, а він звернувся за меддопомогою лише за кілька годин пізніше, коли відчув погіршення самопочуття. Потерпілий каже, що його збив водій автомобіля Volkswagen седан сірого кольору.

В аваріях на Тернопільщині 22 грудня постраждали троє пішоходів. На вулиці Клінічній  водій автомобіля Volkswagen Caddy, здійснюючи маневр повороту, на нерегульованому пішохідному переході збив літнього тернополянина. Чоловіка доправили до лікарні із забоями.

Ще один пішохід – 20-річний уродженець Івано-Франківщини став жертвою автопригоди, яка трапилася у селі Смиківці. О 17:30 водій автомобіля Peugeot Partner на переході здійснив наїзд на чоловіка. Останньому надавали меддопомогу, але без госпіталізації.

Із забоями, травмами та іншими ушкодженнями до реанімаційного відділення потрапив ще один пішохід. Потерпілого на нерегульованому переході на вулиці Микулинецькій в Тернополі збив водій автомобіля Daewoo Nubira.

21 грудня водій снігоочисної вантажівки, обладнаної ковшем для розчищення дорожнього покриття,  на смерть збив людину. Житель села Старий Вишнівець, 1958 року народження, перебував на проїжджій частині дороги. За попередньою інформацією, водій вантажівки «МАЗ» зачепив ковшем перехожого. Травми чоловіка виявилися несумісними із життям.

— Кожен пішохід повинен бути впевнений, що водій знає і дотримується всіх правил дорожнього руху і пропустить його на переході, а кожен водій повинен розраховувати на те, що ніхто з пішоходів, які переходять дорогу, не створять для водія аварію, — зазначають у поліції.

Відсутність вуличного освітлення, темний одяг, різка зміна погоди, а також ігнорування правил дорожнього руху як водіями, так і пішоходами — основні причини автопригод.

Як не стати жертвою аварії

— Жоден пішохідний перехід не гарантує безпеки пішоходам, — кажуть у поліції. — Темний одяг, ожеледь на дорогах або мряка заважають водіям вчасно помітити людину і загальмувати.

Убезпечити себе можна світловідбивальними флікерами та ліхтариками. Пам'ятайте, світловідбивачі зменшують ризик аварії за участю пішохода у 6 разів. Пішоходи, які мають на одязі сітловідбивальні елементи, на 85% знижують шанс потрапити в аварію. Адже водії помічають пішоходів раніше і зреагувати можуть швидше.

До «ворогів» безпеки належать і навушники та телефонні розмови на проїжджій частині. Це відвертає увагу від правил дорожнього руху і призводить до нещасть.

— Бережіть себе. Переконайтеся, що авто встигає загальмувати й лише тоді переходьте дорогу. Не поспішайте, бо навіть заощаджена хвилина може забрати найцінніше — життя, — зазначають в поліції.

У 2020 році набрали чинності зміни до Правил дорожнього руху і конкретно в тому пункті, що пішохід (за умов недостатньої видимості, а також у темний час доби) має себе позначати на дорозі, якщо він рухається, наприклад, узбіччям дороги, тобто мати на одязі світловідбиваючі елементи.

Через темряву загинув 51 пішохід

Олексій Білошицький, перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України, додає: обстріли енергетичної інфраструктури змушують всю країну заощаджувати електроенергію – а отже, навіть у темний час доби вуличне освітлення часто приглушене або взагалі вимкнене. Через це зросла кількість летальних ДТП з пішоходами: лише на початку жовтня за 2 тижні, відколи почали вимикати світло, на дорогах в Україні загинув 51 пішохід, з них 38 – у темний час доби. Загалом кількість ДТП із загиблими пішоходами в цей період зросла на 25%.

Вночі людину в темному одязі майже не можна побачити. Щоб мінімізувати ризик

ДТП або іншого інциденту через темряву, у поліції радять:

  • використовувати елементи, що відбивають світло на одязі, а при переході дороги використовувати ліхтарик або спалах на телефоні. Так і водій побачить здалеку, і дорога буде виднішою;
  • носити світлі речі;
  • використовувати світловідбиваючі аксесуари та одяг, наприклад жилети, флікери або браслет;
  • для тварин можна придбати нашийники, які світяться.

Але навіть якщо є світловідбиваючий елемент, його потрібно правильно використовувати:

  • розміщувати краще з двох сторін, або з боку руху авто щодо вас;
  • розміщувати на рівні зору водія, для дітей це голова, корпус, руки — через малий ріст їх важче помітити;
  • найкраще помітні елементи більші за площею ніж 15 кв.см.

Нагадуємо права і обов’язки пішоходів.

Пішохід як учасник дорожнього руху повинен:

  • рухатися по тротуарах, пішохідних або велосипедних доріжках, узбіччях, а в разі їх відсутності - по краю проїзної частини автомобільної дороги чи вулиці;
  • перетинати проїзну частину автомобільної дороги, вулиці по пішохідних переходах, а в разі їх відсутності - на перехрестях по лінії тротуарів і узбіч;
  • керуватися сигналами регулювальника та світлофора в місцях, де дорожній рух регулюється;
  • не затримуватися і не зупинятися без необхідності на проїзній частині автомобільної дороги, вулиці і залізничному переїзді;
  • не переходити проїзну частину автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів безпосередньо перед транспортними засобами, що наближаються, поза пішохідними переходами при наявності роздільної смуги, а також у місцях, де встановлені пішохідні чи дорожні огородження;
  • стримуватися від переходу проїзної частини при наближенні транспортного засобу з включеними проблисковим маячком та спеціальним звуковим сигналом;
  • не виходити на проїзну частину із-за нерухомого транспортного засобу або іншої перешкоди, що обмежує видимість, не переконавшись у відсутності транспортних засобів, що наближаються.
  • у темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи, які рухаються проїзною частиною чи узбіччям, повинні використовувати світлоповертальні елементи (стрічку, наклейку, жилет тощо) або бути в одязі, який має світлоповертальні елементи, для своєчасного їх виявлення іншими учасниками дорожнього руху.

Штраф з порушників — 255 грн

Тернопільські патрульні посилюють контроль за дотриманням правил дорожнього руху пішоходами, адже, коли водії та пішоходи порушують ПДР, це призводить до небезпечних, а інколи — трагічних наслідків.

Вже від початку року в межах Тернопільської області сталося 5 ДТП за участю пішоходів.

Нагадаємо, відповідно до ч. 1 ст. 127 (Порушення правил дорожнього руху пішоходами) КУпАП, за недотримання вимог ПДР передбачений штраф у розмірі 255 гривень.

Те, що дорога – це не ігровий майданчик для дітей та несе небезпеку, батькам варто змалечку пояснювати малечі. На власному прикладі показувати, як правильно переходити дорогу.

— Непоодинокі випадки, коли пішоходи, бажаючи зекономити час, переходять проїзну частину в невстановленому місці або на червоне світло, або безпосередньо перед транспортними засобами, що наближаються, каже речниця управління патрульної поліції в області Катерина Метельська. — Нехтуючи правилами, люди не тільки наражають себе на небезпеку, а й створюють аварійні ситуації.

За подібні порушення пішоходів можуть покарати штрафом у розмірі 255 гривень.

Довідка

В Тернопільській області у 2022 році трапились 327 ДТП, за якими відомості внесено до ЄРДР. Приблизно третина з них — за участю пішоходів, повідомив начальник відділу комунікації головного управління Нацполіції в області Сергій Крета.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (7)
  • Papa Rimskiy

    Мусора чого сидять рівно на жопі в машинах, на перехрестях жезлом регулювати бігом, ледарі
  • Тетяна Садовська

    Це все добре,але я не розумію коли горить світлофор зелене світло ми переходимо дорогу,а машини все одно їдуть,мені так було неодноразово,можливо я чогось не розумію? Так горить світлофор зеленим і показує перехід.То це як?

    Тетяна Садовська reply Тетяна Садовська

    Діма Андрущенко Дякую,а я думала,що це просто порушення,або зневага  до пішоходів.

    Діма Андрущенко reply Тетяна Садовська

    Тетяна Садовська в авта поворот направо і він має право їхати Але пропустивши пішоходів

    David Starr reply Тетяна Садовська

    Дуже просто: на перехресті тим машинам теж світиться зелене, але якщо вони повертають, то мають пропустити пішоходів, яким теж світиться зелене світло.
  • David Starr

    Дані поліції про тих, що загинули безпосередньо на дорозі, а скільки ще вмирає потім у лікарнях плюс покалічені, тому реальні цифри жертв ДТП значно вищі. У 90% випадків пішохід міг би лишитись цілим, якби сам подбав про свою безпеку.
  • Teren Teren

    Щоб врятуватись запам`ятайте, що найважчу сраку набагато легше зупинити ніж найлегше авто. Ну не пріть під колеса, зупиніться, ввімкніть мозок, відкрийте очі, переконайтесь в безпеці переходу. Подивіться в очі водієві і переконайтесь, що і він вас бачить, а лише тоді переходьте! Але ж ні! Голову опустило, телефон на вусі, мозок в режимі off і пре, а ти хоч підскакуй, щоб придурка по асфальту не розмастити. Пре, бо ж ідіоту хтось сказав, що він має стати! Він має, а дебіл пре...

keyboard_arrow_up