Відновили роботу камери фіксації швидкості авто. Які до війни били рекорди за кількістю порушень?

Відновили роботу камери фіксації швидкості авто. Які до війни били рекорди за кількістю порушень?
  • У поліції нагадують, що максимально допустима швидкість у населених пунктах – до 50 км/год. Перевищили швидкість на 20 км/год – штраф 340 гривень. На понад 50 км/год –заплатите 1700 гривень.
  • Камери вночі працюють настільки ж ефективно, як і вдень, на Злуки, приміром, в обидва боки фіксує всі смуги руху, а максимальна швидкість, яку камера не зафіксує — це 250 км/год. Зона дії ефективної роботи цих камер — приблизно 30 м.
  • Проголосуйте в опитуванні наприкінці тексту, чи потрібні у час війни у Тернополі камери відеофіксації порушень швидкісного режиму?

Від 16-го травня у Тернополі відновили роботу камери автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху, які були вимкнені від початку війни.

У межах міста Тернополя зараз працюють 5 камер:

проспект Злуки, 45-Б;

Відео дня

проспект Злуки, 47-Б;

вулиця Протасевича, 8;

вулиця Степана Будного, 28;

проспект Степана Бандери, 90.

— Нагадуємо про відповідальність: у разі перевищення встановлених обмежень швидкості руху понад 20 км/год – передбачено відповідальність у вигляді штрафу у сумі 340 гривень, — каже речниця управління патрульної поліції в області Катерина Метельська. —  У разі перевищення таких обмежень у понад 50 км/год – передбачено штраф у сумі 1700 гривень. Зауважимо, що на території міста Тернополя максимально допустима швидкість руху транспортних засобів становить 50 км/год.

Буде ще 7 камер 

З метою зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод та попередження дорожнього травматизму планується розміщення додатково ще до семи камер автоматичної фіксації перевищення водіями швидкісного режиму, які будуть розміщені на автодорогах державного значення, в місцях концентрації ДТП з тяжкими наслідками.

Яка з п’яти камер, розташованих у місті, до війни зафіксувала найменше порушень, а де «шумахерів» в десятки разів більше, аніж на інших ділянках дороги? І де у Тернополі можуть з’явитись нові камери вже у 2022-му році?

Нагадаємо, за неповних три місяці роботи у Тернополі, а чотири камери почали фіксувати порушення у жовтні 2021-го, згодом запрацювала й камера біля «Літака» на Бандери, за перевищення швидкості склали 15 тисяч 34 постанови. Про це повідомили в управлінні патрульної поліції області, посилаючись на дані Департаменту ПП. Точної суми штрафів, яку заробили порушники, у патрульній поліції тоді не назвали. Проте, якщо врахувати, що у межах міста лишень одиниці дозволяють собі перевищувати швидкість на 50 км/год і більше, загальна сума накладених штрафів — від 5 млн 111 тис грн.

Як працюють ці камери, пояснив начальник управління патрульної поліції в області Богдан Шевчук.

— Прилад зафіксував подію — порушення. Система в автоматичному порядку надсилає подію користувачу (уповноваженій особі розглядати адміністративні правопорушення, зафіксовані в автоматичному режимі, який звіряє усі дані, які підтягнула система з метаданими (фото/відео), — пояснив Богдан Шевчук. —  Якщо все вірно, уповноважена особа накладає електронний цифровий підпис на електронну постанову, після чого система надає постанові серію та номер.

У разі, якщо не співпадають державний номерний знак, марка/модель, погано видно номер, інший колір тощо - уповноважена особа відхиляє дану подію з вказанням причини відхилення, пояснив головний патрульний краю.

Зона дії роботи камер — 30 м

Камери вночі працюють настільки ж ефективно, як і вдень, на Злуки в обидва боки фіксує всі смуги руху, а максимальна швидкість, яку камера не зафіксує — це 250 км/год, пояснив Святослав Журовський, директор КП «Тернопільінтеравіа».

— Зона дії ефективної роботи цих камер — приблизно 30 м, а технічні характеристики камер такі, що інфрачервона підсвітка дозволить ефективно працювати і в нічну пору доби, — пояснив Святослав Журовський. — В камерах  використовуються два методи визначення швидкості – лазар і радіохвилі.

Якщо на проспекті Злуки дві камери, направлені в різні боки, то обидві «писатимуть» усі смуги руху. Решта камер, зчитуватиме інформацію лишень в один бік.

Максимальна швидкість, яку вже камери не зафіксують — 250 км/год. Меншу так. Швидкість руху мотоциклів, якщо на них спереду є номерний знак, теж фіксуватиме.

— Місця для цих камер вибрані також невипадково, — каже Богдан Шевчук. — Вони встановлені на аварійно-небезпечних ділянках та/або місцях концентрації ДТП автомобільних доріг загального користування через недотримання швидкісних обмежень.

Зараз КАФи автоматично фіксують лише перевищення швидкості, проте пізніше система почне фіксувати й інші порушення – приміром, проїзд на червоний сигнал світлофора, порушення правил зупинки чи стоянки, проїзд смугою для громадського транспорту, тротуарами, смугами зустрічного руху тощо.

За словами першого заступника начальника Департаменту патрульної поліції Олексія Білошицького, система фото- та відеофіксації довела свою ефективність. Дійсно, кількість дорожньо-транспортних пригод з потерпілими та загиблими на ділянках, де вже є камери, знизились утричі.

Де найбільше зафіксували порушень?

15 тис 34 постанови за порушення швидкісного режиму склали за неповних три місяці роботи п’яти камер у Тернополі — з жовтня 2021-го до січня 2022 р.

Найменше — на просп. Бандери (біля «Літака» - прим. авт.) — 396 порушень.

Будного, 28 – 10 тис 123 (!) порушень.

— Перевищення швидкості – одна з основних причин ДТП з трагічними наслідками, — наголошує речниця управління патрульної поліції в області Катерина Метельська. — Тому це не просто норма правил, яких треба неухильно дотримуватись. Це, передусім, безпека кожного. Якщо водій дотримується швидкісного режиму, він може вчасно зреагувати на зміну дорожньої обстановки та вжити необхідних дій для уникнення ДТП. Тому патрульні вкотре закликають не порушувати правил та не наражати на небезпеку себе й інших учасників дорожнього руху.

У місті планували встановити ще щонайменше 4 камери. Чи це буде у 2022 році, поки невідомо.

  • Вул. Будного (де дві заправки WOG, які в народі називають «близнюки»);
  • вул. Микулинецька (перехрестя з вул. Козацька);за авто ринком біля світлоора
  • Гетьмана Мазепи, Миру та Чумацька (дамба ставу, в районі зупинки «Готель Галичина»)
  • Вул. Тарнавського (вище школи №11)

Де працюватимуть анонсовані 7 камер, у патрульній поліції поки не повідомляють.

— Міськрада спільно з патрульною поліцією обирають, де потрібно встановити камери, — пояснив процедуру Святослав Журовський. — Далі клопотання направляють до столиці, до Департаменту патрульної поліції. Вони вже вирішують, скільки комплексів має бути і де саме. На саме обладнання місто не витрачає ні копійки – все нам передають. А встановлення та обслуговування — за кошти міськради.  

Щоб відповів водій-порушник, а не власник авто

Щоб «листи щастя» прийшли водію, а не власнику авто, можна зареєструвати онлайн належного користувача.

Призначити належного користувача на авто можна не виходячи з дому, щоб у разі автоматичної фото- або відеофіксації порушень ПДР штрафи отримувала особа, яка користується автомобілем, а не його власник. Про це повідомив начальник Регіонального сервісного центру МВС в Тернопільській області Святослав Вишневський.  

Від 20 січня 2020 року в Електронному кабінеті водія діє безкоштовна послуга «Керування належним користувачем». Онлайн-сервіс доступний на сайті e-driver.hsc.gov.ua та на Урядовому порталі kmu.gov.ua у розділі «Електронні послуги».

— Це перша онлайн-послуга, яка була створена відразу в електронному форматі, - пояснив Святослав Вишневський. - Так працює принцип “digital by design”, коли не в онлайн переводять вже наявні адміністративні послуги, а створюють нові, спираючись на онлайн-досвід користувачів. Раніше запуску всіх послуг в електронному форматі передувало надання сервісів за безпосереднього звернення клієнта до відповідної організації.

Належний користувач – це особа, яка на законних підставах користується транспортним засобом, що їй не належить, пояснили в сервісному центрі. Можливість зазначати належного користувача транспортного засобу (ТЗ) стане в нагоді автомобілістам у зв’язку з появою нових правил та налагодженням системи фото- і відеофіксації та паркування. Адже нести відповідальність за свою поведінку на дорозі має безпосередньо водій авто, а не його власник. А також отримувати сповіщення про нові штрафи, сплачувати їх тощо.

Як призначити належного користувача онлайн

Замовником послуги може бути фізична або юридична особа, яка хоче стати належним користувачем. Для цього необхідно:

1. Авторизуватися в Електронному кабінеті водія за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП, раніше ЕЦП), BankID або MobileID.

2. Обрати з переліку послугу «Керування належним користувачем».

3. Ввести VIN-код автомобіля, для якого особа хоче стати належним користувачем. Система видасть деперсоніфіковану інформацію про автомобіль, не про його власника.

4. Обрати підставу для належного користування:

- домовленість із власником;

- довіреність на право користування ТЗ;

- договір оренди, найму чи позики;

- договір фінансового або оперативного лізингу.

5. Ввести e-mail і телефон власника авто.

6. Перевірити свої дані та за необхідності прикріпити скан-копії довіреності чи договору, що є підставою для належного користування.

7. Підписати створену заявку за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

Після чого власник отримує листа з посиланням на онлайн-заяву. Для успішного завершення процедури власник авто має перейти за посиланням і дати згоду на це призначення. Якщо підставою для призначення є лише домовленість, власник автомобіля має підписати заяву за допомогою КЕПу. Після чого особа, яка замовила послугу належного користувача, може побачити статус підтвердження заявки в е-Кабінеті водія. Повний цикл надання послуги онлайн забирає один робочий день.

— Електронна послуга «Керування належним користувачем» доступна для фізичних та юридичних осіб і є безкоштовною, - каже Святослав Вишневський. - На один транспортний засіб може бути призначено не більше одного належного користувача. Видалення призначеного належного користувача можливе власником ТЗ – за поданою заявою або автоматично, у разі закінчення терміну, на який був призначений належний користувач.

Стати належним користувачем може лише особа, яка є власником національного посвідчення водія або посвідчення водія іноземної держави, що відповідає вимогам Конвенції про дорожній рух 1968 року. У випадках, якщо підставою для належного користування є оформлення на особу тимчасового реєстраційного талона або призначення працівника належним користувачем безпосередньо керівником юридичної особи, послуга надається лише в територіальних сервісних центрах МВС і за умови присутності власника ТЗ та особи, яка планує стати належним користувачем, пояснили у сервісному центрі.

Довідка

Статистика аварій (2019-2021 рр.) на ділянках, де зараз встановлені камери:

- просп. Злуки трапились 11 ДТП, з постраждалими - 7, травмовано 8 осіб. 
- вул. Протасевича - 6 ДТП, з постраждалими 2, травмовано 4 осіб.
- вул. Будного - загалом 60 ДТП, з постраждалими 8, травмовано 10 осіб, 1 людина загинула. 

Опитування

Опитування

Чи потрібні у місті камери відеофіксації порушень швидкісного режиму?

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (3)
  • Камери контролю швидкості в Україні ні яким чином не зменшують кількість ДТП, вони встановлені навіть не в місцях з підвищеною аварійність. Для чого камери і чи потрібні вони під час війни - відповідь очевидна. Комусь вони дуже потрібні, бо мабуть закінчились гроші.
  • Lyubov Pleskun

    А яке має значення війна чи ні ,правил дорожнього руху все треба підтримуватись.
  • Anatoly Vivchar

    Якраз не вистачає, щоб знімати рух військових колон, ну і витока інфи, який 100% станеться...

keyboard_arrow_up