Винен водій чи відсутність світла? У Тернополі судили студента, який на смерть збив жінку на Київській

Винен водій чи відсутність світла? У Тернополі судили студента, який на смерть збив жінку на Київській
  • Аварія сталась у жовтні 2022 р, коли через ворожі обстріли об’єктів інфраструктури на Тернопільщині ввечері було хоч око виколи. Людей на дорозі не було видно й на відстані витягнутої руки. А поліція била на сполох та просила людей одягати світле та вмикати ліхтарі на мобільних, коли ступають на дорогу.
  • Олені було 52, і вона на хвилинку вийшла до магазину. Поверталась додому, і буквально за кілька метрів від дому опинилась під колесами Mazda під керуванням студента. Що сказав суд?

Вирок водієві-студентові, який ввечері 19 жовтня 2022 року на переході на вул. Київській на смерть збив жінку, проголосив Тернопільський міськрайсуд.

Жінка поверталась з крамниці

Олені (імена героїв змінюємо з етичних міркувань, всі дані є в редакції — прим. авт.) було 52 роки, вона проживала у першому під’їзді на вул. Київській, 8, — і загинула на пішохідному переході буквально за кілька метрів від будинку. Сусіди пригадали, що жінка тоді вийшла в магазин, аби купити продукти, і поверталась додому. Очевидці кажуть, досі пам’ятають апельсини, які розлетілись дорогою.

— 19 жовтня 2022 р. у Тернополі близько 19:40 в обласному центрі водій автомобіля Mazda на вулиці Київській збив пішохода. Потерпіла переходила проїжджу частину дороги, — повідомляли тоді у поліції. — Жінка, 1970 року народження, від отриманих травм померла на місці події. Кермувальник стверджує, що не помітив пішохода. Даний факт слідчі внесли в ЄРДР згідно з частиною 2 статті 286 ККУ.

Відео дня

У цей період росія продовжувала гатити, — через ворожі обстріли об’єктів інфраструктури на Тернопільщині повністю вимикали світло. Людей на дорозі не було видно й на відстані витягнутої руки. А поліція била на сполох та просила людей одягати світле та вмикати ліхтарі на мобільних, коли ступають на дорогу. Кількість ДТП за участю пішоходів росла на очах.

— Всі звикли до того, що біля пішохідних переходів є додаткове освітлення, а то й кілька. Тому люди, одягнувшись у темний одяг без жодних світловідбиваючих елементів, переходять дорогу, часто нехтуючи власною безпекою, — застерігав тоді начальник відділу комунікації головного управління Нацполіції в області Сергій Крета. — Відповідно,  кількість ДТП стрімко зросла.

Після удару жінка була ще живою

Чотири ДТП з потерпілими за участю пішоходів тоді трапились за лічені дні. В одній з них, на вул. Київській, загинула Олена. Ще троє пішоходів отримали травми різного ступеню важкості. Першою і основною причиною всіх цих ДТП стала саме відсутність вуличного освітлення, запевняв тоді речник поліції. Правоохоронці пояснювали, що відсутність освітлення — вимога часу, закликали людей дотримуватись правил, а пішоходів — одягати світлі речі, носити світловідбиваючі стрічки на одязі та вмикати ліхтарик мобільного перед тим, як ступити на дорогу.
Проте кількість аварій на дорогах за участю пішоходів й надалі зростала, і на вулицях Тернополя, бодай частково, але відновили освітлення.

Тернопільського студента, що був за кермом Mazda, під колесами якої загинула тоді Олена, обвинуватили за ч. 2 ст. 286 Кримінального кодексу України, і 9 травня 2023 р. проголосили вирок у суді.

Як вдалось дізнатись «20 хвилин», Андрій тернополянин. Навчається на третьому курсі Західноукраїнського національного університету, працює адміністратором в готельному комплексі «Юхнович». У суді свою провину визнав повністю. І пояснив, що того вечора він їхав з дівчиною в бік перехрестя вулиць 15 квітня та Київської у м. Тернополі. Була погана погода та погане освітлення вулиці. Наближаючись до пішохідного переходу, побачив тінь, через що почав гальмувати, однак відчув удар. Одразу зупинився, підбіг до постраждалої, нахилився, поміряв у неї пульс. Олена тоді була живою, Андрій одразу викликав швидку та працівників поліції.

Що сказав суд?

У вчиненому студент щиро розкаявся, вибачився перед потерпілим та просив суд не позбавляти його права керування, так як він працює та використовує транспортний засіб.

Потерпілий у суді зазначив, що не має претензій до водія, а також просив застосувати до обвинуваченого мінімальне покарання, не пов`язане з позбавленням волі.

— Визнати винуватим у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 286 КК України, та призначити йому покарання у виді позбавлення волі на строк три роки із позбавленням права керувати транспортними засобами на строк один рік, — таким був вирок Тернопільського міськрайсуду. — Відповідно до ст. 75 КК України ОСОБА_3 звільнити від відбування основного покарання з випробуванням з встановленням іспитового строку на два роки.

Вирок може бути оскаржений до Тернопільського апеляційного суду протягом 30 днів з дня його проголошення.

Юридична довідка

Кримінальний кодекс України 
Стаття 286. Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами

ч. 2. Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особою, яка керує транспортним засобом, що спричинили смерть потерпілого або заподіяли тяжке тілесне ушкодження, — караються позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років або без такого.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (2)
  • Славік Майданський

    На пішоходному переході винен водій

    andriy reply Славік Майданський

    Ніт, навіть на пішохідному переході в пішохода також є обовязки це так для загального розвитку

keyboard_arrow_up