Стартувала системи автоматичної фотовідеофіксації порушень ПДР: від 1 червня порушники отримуватимуть адмінпостанови листом на домашню адресу.
Наразі 50 відеокамер встановлені в місті Києві та на автомагістралях Київської області у місцях концентрації ДТП з тяжкими наслідками. Надалі їх поступово встановлюватимуть по всій Україні. Про це повідомив перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький.
Автоматичний контроль швидкості буде одним з важливих чинників того, щоб на дорогах країни менше людей гинуло й травмувалося в ДТП.
Штраф зменшується на 50 відсотків, якщо його сплачено протягом 10 банківських днів з моменту отримання постанови.
Як виноситься постанова про притягнення до відповідальності?
Постанова може виноситися без участі особи, яка притягається до відповідальності, відправляється порушникові поштою протягом 3-х днів з дати винесення.
Коли постанова набирає законної сили?
- з дня отримання;
- з дня відмови про отримання;
- з дня повернення поштового відправлення, якщо Ви не отримали надіслану постанову;
- якщо вручається прикордонником, то в день вручення.
Які терміни оскарження постанови?
10 днів з дати набрання постановою законної сили.
У які терміни необхідно сплатити штраф?
Протягом 30 днів з дати набрання постановою законної сили. При оскарженні ці терміни призупиняються до вирішення питання по суті.
Як можна зменшити штраф?
Штраф зменшується на 50 відсотків, якщо його сплачено протягом 10 банківських днів з моменту отримання постанови.
Як дізнатися про факт фіксації порушення?
- на офіційних веб-сайтах МВС та Головного сервісного центру МВС у "Електронному кабінеті водія";
- від листоноші, який доставляє постанову за місцем реєстрації власника т/з або відповідальної особи;
- від представників Державної прикордонної служби України, які будуть вручати постанову при перетині кордону – іноземцям та особам без громадянства, які ввозили транспортний засіб на територію України, зареєстрований за її межами.
- інформацію про штрафи можна буде також отримувати на електронну пошту, якщо буде подано відповідну заяву;
Щоб «листи щастя» прийшли водію, а не власнику авто, можна зареєструвати онлайн належного користувача.
Призначити належного користувача на авто можна не виходячи з дому, щоб у разі автоматичної фото- або відеофіксації порушень ПДР штрафи отримувала особа, яка користується автомобілем, а не його власник. Про це повідомив начальник Регіонального сервісного центру МВС в Тернопільській області Святослав Вишневський.
Від 20 січня 2020 року в Електронному кабінеті водія діє безкоштовна послуга «Керування належним користувачем». Онлайн-сервіс доступний на сайті e-driver.hsc.gov.ua та на Урядовому порталі kmu.gov.ua у розділі «Електронні послуги».
Належний користувач – це особа, яка на законних підставах користується транспортним засобом, що їй не належить, пояснили в сервісному центрі. Можливість зазначати належного користувача транспортного засобу (ТЗ) стане в нагоді автомобілістам у зв’язку з появою нових правил та налагодженням системи фото- і відеофіксації та паркування. Адже нести відповідальність за свою поведінку на дорозі має безпосередньо водій авто, а не його власник. А також отримувати сповіщення про нові штрафи, сплачувати їх тощо.
Як призначити належного користувача онлайн
Замовником послуги може бути фізична або юридична особа, яка хоче стати належним користувачем. Для цього необхідно:
1. Авторизуватися в Електронному кабінеті водія за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП, раніше ЕЦП), BankID або MobileID.
2. Обрати з переліку послугу «Керування належним користувачем».
3. Ввести VIN-код автомобіля, для якого особа хоче стати належним користувачем. Система видасть деперсоніфіковану інформацію про автомобіль, не про його власника.
4. Обрати підставу для належного користування:
- домовленість із власником;
- довіреність на право користування ТЗ;
- договір оренди, найму чи позики;
- договір фінансового або оперативного лізингу.
5. Ввести e-mail і телефон власника авто.
6. Перевірити свої дані та за необхідності прикріпити скан-копії довіреності чи договору, що є підставою для належного користування.
7. Підписати створену заявку за допомогою кваліфікованого електронного підпису.
Після чого власник отримує листа з посиланням на онлайн-заяву. Для успішного завершення процедури власник авто має перейти за посиланням і дати згоду на це призначення. Якщо підставою для призначення є лише домовленість, власник автомобіля має підписати заяву за допомогою КЕПу. Після чого особа, яка замовила послугу належного користувача, може побачити статус підтвердження заявки в е-Кабінеті водія. Повний цикл надання послуги онлайн забирає один робочий день.
Стати належним користувачем може лише особа, яка є власником національного посвідчення водія або посвідчення водія іноземної держави, що відповідає вимогам Конвенції про дорожній рух 1968 року. У випадках, якщо підставою для належного користування є оформлення на особу тимчасового реєстраційного талона або призначення працівника належним користувачем безпосередньо керівником юридичної особи, послуга надається лише в територіальних сервісних центрах МВС і за умови присутності власника ТЗ та особи, яка планує стати належним користувачем, пояснили у сервісному центрі.
Нагадаємо, у грудні 2018 року відбувся запуск Електронного кабінету водія, покликаного цифровізувати послуги сервісних центрів МВС, зробивши їх зручними та позбавленими корупційних ризиків. Користувачі е-Кабінету можуть дізнатися інформацію про власні водійські посвідчення, транспортні засоби та адміністративні правопорушення. Також у е-Кабінеті можна сплатити штрафи, зареєструватися в електронній черзі на отримання послуг у сервісних центрах МВС, замовити безкоштовну чи платну послугу перевірки транспортного засобу за його VIN-кодом, а також – індивідуальний номерний знак.
Богдан ШЕВЧУК, начальник управління патрульної поліції в області:
- Нами визначено 27 аварійно небезпечних ділянок на автомобільних дорогах та 17 місць в населених пунктах Тернопільської області, де зазвичай водії допускають порушення, чим наражають на небезпеку себе та інших учасників дорожнього руху.
Наразі створено робочу групу з органами місцевого самоврядування, узгоджуються всі матеріально-технічні, організаційні та координаційні питання відносно раціонального розміщення камер автоматичної відео фіксації порушень правил дорожнього руху.
Про початок їх роботи управління патрульної поліції в Тернопільській області обов’язково, завчасно, попередить громадян.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 4 від 22 січня 2025
Читати номер
Саня Саняха
власник вже на тому свiтi
VITALYA F
Kostyk Mkostyk
Ігор Шевчик