Чимало тернополян переплатили за газ: як повернути кошти в один клік. Інструкція
- Від першого травня тернополян перевели на нового постачальника газу – «Нафтогаз». Про те, що відбуваються зміни, споживачі дізналися пізно, тож вже встигли сплатити за спожитий газ дочірньому підприємству «Газпостач» ТОВ «Тернопільміськгаз».
- Вже п’ятий місяць поспіль споживачі штурмуть будівлю «Газпостач», аби повернути надлишково сплачені кошти на власні картки.
- Як подати заявку онлайн і скільки треба чекати на повернення коштів - читайте у нашому матеріалі.
Зі слів директорки «Газпостач» Галини Галаюхи, перші два місяці були особливо складні. черги розтягувалися на кілька кілометрів, а ось займали їх люди від самого ранку. Працівники підприємства прийняли від споживачів майже 19 тисяч заявок.
– Пік звернень ми спостерігали у травні-червні. Наші працівники не встигали вже, тож, аби скоріше обслуговувати людей, ми змушені були найняти ще одного спеціаліста, який би вносив всю необхідну інформацію в єдину базу. Хочу наголосити, що повертати кошти – не така вже і швидка процедура. Тому що всі надіслані реквізити вводяться нашими працівниками власноруч. А ви порахуйте, це 19 тисяч реквізитів, бо має кожен споживач їх надати. По-іншому кошти ніяк не повернуться. Інколи повернення займає понад два місяці. Але ваші кошти у нас не залишаться, якщо ви написали заяву, то просто чекайте, коли кошти зайдуть на картку, – каже пані Галина.
Станом на восьме вересня працівники опрацювати заявки та повернули кошти вже 2056 споживачам на загальну суму 2 000 000 гривень.
Натомість серед споживачів є і ті, які навпаки мають повернути кошти підприємству. Пані Галина наголошує, кількість боржників щодня змінюється, адже є люди, які приходять і повертають кошти після одного нагадування.
– Ми обдзвонюємо боржників і нагадуємо їм про те, що треба сплатити кошти за спожиті послуги. У людей є різні обставини, тому ми йдемо на поступки і можемо укласти договір реструктуризації. Це дозволяє виплачувати борги поступово. Але перед тим, як укласти договір ми дивимося, як людина сплачувала протягом кількох років за блакитне паливо. Є випадки, що люди йдуть на рекструризацію тільки, щоб сплатити один внесок і вказати про це у декларації на субсидію, – каже вона.
Як подати заявку в один клік?
Сьогодні «Газпотач» пропонує два шляхи подання заяви на повернення надлишково сплачених коштів. Перше - особисто звернутися до компанії (вулиця Г.Коллонтая, 2, приміщення А (вхід з сторони вулиці Острозького), вистояти у черзі кілька годин і подати заявку.
Під час написання заяви кожен споживач має пред’явити працівнику компанії перелік документів:
- ксерокопія паспорта та ідентифікаційного коду власника особового рахунку та особи, яка сплачувала за газ від імені або за власника рахунку, або особи, яка є спадкоємцем;
- оригінали платіжних документів про сплату за природний газ на загальну суму, що відповідає або перевищує суму до повернення (переплати);
- довідка (з банку) з реквізитами вашого банківського рахунку для повернення коштів.
Заяви від споживачів компанія приймає понеділок-четвер (з 08:00 до 17:00), а ось у п’ятницю (з 08:00 до 16:00).
А ось для тих, хто не має часу та бажання займати чергу від п’ятої ранку і витратити весь день на написання однієї заяви, «Газпостач» пропонує другий варіант - повернення коштів онлайн.
Розповідаємо покроково, як це зробити:
- зайдіть на сайт компанії та перейдіть за вкладками: «Оплата-Повернення коштів»;
- завантажте заяву, заповніть її за зразком;
- обов’язково підписати заяву електронно-цифровим підписом (ЕЦП) через сайт;
- відправте на електронну адресу [email protected]
Крім заяви, ви маєте надіслати сканкопії документів, що вказані вище.
– Тернополяни надсилають заявки і онлай, адже це зручно. Ось станом на восьме вересня ми отримали заявки на електронну адресу від понад 2500 споживачів. Таким чином люди не витрачають час на черги. Всі заявки перевіряються однаково і це ніяк не впливає на час повернення грошей. Але ми розуміємо, що сьогодні не всі мають доступ до інтернету, до цифрових підписів, тому і звертаються особисто, – каже пані Галина.
Також споживачі закликають керівництво «Газпостач» автоматично перевести надлишково сплачені кошти на іншого постачальника газу, зокрема «Нафтогаз». Але наразі зробити це неможливо, зауважує Галина Галаюха.
– «Нафтогаз» всім клієнтам з цього питання радить звертатися до попереднього постачальника, щоб написати заявку і повернути кошти. Механізму щодо автоматичного переведення наразі немає. Наше підприємство звернулося з офіційним листом до керівництва «Нафтогаз» з проханням розробити механізм переведення коштів на особові рахунки тепер вже їх споживачів. Майже місяць пройшов з моменту звернення і відповіді жодної немає, - додає вона.
У випадку наявності розробленого механізму, процес повернення коштів міг зайняти кілька днів. А отже це могло полегшить роботу як працівникам, так і споживачам.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
Михайло Романович Сеньків
Михайло Романович Сеньків
Михайло Романович Сеньків
Михайло Романович Сеньків