З першого серпня набуває чинності угода про Зону вільної торгівлі (далі ЗВТ, - прим. ред.) між Україною та Канадою. Після чого наступає повна лібералізація у торгівлі між країнами. Зокрема угода передбачає негайне звільнення від мита 99,9% товарів, в тому числі автомобілів.
Як зазначено в угоді ЗВТ, перехідні періоди до повної лібералізації різні у кожній групі товарів. Зокрема, протягом 3-х років будуть скасовані ввізні мита для будматеріалів, інструментів, промислового обладнання та частини літальних апаратів тощо. Протягом 5-ти років для електроапаратури, мотоциклів, причепів, водних суден, фотокамер тощо. Протягом 7-ми років для автомобілів, тракторів та запчастини до них.
Про те що відчутні, позитивні зміни скоро будуть на автомобільному ринку України, прогнозує генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
- Будь-яке посилення чи послаблення мита, сильно впливає на бізнес та ринок в цілому, - коментує для “20 хвилин” Олег Назаренко. - На сьогодні в Україну вже є імпорт автомобілів з ЄС, Росії, Китаю, Кореї та Японії. Також чимало завозять авто з-за океану. Якщо скасують мито, то звичайно канадськими автомобілями ураїнський ринок не “засиплять”, однак по факту їх стане значно більше.
Зміниться сам принцип ввезення автомобілів на територію України, продовжує він. До прикладу, сьогодні в основному з ЄС та Росії ввозяться автомобілі фізичні особи, а з Китаю, Кореї та Японії - юридичні особи.
- Після скасування мита, більше автомобілів почнуть імпортувати юридичні особи, - наголошує пан Назаренко. - Оскільки фізичній особі набагато важче придбати автомобіль десь на аукціоні в Канаді та замовити місце на кораблі аби доставити авто в Укарїну. Однак, якщо юридична особа замовляє 300-400, а то і більше автомбілів, то їй набагато легше замовити палубу на кораблі. Більше того, дешевша буде доставка в розрахунку на один автомобліь.
Але не потрібно говорити, що це буде якась сенсація. Все таки, переважна більшість автомобілів через дорогу доставку й іншу систему серитифікації будуть доставлятися з ЄС та Росії.
Фахівець наводить приклад й каже, що формально для того, аби ввезти авто з Канади в ЄС необхідно змінити світлотехніку, ремені безпеки і скла. Оскільки з-за океаном не проводять такі євро випробування, як: "колор ідентіфікейшн" і "удар головою пасажира при аварії", - а це все додаткові витрати.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Діонісій
Віталій Ониськів reply Діонісій
Діонісій reply Віталій Ониськів
Piter Savka reply Діонісій