«Афілійований міні-EdCamp Ternopil»: що зібрало у 19 школі майже дві сотні освітян?

«Афілійований міні-EdCamp Ternopil»: що зібрало у 19 школі майже дві сотні освітян?

«Рівний-рівному», освіта в час війни та інклюзія — під час зустрічі повністю відійшли від офіційного формату. Та «пропрацювали» питання освіти в умовах надзвичайних ситуацій, реагування освітян на надзвичайну ситуацію внаслідок війни росії проти України. А також створили власне «серце у долонях».

«Афілійований міні-EdCamp Ternopil» зібрав майже дві сотні освітян у стінах 19 школи Тернополя. Доки учні відпочивають на канікулах, їхні вчителі з різних куточків України — навчаються. Та наголошують: зараз основна місія школи — не навчити і виховати, як пише класична педагога. А створити умови для розвитку особистості і допомогти адаптуватись у сучасному житті.

«Почуй мене»

— Мотивація до обміну досвідом та практиками взаєморозуміння і підтримки заради побудови стійкості у громаді, підвищення професійної компетентності з питань формування зв'язку школи і громади, розвиток навичок вдумливого слухання і побудови діалогів між учнівством, батьківством, учительством — це основна мета та завдання афілійованої міні-EdCamp (не) конференції в Тернопільській загальноосвітній школі №19, — поділились організатори. — І тема є доволі актуальною: «Психологічний лікбез «Почуй мене: обʼєднання громади заради взаєморозуміння та підтримки».

Відео дня

Програма підвищення кваліфікації «Афілійований міні-EdCamp Ternopil School 19» передбачала проведення сесій в інноваційному форматі професійного розвитку «рівний-рівному», на яких піднімали питання освіти в умовах надзвичайних ситуацій, реагування освітян на надзвичайну ситуацію внаслідок війни росії проти України.

(Не)конференція включала обов'язкові елементи у програмі:

  • учительські сесії;
  • експертні сесії разом із партнерськими;
  • панельну дискусію,
  • а також особливе вітання від команди особливого десанту EdCamp Ukraine.

А родзинкою заходу стало створення тематичного полотна «серце в долонях».

— Кожен вчитель має зігріти у свої професійних руках дитячі серденька, які зараз дуже потребують тепла та підтримки, — каже директорка школи №19 Лідія Бачинська. — Такі  освітні зустрічі потрібні, аби в дружньому освітянському колі вчителі змогли насолодитися спілкуванням з колегами, поділитися власним досвідом, отримати нові знання та навички, і найголовніше — зарядитися енергією та мотивацією для звершення нових планів та задумів.

Чути і бути почутими зараз вкрай важливо, особливо в просторі спілкування між усіма учасниками освітнього процесу, зазначила начальниця управління освіти у науки міськради Ольга Похиляк, яка  була учасницею спікерських паралелей, вітала колег з інших областей та шкіл Тернополя.

Захід для підвищення кваліфікації проходив в нестандартному форматі — це не семінар, не конференція. Але під час міні-EdCamp Ternopil різні педагоги та науковці ділились власним досвідом — нестандартним та інноваційним, у вигляді виступів спікерів і майстер-класів. Впродовж цілого дня педагоги мали насичену програму різними інтерактивами. Особливістю навчань було те, що кожен спікер на початку презентував свою тему, а учасники обирали самі, на яку панель піти. І застосували при цьому правило двох ніг: коли, скажімо, хтось відвідував одну панель, але тема йому видалась зрозумілою, або навпаки нецікавою, — можна було залишити аудиторію і піти до іншого спікера.

«Виклик (не) доступна школа»

Пропри всі виклики, які стоять перед педагогами в умовах війни і освітньої реформи, що триває роками, педагоги стоять стійко, кажуть учасники (Не) конференції. Вони вчаться, діляться власним досвідом, експериментують, що учням було не тільки цікаво, а й корисно перебувати ці 12 років у школі. Щоб кожен учень став гармонійно розвиненою особистістю, каже одна зі спікерів, — кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки та менеджменту освіти ТНПУ ім. В.Гнатюка, керівниця інклюзивно-ресурсного центру ТНПУ ім. В.Гнатюка і водночас випускниця 19 школи Зоряна Удич. Вона головувала на платформі «Виклик (не) доступна школа».

— Є здобувачі з особливими освітніми потребами – самі учасники моєї платформи зробили висновки, що сучасна школа ще недоступна всім школярам, особливо тим, хто має особливі освітні проблеми, — каже Зоряна Удич. — А тема актуальна, бо охоплює дуже велику кількість дітей. І це не тільки учні, які мають особливості за станом здоров’я або порушення розвитку. Ця тема і про внутрішньо-переміщених дітей, які на собі відчули, що таке війна і бачили її на власні очі. Це й дітлахи з тимчасово окупованих територій. Це й обдаровані учні.

Під час тренінгу із Зоряною Удич педагоги визначили основні ознаки інклюзивної школи і обговорили питання, які цікавили вчителів. А їх дуже багато, каже спікерка. Скажімо, стосовно оплати корекційних занять для учнів з особливими освітніми потребами. Або щодо об’єктивної діагностики можливостей учнів та партнерської співпраці з батьками.

Слова вдячності вчителям, які навчають та допомагають найціннішому їхньому скарбу — дітям, від батьків учнів школи, котрі зараз перебувають на передовій, — це стало кульмінаційним моментом зустрічі. Емоційне завершення, кажуть освітяни, надихнуло їх працювати далі, аби виправдати усі сподівання тих, хто зараз боронить країну від агресії Росії.

Спікери експертних паралелей та теми:

Наталія Заставецька, кандидатка історичних наук, підприємиця, громадська діячка, інфлюенсерка, засновниця креативної агенції «Справжня креативна агенція», співзасновниця студії відеографії «Zinet Studio», — «Як почути себе та інших»

Євген Чікушкін, голова ГО «Навчальний центр «Успіх», волонтер, — «Чути і бути почутим»

Оксана Гіль, керівниця демократичної школи «Alterra School», координаторка освітніх програм мережі Docu Club, тренерка ГС «Освіторія», — «Усміхайся та змінюйся. Музикотерапія»

Андрій Гірняк, професор, доктор психологічних наук, завідувач кафедри психології та соціальної роботи ЗУНУ, — «Атракції як інструменти налагодження ефективної міжособистісної взаємодії та психологічні методики їх формування»

Зоряна Удич, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки та менеджменту освіти ТНПУ ім. В.Гнатюка, керівниця інклюзивно-ресурсного центру ТНПУ ім. В.Гнатюка, — «Виклик (не) доступна школа»

Зоряна Крупник, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри психології та соціальної роботи ЗУНУ, фахівчиня Центру соціально-психологічної підготовки кафедри психології та соціальної роботи і Центру соціально-психологічної підтримки та резильєнтності ЗУНУ, тренерка Ізраїльської коаліції травм Програма «Інформованість про надання першої психологічної допомоги в стресових ситуаціях», — «Навички першої психологічної допомоги в стресових ситуаціях»

Галина Федун, консультантка Тернопільського комунального методичного центру освітніх інновацій та моніторингу, вчителька вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання «Вчителька-методистка», співавторка інноваційно-просвітницького проєкту  «Академія креативних ідей», голова мистецької громадської організації «Удін і компанія», — «Ситуація успіху. Нові виміри сучасної школи»

 Алла Гусак, психологиня-методистка, хібукітерапевтка

Оксана Боднар, докторка педагогічних наук, професорка кафедри педагогіки та менеджменту освіти ТНПУ ім. В.Гнатюка.

Віктор Шацький, кандидат медичних наук, доцент кафедри катастроф та військової медицини ТНМУ ім. І.Я.Горбачевського, інструктор з тактичної медицини (Tactikal Combat Casualty Care (ТССС), перший заступник голови правління, інструктор ГО «Медичний загін спецпризначення «БІЛІ БЕРЕТИ», — «Допомога в надзвичайних ситуаціях. Домедична підготовка»

 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up