Школа, де навчаються майбутні модельєри та ІТ-спеціалісти (оновлено)

Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 знаходиться в центрі міста на вул. М. Грушевського, 2. Вона заснована у 1945 році. Сама будівля, в якій розташована школа, є пам'яткою архітектури початку ХХ століття і має давню та славну історію. У 1908-1939 роках тут діяла ІІ Державна польська гімназія ім. Ю.Словацького, під час Першої світової війни розміщувався військовий шпиталь, а в 1918 році працював Державний Секретаріат ЗУНР. Під час Другої світової війни приміщення було майже повністю зруйноване. У 50-80 роках ХХ століття тут перебували різні державні установи: управління у справах культури і релігії, Тернопільський облвиконком, палац піонерів. А з 1 вересня 1986 р. працює Тернопільська школа № 4.

Школа, де навчаються майбутні модельєри та ІТ-спеціалісти (оновлено)

Previous Next

Участь в експериментах

У квітні минулого року Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 з інформаційно-технологічним профілем навчання відсвяткувала своє 70-ліття. За ці роки вона стала колискою для багатьох поколінь тернополян, декілька разів змінювала приміщення, адреси. З нагоди ювілею світ побачила книга нарисів з історії Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 «Школа – це життя, життя – це школа…», в якій окреслені основні віхи діяльності навчального закладу.

У 1959 р. школа отримала новий статус і назву: «Тернопільська середня загальноосвітня трудова  політехнічна школа з виробничим навчанням». У 1968-1991 рр. вона носила ім’я героя Радянського Союзу І. Бугайченка. У 1986 р. тут відкрили перший в області кабінет електронно-обчислювальної та мікропроцесорної техніки й запровадили поглиблене вивчення інформатики.

До 1992 року навчання велося російською мовою, після проголошення Незалежності України тут відкрили перший клас із українською мовою навчання.  У 1998 р. випускники вперше отримали посвідчення «Оператор електронно-обчислювальних машин».

Школа №4 у 2003-2006 рр. стала учасником експерименту МОН України «Формування національної самосвідомості старшокласників у процесі краєзнавчої роботи», а в 2008-2011 рр. – учасником всеукраїнського експерименту Інституту обдарованої дитини НАПН України «Проектування особистісно-розвивального змісту НВП». З 2009 р. у навчальному закладі запроваджені технологічний та інформаційно-технологічний профілі навчання.

- Ми єдині в області маємо технологічний профіль, – каже директор Наталія Іванівна Левенець. – У школі хлопці виготовляють меблі: столи в учительській, в комп’ютерному класі, ліжка для шестирічок, а дівчата займаються швейним виробництвом – шиють сценічні костюми для творчих колективів, гардини, білизну для бійців.

 З 1 вересня 2016 року відкрився перший клас за науково-педагогічним проектом «Інтелект України».

Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 є переможцем Всеукраїнського конкурсу «100 кращих шкіл України» (2006 р.). Вона є членом Європейської родини шкіл ім. Юліуша Словацького (з 2009 р.), Флагманом освіти України (2009 р.), дипломантом VI та срібним призером VII Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти» (2015р., 2016 р.).

Багатонаціональна сім'я

Наразі у школі навчається 758 учнів у 31 класі, з яких 9 класів із російською мовою навчання. Тут діти вивчають п’ять мов: українську, російську, англійську, німецьку і польську. У десятому та одинадцятому класах запроваджено профільне навчання.

- У російськомовних класах навчаються діти-представники 17національних меншин, – розповідає заступник директора школи з навчально-виховної роботи Оксана Сергіївна Кулянда. – В жодній іншій школі не почуєте таких імен, як Тігран, Мірсалех, Міріам, Амір, Іка,Ніка,Гіка. Два роки тому ми прийняли найбільшу кількість школярів-переселенців із Донецької та Луганської областей і Криму. Ці діти – скалічені війною і потребують особливої уваги та підтримки.

За ініціативи соціального педагога Тетяни Орестівни Лещишин у школі №4 почав діяти проект «Після третьої», метою якого є забезпечення супроводу дітей соціально незахищених категорій, сприяння їх соціальній адаптації, допомога у виконанні домашніх завдань. Навчальний заклад має угоди з ТНПУ ім. В. Гнатюка та ТДМУ ім. І. Горбачевського, згідно з якими у школу приходять студенти-волонтери педуніверситету і допомагають учням 5-7 класів робити уроки, а студенти-медики вчать старшокласників надавати першу долікарську допомогу.

У школі працює 78 учителів, з них один – заслужений вчитель України, двоє – відмінники освіти України, 12 вчителів-методистів, 17 старших вчителів і 40 вчителів вищої категорії. З 2008 р. навчальний заклад очолює відмінник освіти України, вчитель-методист, лауреат конкурсу «Людина року-2015» Наталія Іванівна Левенець.

Проект проектів

Головна ідея школи – створення позитивного іміджу та рівних можливостей для навчання дітей різних національностей і конфесій,як для обдарованих учнів, так і для дітей, які потребують корекційно-розвивального навчання і соціально-психологічної допомоги.

- У  нас є програма розвитку школи до 2021 р., – каже директор навчального закладу Наталія Іванівна Левенець. – Ми вважаємо, що наша школа – це проект проектів, адже ми реалізовуємо 16 проектів. Один із них – «Веселкова країна». Кожен клас початкової школи є містечком, має свою хоругву, девіз, назву тощо.

Учні школи є переможцями Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових навчальних дисциплін, конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН, Всеукраїнських інтерактивних конкурсів «Колосок», «Левеня», «Соняшник», «Кенгуру».

Школа №4 є учасником Міжнародного проекту «Україна і Польща: добросусідство». Налагоджені контакти із Об’єднанням шкіл, гімназій і ліцеїв №1 та ліцеєм ім. Ю. Словацького м. Хожува.

- Навесні 2008 року ми поїхали на екскурсію в це місто, діти жили в сім’ях однолітків, – зазначає заступник директора з виховної роботи Оксана Степанівна Петкова. – А вже восени ми приймали польських дітей у нас. Відтак щоосені обмінюємося учнівськими, а щовесни вчительськими делегаціями. Мета – дізнатися більше про історію, культуру, освіту, традиції наших народів. Вчителі діляться методичним досвідом, а коли приїжджають учні, намагаємось залучити їх до участі у спільних цікавих заходах: проводимо «Віденський бал», готуємо страви національної кухні, відвідуємо історичні місця, виїжджаємо на природу.

У 2011 р. школа стала пілотною у впровадженні дистанційного навчання. Учителі розробили систему онлайн-уроків, яка надавала учням можливість альтернативного навчання.

Протягом останніх років педагоги школи беруть активну участь у міському конкурсі-захисті інноваційних проектів  «Парадигма освітніх інновацій». 

Із 2014 року на базі школи створили волонтерський центр допомоги бійцям АТО.

- Бажання допомогти спонукає нас проводити благодійні ярмарки, організовувати збір коштів на придбання необхідного нашим воїнам, – каже директор школи. – Під керівництвом вчителів трудового навчання учні плели маскувальні сітки, дівчата шили нижню білизну, а хлопці виготовляли спиртівки.

Два музеї та радіостудія

Школа № 4 іде в ногу з часом. Оновлено кабінети інформатики, соціально-психологічної служби, кабінет інтернет-технологій, кімната школяра, стоматкабінет, відремонтовані актовий та спортивний зали, зроблений капітальний ремонт вбиралень. Для учнів молодших класів обладнана спальня та ігрова кімната.

Усі начальні приміщення мають доступ до мережі Інтернет та можливість використання вільної зони Wi-Fi. Безпечні умови життєдіяльності закладу створює програмно-апаратний комплекс Smarsy. Рівень навчальних досягнень своїх дітей батьки прослідковують в електронному щоденнику.

Шкільна бібліотека – одна з кращих у Тернополі. Завідувач бібліотекою Оксана Захарівна Ясьончик посіла І місце в обласному конкурсі «Краєзнавча робота шкільної бібліотеки».

У закладі функціонує радіостудія, з організацією якої активно допомагали Сергій Притула та Сергій Приходько-Камінко.

Осередком військово-патріотичного виховання стала оновлена музейна кімната Бойової Слави, де поруч із експонатами Другої світової війни представлені матеріали новітньої історії: події Революції Гідності та російсько-українського протистояння на Сході України.

У 2009 році у школі була відкрита музейна кімната польського поета-романтика, уродженця нашого краю Юліуша Словацького.

Клуб обдарованих школярів

Члени клубу обдарованих школярів (керівник М. В. Федоруц, педагог-організатор) неодноразові переможці багатьох міських, обласних та всеукраїнських конкурсів.  Неабияким мистецьким талантом наділені учасники гуртка образотворчого мистецтва «Палітра» (керівник Г. О. Кізілова, заслужений вчитель України), хору 2-4 класів «Веселчата»(керівникВ. І. Регіщук ), хору 5-9 класів та вокального ансамблю 6-7 класів (керівники І. З. Кусень, В. І. Регіщук), танцювального гуртка 4-В класу «Радість» (керівник Пігович М.В.).

Хореографічні колективи DANCELIFE (керівник Л. В. Чорненька) та Viklenld (керівник О. М. Пастух) – багаторазові переможці міських і обласних змагань. Особливої уваги заслуговує інструментальний ансамбль Smilegroup (керівники І. З. Кусень, В. І. Регіщук)., що був створений два роки тому. Серед його учасників не лише школярі різного віку, а й вчителі. Два роки поспіль цей колектив здобував гран-прі на конкурсі-огляді художньої самодіяльності серед загальноосвітніх навчальних закладів нашого міста.

У школі створена арт-галерея, де презентують свої творчі роботи учні 5-11 класів. Організації персональних дитячих виставок дають можливість юним художникам відчути себе справжніми митцями.

Упродовж багатьох років у школі №4 існує учнівське самоврядування, котре здійснюється через роботу шкільного парламенту, гаслом якого є: «Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо». Саме члени учнівського парламенту є ініціаторами, натхненниками, організаторами таких шкільних проектів, як «Віденський бал», «Міс школи», «Міні-міс школи», «Шкільне Євробачення», «Інтелект-шоу». Парламентарі стали співтворцями шкільної радіостудії Smile та клубу обдарованих учнів, дитячого об’єднання «Веселкова країна».

Коментарі (0)

Ви не авторизовані

Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook