Дистанційне навчання стартувало у школах Тернополя сьогодні, 11 січня.
Батьки учнів хапаються за голову, бо, кажуть, мусять сидіти біля дітей та допомагати їм. Особливо це стосується молодших школярів. Серйозні проблеми виникли і в тих родинах, де по двоє-троє школярів — там не в змозі усіх дітей забезпечити гаджетами. Натомість батьки визнають: таке навчання, коли неможливо відвідувати школу, є кращим, аніж навесні 2020.
Директори тернопільських шкіл запевняють: на онлайн-уроки з’явились 75% учнів, а вчителі серйозно підготувались до «дистанційки» та опанували різні методики у використанні освітніх платформ. Навіть урок фізкультури, особливо для наймолодших, «заходить». А вайбер тепер використовують для додаткових питань учнів, а не для того, щоб просто скидати завдання.
До онлайн уроків є свої вимоги – і ці дані оприлюднили у МОН. А в управлінні освіти і науки міськради запевнили: всіх вимог дотримуються, а вчителі стовідсотково підготовленні до дистанційного навчання.
Як буде тепер? Чи справді чогось їх вчитимуть? Бо вчителі одразу сказали — нового матеріалу не даватимуть, лише повторення усього за перший семестр, поділилась мати третьокласника. Тому від програми, виходить, вони таки відстануть, припускає жінка.
Не може школяр початкової ланки сидіти в чотирьох стінах сам, без нагляду, ще і вчитися при цьому самостійно, переконана мама школяра. Ну і актуальне питання — чи готові вчителі забезпечити повноцінний навчальний процес не за партами? Чи не буде це черговим окозамилюванням і киданням завдань на вайбер чи в інших програмах, коли батьки будуть змушені не тільки думати, як виживати в період карантину, а ще й навчати своїх дітей?!
Англійську вже відбули, а попереду математика. Мама 8— річного другокласника Максима каже, що відійти від малого фактично не може, тому весь час або щось потрібно увімкнути— вимкнути, або щось підказати з технічних моментів.
Дистанційно навчати малих дітей важко, каже пані Оксана. Хтось кашлянув, хтось щось сказав – інші не дочули, тому змушені дописувати після уроку. А щоб знайти, що дописати, треба з дитиною гортати підручники чи шукати в Інтернет. А вчитель, звичайно, за ті 10— 15 хв не має змоги повторювати кілька разів, як би це робила у класі.
У Мар’яни Довгалюк інша проблема: вони з чоловіком не можуть забезпечити гаджетами навчання трьох синів одночасно. Молодший не має мобільного. Середній, п’ятикласник, сидить у телефоні і толку з такого навчання небагато. Старший, випускник, окупував планшет.
Діляться враженнями тернопільські батьки і в Фейсбук.
Ще одна мама шестикласника поділилась, що її донька сьогодні не навчалась. Класний керівник дитини написав у шкільний час, що саме готують розклад уроків. Та звернувся з проханням до батьків забезпечити дітей технічними засобами та платформами Zoom і Google meet.
Однак, начальниця управління освіти і науки міськради Ольга Похиляк запевнила: всі школи почали дистанційне навчання і серйозних проблем немає.
Ще 16 жовтня 2020 року набувало чинності Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти. Воно розширює можливості для дистанційного навчання учнів – як за дистанційною формою здобуття освіти, так і при використанні технологій дистанційного навчання в інших формах здобуття освіти.
Нове Положення було затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224.
Положення передбачає, що обов’язково мають враховуватися інтереси учнів під час дистанційного навчання:
З метою забезпечення прав педпрацівників у Положенні вказано, що організація дистанційного навчання має здійснюватися у межах їх робочого часу.
У межах своєї автономії заклад освіти самостійно визначатиме механізм моніторингу і контролю якості дистанційного навчання в закладі освіти. Спосіб, у який керівник закладу здійснюватиме контроль за виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками, схвалюватиме педрада.
Директори тернопільських шкіл кажуть, що вчителі від весни «набили руку», докупили техніку, тому навчальний процес триває. Хоча визнають: з наймолодшими – найважче.
Олександр ОСТАПЧУК, директор Школа— ліцей №6 ім. Н. Яремчука:
Від весни всі «набили руку» і з онлайн навчанням впоратись простіше. Звичайно, воно не очне – дається взнаки і відсутність контакту, дещо гірший рівень засвоєння матеріалу. Та й атмосфера інша. Але стараємось і ми, вчителі, і діти. Використовуємо різні платформи — і це зручно. Єдиної не вибирали, але учні розібрались – 35 дітей приєднані. З першачками важче, але я думаю, ми всі впораємось. Повноцінної віддачі і результату важко сподіватись – як від маленьких, так і від старшої школи, але це краще, аніж сидіти вдома, а потім наздоганяти. Тим паче, що діти за допомогою вайбера можуть додатково зв’язатись з учителем, якщо щось не зрозуміли чи виникла інша проблема. Наразі навчаємось у дві зміни, розклад склали окремий.
Андрій ГАЗИЛИШИН, директор Тернопільської загальноосвітньої школи № 10:
Як буде з молодшою школою – поки важко сказати. Батьки, звичайно, мають допомагати, адже потрібно і приєднатись до платформи, і записати завдання. Діткам це ще складно.
Дистанційне навчання — це та сама лекція. Щоб отримали великі знання – учні, звісно, їх не отримають. Але вчителі роблять все можливе, аби воно було максимально ефективним. Сьогодні, наприклад, одна вчителька дала можливість дітям кілька хвилин поспілкуватись між собою – емоції вирували. Тим, хто не зміг навчатись онлайн, ж завдання продублюють на вайбер чи електронну пошту – з посиланням, де можна вивчити цю тему. Так, поки що важко, але це зовсім інша справа, ніж було весною. Вчителі готові до нових методів і форми, а учні відновлюють навички роботи дистанційно.
Вас влаштовує дистанційне навчання?
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 23 квітня 2025
Читати номер