Батьки хапаються за голову! У Тернополі стартувала «дистанційка», чи буде з неї толк

Батьки хапаються  за голову! У Тернополі стартувала «дистанційка», чи буде з неї толк
  • Думки батьків розділились: одні стверджують, що толку від такого навчання нуль, інші погоджуються, що як до школи не можна – хоч так. А ті, у кого по двоє-троє дітей, хапаються за голову: де на всіх знайти гаджетів.
  • Що кажуть у школах, чи буде толк з такої освіти? Оберіть і свій варіант у опитуванні наприкінці статті. 

Дистанційне навчання стартувало у школах Тернополя сьогодні, 11 січня.

Батьки учнів хапаються за голову, бо, кажуть, мусять сидіти біля дітей та допомагати їм. Особливо це стосується молодших школярів. Серйозні проблеми виникли і в тих родинах, де по двоє-троє школярів —  там не в змозі усіх дітей забезпечити гаджетами. Натомість батьки визнають: таке навчання, коли неможливо відвідувати школу, є кращим, аніж навесні 2020.

Директори тернопільських шкіл запевняють: на онлайн-уроки з’явились 75% учнів, а вчителі серйозно підготувались до «дистанційки» та опанували різні методики у використанні освітніх платформ. Навіть урок фізкультури, особливо для наймолодших, «заходить». А вайбер тепер використовують для додаткових питань учнів, а не для того, щоб просто скидати завдання.

Відео дня

Батьки хапаються  за голову! У Тернополі стартувала «дистанційка», чи буде з неї толк, фото №1 на сайті 20minut.ua

До онлайн уроків є свої вимоги – і ці дані оприлюднили у МОН. А в управлінні освіти і науки міськради запевнили: всіх вимог дотримуються, а вчителі стовідсотково підготовленні до дистанційного навчання.

Повноцінне навчання чи окозамилювання?

  • Сьогодні стартував перший урок у «Зумі», ознайомче заняття, тривалістю 15 хвилин, —  поділилась мама третьокласника Іллі Олена Возняк. —  На тиждень вчителька скине розклад, за яким діти будуть працювати. Син зайти у програму може сам, але я попередньо все налаштовую. Коли навесні проводили перші онлайн— заняття у скайпі, це був жах, часто програма вибивала, бо учасників було забагато. Діти не вміють користуватися пристроями, лишають ввімкнутими мікрофони, дуже фонить. Хтось не чує, хтось говорить. Хтось взагалі переписувався з однокласниками в чаті. Було складно.

Як буде тепер? Чи справді чогось їх вчитимуть? Бо вчителі одразу сказали —  нового матеріалу не даватимуть, лише повторення усього за перший семестр, поділилась мати третьокласника. Тому від програми, виходить, вони таки відстануть, припускає жінка.

  • Я за навчання у будь— який спосіб, —  запевнила пані Олена. —  Загалом в 21-му столітті, вважаю, діти можуть навчатися дистанційно, бо вони з технікою проблем великих не мають. Якщо пояснити дитині, що і коли включити, то принаймні, у 2— 3 класі, це можна зробити. Проблема в іншому —  де взяти батькам додаткові комп'ютери чи ноутбуки, якщо дорослі, наприклад, також працюють дистанційно? З ким залишити дитину вдома на цілий день, якщо бабусі—дідусі дуже далеко?

Батьки хапаються  за голову! У Тернополі стартувала «дистанційка», чи буде з неї толк, фото №2 на сайті 20minut.ua

Не може школяр початкової ланки сидіти в чотирьох стінах сам, без нагляду, ще і вчитися при цьому самостійно, переконана мама школяра. Ну і актуальне питання —  чи готові вчителі забезпечити повноцінний навчальний процес не за партами? Чи не буде це черговим окозамилюванням і киданням завдань на вайбер чи в інших програмах, коли батьки будуть змушені не тільки думати, як виживати в період карантину, а ще й навчати своїх дітей?!

  • Бо в МОН дуже хитро придумали —  що батьки також є суб'єктами дистанційного навчання, —  каже жінка. —  То кого збираються оцінювати в школах —  учнів чи їх батьків? І чи мають взагалі вчителі право оцінювати рівень знань учнів, якщо уроки зведені до 15 хвилин, а решта часу займе самоосвіта? А до неї учні початкової школи не готові.

Після перших уроків в батьків сіпаються очі

Англійську вже відбули, а попереду математика. Мама 8— річного другокласника Максима каже, що відійти від малого фактично не може, тому весь час або щось потрібно увімкнути— вимкнути, або щось підказати з технічних моментів.

  • Його клас вчиться за допомогою «зуму», я ж мушу сидіти біля нього, —  розповіла Оксана Білань. – Комп’ютер мені потрібен для роботи, дитині даю телефон – отак виходимо з положення. А по факту – ні в нього толком навчання не йде, ні в мене робота, бо весь час відволікаюсь.  

Дистанційно навчати малих дітей важко, каже пані Оксана. Хтось кашлянув, хтось щось сказав – інші не дочули, тому змушені дописувати після уроку. А щоб знайти, що дописати, треба з дитиною гортати підручники чи шукати в Інтернет. А вчитель, звичайно, за ті 10— 15 хв не має змоги повторювати кілька разів, як би це робила у класі.

У Мар’яни Довгалюк інша проблема: вони з чоловіком не можуть забезпечити гаджетами навчання трьох синів одночасно. Молодший не має мобільного. Середній, п’ятикласник, сидить у телефоні і толку з такого навчання небагато. Старший, випускник, окупував планшет.

  • У нас трикімнатна квартира, я і чоловік теж працюємо дистанційно. Виходить, коли всі одночасно вчаться і працюють – ми мимоволі заважаємо один одному, —  каже пані Мар’яна. – Звідси додаткові нерви, працездатність і результат на виході від такої праці прогнозовано негативний.

Батьки хапаються  за голову! У Тернополі стартувала «дистанційка», чи буде з неї толк, фото №3 на сайті 20minut.ua

Діляться враженнями тернопільські батьки і в Фейсбук.

  • У нас щойно пройшов перший урок в зумі, від якого почали сіпатись обидва ока, —  поділилась Таня Романова. —  Звуку немає, з конференції викидає, код приймає після декількох спроб, дитина нервується, я разом з нею. Одним словом, до одного місця така наука. Слів нема, одні емоції.  

Ще одна мама шестикласника поділилась, що її донька сьогодні не навчалась. Класний керівник дитини написав у шкільний час, що саме готують розклад уроків. Та звернувся з проханням до батьків забезпечити дітей технічними засобами та платформами Zoom і Google meet.

Однак, начальниця управління освіти і науки міськради Ольга Похиляк запевнила: всі школи почали дистанційне навчання і серйозних проблем немає.

  • Це рішення (про дистанційне навчання онлайн – прим. авт.) прийнято на рівні держави. Як саме його організувати – визначають на рівні школи, —  пояснила Ольга Похиляк. – Уроки сьогодні проводять. Норм дотримуються.  

Батьки хапаються  за голову! У Тернополі стартувала «дистанційка», чи буде з неї толк, фото №4 на сайті 20minut.ua

Про що йдеться в Положенні про дистанційне навчання?

Ще 16 жовтня 2020 року набувало чинності Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти. Воно розширює можливості для дистанційного навчання учнів – як за дистанційною формою здобуття освіти, так і при використанні технологій дистанційного навчання в інших  формах здобуття освіти.

Нове Положення було затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224.

Положення передбачає, що обов’язково мають враховуватися інтереси учнів під час дистанційного навчання:

  • організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію вчителів з учнями;
  • під час дистанційного навчання мають створюватися умови для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з ООП з обов’язковим урахуванням індивідуальної програми розвитку;
  • заклад освіти забезпечує регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби надання їм підтримки в освітньому процесі;
  • для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів – телефонного, поштового зв'язку тощо;
  • організація освітнього процесу обов’язково здійснюється з дотриманням вимог щодо захисту персональних даних, а також санітарних правил і норм щодо формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, часу для виконання домашніх завдань тощо. 

Батьки хапаються  за голову! У Тернополі стартувала «дистанційка», чи буде з неї толк, фото №5 на сайті 20minut.ua

З метою забезпечення прав педпрацівників у Положенні вказано, що організація дистанційного навчання має здійснюватися у межах їх робочого часу.

У межах своєї автономії заклад освіти самостійно визначатиме механізм моніторингу і контролю якості дистанційного навчання в закладі освіти. Спосіб, у який керівник закладу здійснюватиме контроль за виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками, схвалюватиме педрада.

Батьки хапаються  за голову! У Тернополі стартувала «дистанційка», чи буде з неї толк, фото №6 на сайті 20minut.ua

Директори тернопільських шкіл кажуть, що вчителі від весни «набили руку», докупили техніку, тому навчальний процес триває. Хоча визнають: з наймолодшими – найважче.  

 

Коментарі директорів:

“Ми придбали веб-камери”

Олександр ОСТАПЧУК, директор Школа— ліцей №6 ім. Н. Яремчука:

Батьки хапаються  за голову! У Тернополі стартувала «дистанційка», чи буде з неї толк, фото №7 на сайті 20minut.ua — Практично проблем немає. З покращень – ми придбали веб— камери, щоб діти бачили і дошку, і вчителя і ще й був двосторонній зв’язок. Вчителі виходять на роботу і проводять уроків зі своїх кабінетів – і зручніше, і технічно краще.  

Від весни всі «набили руку» і з онлайн навчанням впоратись простіше. Звичайно, воно не очне – дається взнаки і відсутність контакту, дещо гірший рівень засвоєння матеріалу. Та й атмосфера інша. Але стараємось і ми, вчителі, і діти. Використовуємо різні платформи —   і це зручно. Єдиної не вибирали, але учні розібрались – 35 дітей приєднані. З першачками важче, але я думаю, ми всі впораємось. Повноцінної віддачі і результату важко сподіватись – як від маленьких, так і від старшої школи, але це краще, аніж сидіти вдома, а потім наздоганяти. Тим паче, що діти за допомогою вайбера можуть додатково зв’язатись з учителем, якщо щось не зрозуміли чи виникла інша проблема. Наразі навчаємось у дві зміни, розклад склали окремий.

“Дітям складно самоорганізуватися”

Андрій ГАЗИЛИШИН, директор Тернопільської загальноосвітньої школи  10:

Батьки хапаються  за голову! У Тернополі стартувала «дистанційка», чи буде з неї толк, фото №8 на сайті 20minut.ua — Навчання почали – і це добре. Серед негативу —  дітям складно включитись в нього, самоорганізуватись. Позитив – навчені досвідом вчителі, використовують ті програми чи платформи, які допоможуть легше засвоїти програму. Я особисто провів два уроки географії —  75% дітей включається. Хтось не в Тернополі, хтось не має технічної можливості. Але переважна більшість дітей на уроці. Стараємось дотримуватись санітарного регламенту, який увійшов в дію з 1 січня 2021 р. Діти не перебувають перед екраном всі 40 хв уроку – певний час, який дозволено, вчитель пояснює та спілкується з дітьми. Решту часу учні самі або виконують завдання, або опрацьовують матеріал.

Як буде з молодшою школою – поки важко сказати. Батьки, звичайно, мають допомагати, адже потрібно і приєднатись до платформи, і записати завдання. Діткам це ще складно.

Дистанційне навчання —  це та сама лекція. Щоб отримали великі знання – учні, звісно, їх не отримають. Але вчителі роблять все можливе, аби воно було максимально ефективним. Сьогодні, наприклад, одна вчителька дала можливість дітям кілька хвилин поспілкуватись між собою – емоції вирували. Тим, хто не зміг навчатись онлайн, ж завдання продублюють на вайбер чи електронну пошту – з посиланням, де можна вивчити цю тему. Так, поки що важко, але це зовсім інша справа, ніж було весною. Вчителі готові до нових методів і форми, а учні відновлюють навички роботи дистанційно.

Опитування

Вас влаштовує дистанційне навчання?

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (50)
  • Читач95
    Було б від чого хапатись за голову. Краще проконтролюйте скільки часу діти проводять в соцмережах займаючись дурнею. А що до навчання. то ті що не вчаться. ім хоч очно. заочно. з репетиторами результат =0.
  • Нина Кодымская
    Дети несильно горят желанием учиться на дистанционке  ЭТО БРЕД . Им это не интересно . ДУМАЙ ТЕ . Они могут и сачковать
  • Галя Кріль
    Так це питання часу. Але батьки не можуть сидіти кожного дня онлайн з дітьми. Тоді нехай держава оплачує мамі за те , що вона сидить дома і вчитися з дитиною
  • Luda Homuk
    А ВЧИТЕЛЯМ КАЙФ. ГРОШИЕИ БЕРУТЬ І В ДОМА СИДЯТЬ.ЛАФА. ЇМ КАРАНТИН ЩЕ ХОТЬ 2 РОКИ БУВ.

keyboard_arrow_up