У школах Тернопільщини розповіли, як їм вдалося потрапити до ТОП-10 за результатами НМТ

У школах Тернопільщини розповіли, як їм вдалося потрапити до ТОП-10 за результатами НМТ

Які школи увійшли до ТОП-10 на Тернопільщині, що про рейтинги кажуть їхні керівники й як закладам вдається тримати високу планку попри війну, блекаути та щоденні виклики? Читайте у нашому матеріалу. 

В Україні сформували новий рейтинг шкіл на основі офіційних результатів національного мультипредметного тесту (НМТ) 2025 року. До оновленого рейтингу шкіл України включили ті заклади, які мають класи старшої школи, або ж третій рівень повної загальної середньої освіти (10-11 класи). А також школи, де щонайменше 5 учнів (або 15 тестів) склали НМТ 2025, повідомляють на Education.ua.

Заліщицька державна гімназія

Навчальний заклад став найкращим в області за результатами НМТ із середнім балом 173,98 та посів четверте місце в Україні. Цьогоріч троє гімназистів склали НМТ на 200 балів з історії та англійської мови, розповіла директорка Олександра Войчишин.

– Учителі активно та успішно запроваджують інновації в освітній процес, що допомагає гімназистам розкрити свої таланти, спрямовувати зусилля на власний розвиток через формування індивідуальної освітньої траєкторії. Їхня участь у всеукраїнських та міжнародних заходах, програмах, проєктах, конкурсах, олімпіадах, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН України – це лише невеликий перелік форм, що дозволяють гімназистам вийти на новий рівень самоосвіти й саморозвитку та відчути успіх, – каже Олександра Войчишин.

Відео дня

У навчальному закладі вважають, що варто говорити не про рейтинг як такий, а про кількість балів, які отримують випускники під час складання тестів, та ґрунтовну підготовку до цього процесу.

– Випускники Тернопільщини вже понад десять років підтверджують високі результати на ЗНО та НМТ. Освітні рейтинги щороку засвідчують: наші гімназисти стабільно складають тести на хороші бали – є учні, які отримують 200 балів з одного чи більше предметів. Таким чином, цьогорічний успіх – четверте місце в Україні – це закономірність і рішучий крок, що підтверджує ефективну роботу Заліщицької державної гімназії та створення умов для розвитку здібностей гімназистів, попри складні часи широкомасштабного вторгнення, – додає директорка.

Тернопільський академічний ліцей «Українська гімназія імені Івана Франка»

Заклад посів друге місце в області за результатами НМТ із середнім балом 161,24. За словами заступниці директора з навчально-виховної роботи Лариси Томашевської, такий результат був очікуваним, адже випускники щороку демонструють високий рівень знань. Лише у 2025 році 11 учнів отримали максимальні 200 балів, двоє з них – одразу з двох предметів.

– Діти, які показали високі результати, наполегливо працювали всі роки. Вони не всі відмінники, але активні й брали участь в олімпіадах. В 11 класі перед іспитом повторювали матеріал і проходили тести минулих років. Учителі на уроках виділяли по 10–15 хвилин, щоб закріпити найскладніші теми. Це результат спільної праці педагогів, наполегливості дітей та підтримки батьків. Нам приємно бути серед лідерів, адже це підтверджує, що колектив рухається правильним шляхом. Водночас рейтинги за результатами НМТ – не єдиний і не головний показник якості роботи навчального закладу, – наголошує Лариса Томашевська.

Струсівський обласний мистецький ліцей

Заклад посів третє місце в області, середній бал – 162,35. Цьогоріч НМТ складали лише п’ятеро учнів, троє з яких закінчили навчання з відзнаками. Директорка Оксана Бугера наголошує: все через те, що не всім дітям для подальшого навчання були потрібні результати мультитесту. 

– Нам приємно, що ми увійшли до переліку найкращих. Але люди, які формують рейтинги, мали б враховувати не лише результати, а й кількість учнів. Не варто оцінювати школу тільки за НМТ, адже є багато чинників. Наприклад, дитина добре навчалася, але розгубилася на іспиті, були обстріли, діти не виспалися, хтось захворів. Так, ми радимо брати участь в олімпіадах, щоб відчути атмосферу і психологічно підготуватися до іспитів, але все дуже індивідуально, – говорить директорка Оксана Бугера. 

Заліщицька загальноосвітня школа №2

У 2024/2025 навчальному році заклад мав 21 випускника, і всі вони складали НМТ із чотирьох предметів. Середній результат – 160,17 бала.

– Це результат системної роботи. Ще з десятого класу ми з учителями щодня відводили по 15 хвилин уроку на модульне повторення матеріалу та тренування у форматі тестових завдань. Підготовка проходила без репетиторів – лише з окремих предметів учні самостійно долучалися до онлайн-курсів. Коли діти виконували симуляційні тести, часто виникали запитання щодо неправильних відповідей. Вони самі зверталися до вчителів – на перервах, перед або після уроків – і разом усе розбирали. Ніхто нікого не змушував: це була їхня ініціатива. І діти, і педагоги поставилися до іспитів відповідально, – розповідає директорка школи Іванна Павловська.

Цього року 200-бальників не було, проте учні показали високі результати – є 192, 196 та 198 балів.

– Я вважаю, що НМТ – не остаточний показник якості знань, адже багато залежить від того, як дитина зуміє опанувати себе в момент іспиту. Бувало, що хтось розгубився чи перенервував – таке траплялося і в нас. Але ми задоволені результатами. Ніколи не думали, що потрапимо до сотні шкіл України та увійдемо в десятку кращих на Тернопільщині. А нині вже готуємо наших 11-класників до наступного тестування, – додає Іванна Павловська.

Тернопільська спеціалізована школа №3 з поглибленим вивченням іноземних мов

Вже другий рік поспіль школа потрапляє до ТОП-100 навчальних закладів України. Цьогоріч учні отримали по 200 балів з математики, історії України та української мови. Зі слів заступниці директора з виховної роботи Марії Штокало, за кожним результатом – велика праця, і педагоги радіють, що попри всі виклики сьогодення діти досягають високих результатів.

– Ми пройшли довгий шлях: спочатку були у ТОП-200, потім у ТОП-150, а зараз увійшли в сотню найкращих. Це імідж школи, свідчення якісної співпраці вчителів та вмотивованих учнів. Це довіра до педагогів з боку батьків та дітей. Ми пишаємося цим, цінуємо кожного вчителя, гордимося учнями й безмежно вдячні їхнім батькам, – говорить пані Марія.

Також заступниця директора наголошує: діти, які мають високі результати на тестуванні, працювали з перших класів, брали активну участь у житті школи, олімпіадах, турнірах, конкурсах.

Борщівська загальноосвітня школа №1

Учні і цієї школи показали гарні результати на НМТ: середній бал – 159,72. Із 18 випускників одна дитина отримала 200 балів з української мови, ще двоє – по 194 з математики, решта – до 180.

– Це тристороння робота – учень, учитель і батьки. Ми навчаємося за стандартними планами, але для якісної підготовки додатково вводимо годину історії України та української мови. Також діти оперативно визначаються з четвертим предметом і починають підготовку. Якщо шкільної бази замало – займаються з репетиторами чи онлайн. Приємно, що старання наших учнів та вчителів дали результат, і ми потрапили до 10 найкращих шкіл Тернопільщини, – каже заступниця директора з навчально-виховної роботи Людмила Сарабун.

Волинський ліцей імені Нестора Літописця

Випускники 2025 року за результатами НМТ отримали середній бал 157,70. Це приємний, але очікуваний результат, наголосив директор Володимир Мишко, адже учні та вчителі наполегливо працювали впродовж всіх років.

– Ми постійно аналізуємо успішність, хоча головним для нас є не лише показники, а й якість знань та розвиток дітей. Найкращі результати ліцеїсти продемонстрували з української мови, іноземних мов та математики. Це як матч: відіграли, пораділи й рухаємося далі. Попереду нові випускники, і наше завдання – допомогти їм скласти іспити, вступити до університетів та здійснити свої мрії, – повідомив Володимир Мишко.

Заліщицька спеціалізована школа імені О.С. Маковея

157,50 – саме такий середній бал за результатами мультитесту показали цьогорічні випускники. За словами директора Володимира Бенев’ята, двоє учнів отримали по 200 балів з математики, а загалом шість випускників завершили навчання з відзнакою.

– Наполегливість і праця неодмінно ведуть до успіху – цього принципу дотримуються як викладачі, так і учні. Наші діти відкриті до нового, готові навчатися й отримують нагороду у вигляді високих балів на іспитах. Ми ж зі свого боку покращуємо матеріально-технічну базу, щоб створити для них комфортне середовище. Так, нам приємно бути серед лідерів, але ми не женемося за рейтингами. Для нас найважливіші відгуки дітей і батьків. Куди приємніше бачити, як наші випускники навчаються у Львові, Києві, Франківську, реалізовують свої проєкти та розробки, – говорить пан Володимир.

Нині у школі навчається понад 500 учнів. Є лише один випускний клас, який уже активно готують до іспиту – з вірою в чергові успішні результати.

Бережанський ліцей №1

За результатами НМТ ліцей із середнім балом 157,44 посів дев’яте місце в області. Хоч цьогоріч серед випускників не було 200-бальників, проте чимало продемонстрували результати понад 190 балів.

– У нас навчаються розумні, кмітливі діти – призери міських та обласних олімпіад з англійської мови, астрономії та інших предметів. Вони наполегливі, прагнуть знати більше. А наші викладачі вміють зацікавити, подати матеріал доступно й цікаво, щоб знання справді засвоювалися. Додаткових занять для підготовки до іспитів у нас не проводять – учителі намагаються максимально ефективно використати час уроку, – зазначає директорка Ольга Ганич. 

У закладі зазначають, що прагнуть і надалі тримати високу планку та залишатися в десятці найкращих шкіл області.

– Такі рейтинги стимулюють нас працювати ще краще. Ми розуміємо, що батьки хочуть якісної освіти для своїх дітей. Це наш імідж і наша репутація, – додає очільниця ліцею.

Тернопільська спеціалізована школа №29 з поглибленим вивченням іноземних мов

10 місце у рейтингу з результатом 156,46 посідає школа №29. Директор закладу Анатолій Ятищук повідомив, що це заслужений результат великої роботи учнів та вчителів.

– Ми завжди на передових позиціях у Тернополі, області та в Україні. Це завдяки чітко налагодженій системі підготовки учнів до іспитів, командній роботі й спільним цілям, до яких ми прагнемо. Велику роль відіграють і батьки: вони довіряють нам своїх дітей, щоб ті отримали належні знання, а ми працюємо для цього. І коли бачимо результат своєї праці – це дуже приємно, – прокоментував пан Анатолій.

Читайте також:

11 клас — екстерном і бронза з астрофізики в Індії: історія успіху учениці з Тернополя

200 балів з української мови та історії: випускниця Христина Дехтяренко – серед найкращих на НМТ

Англійська як поклик душі: випускниця з Тернополя отримала 200 балів на НМТ та поділилася секретами

200 балів — це про щоденну працю, а не удачу! Історія успіху випускниці Поліни Тичинської

Без репетиторів і з вірою в себе: випускник Ілля Войтович розповів, як отримати максимальні бали на іспитах

Випускниця з Козови отримала максимальний бал з математики на НМТ

 

 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (1)
  • Читач41
    І де навчаються зараз ці випускники? Якщо в Тернополі, тоді то марна праця і даремне загублені роки!

keyboard_arrow_up