Як порушують права дітей і …вчителів у школі? Ділимося історіями тернополян і порадами

Як порушують права дітей і …вчителів у школі? Ділимося історіями тернополян і порадами
  • Чи знаєте ви права і обов’язки своєї дитини у школі? Що можна, а що ні. Чи вчите дитину поважати вчителя і чи завжди педагоги тактовні до учнів?
  • Про разючі історії тернополян і думки батьків, які поділилися на два табори з цього приводу, читайте у тексті.
  • Адвокат пояснює, що по закону дозволено дітям у школі, а що заборонено. Психолог розповідає, як батькам налагодити діалог з дитиною, виявити її обман та розвіяти дитячі страхи.
  • Завдяки Вашим підпискам ми можемо готувати більше цікавих матеріалів. Дякуємо за підтримку незалежної журналістики!

 

«В усіх діях щодо дітей першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини»,  – йдеться у статті 3 Конвенції ООН про права дитини.

На конституційному рівні в Україні теж закріплено права дітей. Конституція, зокрема, проголошує охорону дитинства (ст.51), рівність прав дітей незалежно від походження, заборону насильства над дитиною та її експлуатації, захист та допомогу держави дитині, позбавленій сімейного оточення (ст.52). Слід водночас зазначити, що цими положеннями конституційні права дитини не обмежуються. На дитину поширюються майже всі права людини, однак з урахуванням певних особливостей. Яких саме, читайте у тексті. 

Чи знання прав дітей захистить вашу дитину чи, навпаки, ще більше розпестить, залежить від вашого виховання і самої дитини. Реальні історії, які це доводять, читайте нижче. 

Відео дня

Історії тернопільських батьків і вчителів

Тернополянка Наталія поділилася історією свого сина зі школи.

Тернополянка Тетяна розповіла журналістці «20 хвилин» про зовсім іншу «сторону медалі».

Думки із соцмереж

Ми запитали у тернополян в соцмережі Фейсбук, чи знають вони про права своїх дітей у школі і які дії вчителів вважають прямим порушенням дитячих прав.

Люди поділилися на два табори. Деякі дуже гостро сприймали, начебто, просте запитання журналістки. Склалося враження, що мало не кожен сприйняв його на свій особистий рахунок і розгорнув тему не за права, а за обов’язки дітей.  Чому ж так? Питання залишається відкритим. Демонструємо деякі відповіді.

Інші ж були раді, що цю тему підняли, деякі батьки розповіли свої особисті історії.

Треті написали, що би точно не хотіли по відношенню до своїх дітей у школі.

Ну і підсумком запиту журналістки «20 хвилин» став ось такий коментар:

Діти мають і не мають права на…

По основних правах дитини і їхніх обмеженнях ми пройшлися разом із адвокатом Віталієм Вітівим. 

Право на освіту.

Адвокат каже, дітям потрібно суворо дотримуватися дисципліни в школі. Навчання – основний обов'язок дитини у навчальному закладі. 

Право на приватну власність.

Адвокат каже, що огляд речей дитини вчителькою чи охоронцем на вході у школу є допустимим втручанням у право мирного володіння власністю дитини у зв’язку із особливим суспільним запитом щодо інформації, обмеженням пропуску в школу зброї чи заборонених речовин. 

Віталій Вітів припускає два варіанти допуску смартфонів у школах, аби не заважати навчальному процесу. Перший – це їхнє зберігання під час уроків в особистих шафах, але тут важливо пам’ятати, що школа не є органом, яка має право на таке зберігання. Тому, у випадку зникнення телефону школа не відповідатиме за смартфон.

Другий варіант – це приходити до школи без смартфонів або зі старими телефонами, основною і єдиною функцією яких є лише комунікація – зв'язок з батьками. 

Право на честь і гідність.

Віталій Вітів пояснює, що кожній дитині у стінах школи гарантується право на честь і гідність. Таке право полягає у недопущенні з боку інших дітей, батьків та вчителів висловлювань, жестів, які би принижували чи мали намір зганьбити дитину. Порушенням права дитини на честь і гідність у школі можна вважати також різницю, яку вчителі можуть штучно створювати між своїми учнями. 

Що має насторожувати батьків?

Журналістка «20 хвилин» звернулася до психологині, викладачки психологічних дисциплін, учасниці проєкту терапії в роботі дитячого психолога та психотерапевта «Основи Sandplay» Оксани Павлової-Роботи. 

Ми запитали, яка поведінка дитини може вказувати на те, що в неї у школі проблеми.

Психологиня каже, що дитина стає замкнутою, пригніченою, сумною або ж надмірно агресивною, дратівливою, плаксивою.

Тернопільські батьки зауважують, діти часто відмовляються говорити про свої проблеми у школі. Як батькам налагодити діалог з дитиною? У цьому випадку пані Оксана радить обов’язково знайти посередника, яким може бути психолог чи соціальний педагог.

Як ми писали вище, діти мають схильність обманювати, зводити наклеп на вчителів. То що вказує на дитячий обман ми теж запитали у психологині.

Психологиня зауважує, карати дитину за обман у жодному разі не можна, адже їй дуже важливо мати поруч близьку людину, котра підтримає та вислухає. 

Тернопільські батьки, котрі стикнулися із булінгом своєї дитини у школі хочуть знати чи обов’язково потрібно переводити дитину в інший клас чи школу, коли вона категорично відмовляється ходити до школи. Що каже з цього приводу фахівець?

Пані Оксана також пояснила, що робити батькам, якщо на дитину поступають неодноразові скарги  від вчителів про непослух, неповагу та зверхність.

Опитування

Чи стикалися ви з порушенням прав дитини у школі?

 

Опитування

Чи стикалися ви з порушенням прав вчителів дітьми у школі?

 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up