Архієпископ Мстислав Гук пояснює, чому був удома, а не в монастирі (ОНОВЛЕНО)

  • Резонансний телесюжет, в якому архієпископа Мстислава Гука показали не на покаянні в монастирі, а в тернопільській квартирі, прокоментував він ексклюзивно для читачів “20 хвилин”.
  • Владика, якого відсторонили від керівництва єпархією через нічні гуляння у барі в Тернополі, запевняє, що насправді приїхав тимчасово — лікуватися.
  • В УАПЦ запевняють, що цю ситуацію розглядатиме черговий Архієрейський Собор 6 грудня 2016 року.
Архієпископ Мстислав Гук пояснює, чому був удома, а не в монастирі (ОНОВЛЕНО)
Мстислав Гук, Тернопіль

Нагадаємо, що Архиєрейський Собор УАПЦ звільнив владику Мстислава від керівництва єпархії 18 жовтня 2016 року. А 20 листопада з’явився черговий телесюжет, за яким журналісти ТСН і керівник “Фонду пам’яті Блаженнішого Митрополита Мефодія” Наталія Шевчук не змогли знайти владику у жодному з монастирів УАПЦ, які відвідали (а відвідали не всі — прим. ред.). Водночас вони зняли його з вулиці у приватному помешканні у присутності жінки.

Вернувся через хворобу

“Владика далі продовжує робити те, що робив раніше. Тобто, він “праздно” проводить свій час, у компаніях жінок, у компаніях своїх кліриків, “алкопопів”. І таким чином не зважає ні на думку вірян, ні на їх почуття”, — говорить Наталія Шевчук у новому телесюжеті.

Сам архієпископ каже, що був на покаянні, але змушений був повернутися до Тернополя.

— Я не перебував у монастирі тому, що хворію, серйозно хворію. Я не хочу говорити, який діагноз. Ця людина (жінка у телесюжеті — прим. ред.) приходила робити мені укол. От і все, — каже архиєпископ Мстислав. — Я був у скиті від Угорницького Спасо-Преображенського монастиря — Святопокровському у селі Кабаки. Я приїхав у монастир і там під вечір наступного дня мені стало ще гірше.

Запитали ми і про те, чи, на його думку, Наталія Шевчук, співпрацює з УПЦ КП.

— Напевно, що так, — відповів він. — Вона була раніше у Патріархії: і їсти готувала, й іконною лавкою займалася в Андріївській церкві. З 2007 до 2013 року її у Патріархії не було. Я не можу стверджувати на 100%, через махінації з бланками і кошти, які хотіли пожертвувати на ремонт церкви за владики Мефодія. Я не знаю, як вона повернулася у 2013 році і вмовила владику Мефодія.

“Фонд пам’яті Блаженнішого Митрополита Мефодія” навіть не засновували як церковну організацію.

— Його заснували після смерті митрополита Мефодія, не було нічийого благословення, — каже владика Мстислав.

Більше того, відсторонений від керівництва єпархією владика зазначає, що до нього журналісти, які готували телесюжет, не телефонували.

— Могли б зателефонувати і запитати, чому я лажу Тернополем, — продовжує він. — Можна ж було мене запитати. Рік тому до мене приїжджали, щоб я переходив у Київський патріархат... Я заявив, що не можу переходити, поки духовенство не вирішить. От і з того часу почали шукати компромат.

Суперечки між УАПЦ та УПЦ КП тривають, але те, що владика Мстислав таки гуляв у барі зі священиками, залишається незаперечним фактом. 

Буде виведений за штат

Прокоментував сюжет і Предстоятель УАПЦ митрополит Макарій Малетич.

“То вже край.... І тому край. Вірте Богу, що може я собі ворогів наживу, але я буду класти край тим подіям і тим архиєреям. Можу сказати свою думку: він буде позбавлений, звільнений. І якщо архиєреї дадуть згоду, буде виведений за штат. Але Господь, ми знаємо, дав людині право на покаяння. І архиєрею, і мирянину, і мирновладцю — всім, хто живе на землі. Ми перше спробували це. Не сталося, то не сталося”, — сказав він у телесюжеті.

Зрештою, 23 листопада 2016 року з’явилася заява єпископа Мукачівського і Карпатського УАПЦ Віктора Бедя з приводу телесюжету.

“Найперше, 20 листопада 2016 року телеканал 1+1 Коломойського і працююча в даному випадку на замовлення Філарета (Денисенка) ТСН, заглядаючи своєю телекамерою у приватне помешкання і особисте життя людини, показала свою зневагу до конституційних прав і свобод громадян України — і не більше. Спочатку людини і громадянина України, а далі уже єпископа… — читаємо у заяві. — При цьому даний телеканал грубо переступив закон і людську межу втручання у внутрішні справи Церкви, і навіть «рекомендував», що саме, яке покарання мав би Архієрейський Собор УАПЦ застосувати по відношенню до владики Мстислава іще раніше — відлучити від Церкви і позбавити сану. І що побачили камери Коломойського? Живого владику Мстислава (Гука), як він вечеряє на кухні у власній квартирі, що у нього перебуває якась людина (причина такого перебування наразі не відома), яка є замужньою жінкою і мамою двох дітей? І це є злочином, церковним чи світським?”

«Біограф» владики

Також єпископ Віктор Бедь згадав про Наталію Шевчук.

“Чи експертом з цього питання та “біографом” владики Мстислава (Гука) слід визнати авантюристку Наталію Шевчук, яка не має жодного офіційного відношення до УАПЦ, хоча і представляється чомусь від імені УАПЦ, і проти якої родина спочилого у Бозі Митрополита Мефодія (Кудрякова) веде судові процеси за сумнівне привласнення нею майна колишнього очільника Церкви? І яка на сьогодні вже “вірою” і “правдою” прислуговує Філарету (Денисенку) з УПЦ КП, який не приховує свою ненависть до відродженої УАПЦ іще з часів СРСР”, — його слова із заяви.

Дійсно, як писала “20 хвилин”, Наталія Шевчук має конфлікт із сестрою покійного митрополита Мефодія за квартири, які після нього залишилися.

Наразі в УАПЦ готують Архиєрейський Собор, де розглянуть ситуацію.

— Архиєпископ Мстислав мав перебувати на покаянні у Спасо-Преображенському Угорницькому монастирі. Тепер будуть збори у Тернопільській єпархії, а 6 грудня — Архиєрейський Собор, — підсумовує секретар Патріархії УАПЦ о. Віталій Даньчак.

Владика запевняє, що поїде на Собор 6 грудня і буде пояснювати свою позицію.

Тим часом, як повідомляє сайт Хмельницької єпархії УПЦ КП, 14 священиків і вірні УАПЦ із Хмельниччини вже перейшли до УПЦ КП. Архиєпископ Мстислав Гук запевняє, що таких священиків - п'ятеро.

Журналіст “20 хвилин” звернувся також до Наталії Шевчук із наступними запитаннями, та вона досі не відповіла. Відповідь ми отримали 26 листопада і редакція публікує їх без змін.

1) Владика Віктор Бедь заявив, що ви співпрацюєте з УПЦ КП. Це дійсно так?

— Владика Віктор — нова людина у нашій Церкві. Тому йому невідомі багато обставин з життя УАПЦ у період до червня 2015 р., коли він до неї приєднався. В цілому до владики Віктора я ставлюся позитивно, бо пам’ятаю, що, перебуваючи в УПЦ МП, він довгий час захищав проукраїнські позиції, наражаючись на критику проросійської більшості у цій Церкві. Але цього разу владика помиляється. Я дійсно з належною шаною ставлюся до патріарха Філарета. Однак наш Фонд — незалежна інституція, яка не фінансується і не керується Київським Патріархатом. Крім того, мені важко зрозуміти, що, власне, поганого в співпраці з Київським Патріархатом. Відомо, що свого часу й сам Віктор Бедь подав був прохання на вступ до кліру Київського Патріархату, розраховуючи здобути там єпископський сан. З невідомих мені причин Святіший патріарх Філарет вирішив утриматися від висвячення тодішнього архімандрита Віктора у сан єпископа, що спонукало останнього звернутися з аналогічним проханням до УАПЦ. Але, як кажуть, з пісні слів не викинеш. Розумію, що владика Віктор ображений на Київський Патріархат, який, можливо, дійсно недооцінив його пастирські здібності. Але хіба не абсурдно спочатку намагатися стати єпископом УПЦ КП, а згодом, коли тобі у цьому відмовили, оголосити співпрацю з цією Церквою мало не церковним «злочином»?

2) В УАПЦ запевняють, що ви не належите до цієї конфесії. До якої конфесії ви належите?

Перш за все, визначимося з термінологією. Я — православна християнка, а отже належу до православної конфесії. А УАПЦ, УПЦ МП або УПЦ Київського Патріархату — це не конфесії, а юрисдикції. За життя Митрополита Мефодія я була парафіянкою Свято-Андріївського кафедрального собору УАПЦ. Після смерті Блаженнішого моє церковне життя було пов’язане і пов’язане нині з Тернопільщиною. Я, була делегатом V Помісного cобору УАПЦ від Тернопільської єпархії. А після смерті блаженноспочилого Митрополита Мефодія, я, як й інші співробітники нашого Фонду, сповідаюся та причащаюсь Святих Христових Таїн у парафії святих жон-мироносиць с. Почапинці Тернопільської області. Вибір парафії пояснюється дуже просто. Адже настоятелем цієї парафії є митрофорний протоієрей Роман Будзинський – духівник нашого Фонду та душерозпорядник спочилого Митрополита Мефодія.

3) Якщо до УАПЦ, то чому в УАПЦ це говорять?

— Можу припустити, що Митрополит Макарій боїться внутрішньо-церковної опозиції. А тому намагається оголосити усіх незгідних з його церковним курсом поза межами УАПЦ.

4) В УАПЦ кажуть, що ви пішли з Патріархії приблизно у 2007 р. у зв'язку зі скандалом. Це так? Чому ви тоді пішли?

— З владикою Мефодієм ми знайомі з 2001 р. А Патріархію УАПЦ я полишила після смерті Його Блаженства, передавши усі справи Місцеблюстителю Київського престолу. Ніяких розбіжностей зі спочилим Предстоятелем у нас не було. Єдиним винятком був випадок з одним із його священиків, який, перебуваючи у шлюбі, був практикуючим геєм. Владика був милосердною людиною і чекав покаяння цього клірика, наполягаючи щоби той отримав фахову психологічну допомогу. На мою ж думку, геєві немає чого робити серед кліру, а тим паче біля церковного керівництва.

5) В УАПЦ зазначають, що ви почали провокувати конфлікт після того, як їм запропонували перейти до УПЦ КП, а вони не погодилися. Це так?

— Що таке конфлікт? На думку владики Макарія, конфлікт — це коли віряни висловлюють точку зору, що не збігається з його власною. Я — не клірик, я не перебуваю в залежності від церковного проводу. Саме тому у мене є привілей говорити, те, що я думаю, а не те, що прагне почути церковне керівництво. Вірні УАПЦ стомилися від церковного розділення. Ми прагнемо єдності, прагнемо об’єднання автокефального руху у єдиній помісній Церкві. Єпископат хоче вирішувати долю Церкви самостійно, не враховуючи думки вірян та настроїв у суспільстві. Але ми не дамо їм такої можливості. Одне з двох. Або владики почують наш голос. Або невдовзі вони перетворяться на звичайнісіньких пенсіонерів, залишившись без вірних і без храмів.

6) У чому суть суперечностей?

— У візії майбутньому та у наших поглядах на те, що потрібно сьогодні робити: продовжувати сваритися до догоду Москві або знайти сили і об’єднатися у єдиній Помісній Церкві.

Коментарі (10)

Ви не авторизовані

  • Леонід Білик

    Даймо їм усім спокій. Кожен з них сам відповість за СВОЇ гріхи. А ми - вірмо у Господа, молімося і думаймо про те, як би самим  НЕ ГРІШИТИ.
  • Tanya Tan

    Перший раз чую, що хворих монахів відпускають лікуватися додому. Якщо тобі уже так погано то лягай у лікарню, якщо можеш лікуватися дома то лікуйся у монастирі, які проблеми? Вколоти укол? Чи що ще придумає то "отець" ????
  • Сергей Киевский

    Не покидає мене й думка про те, чому людина, розуміючи всю суть Божої науки, частково розуміючи Його святу волю, не зважає на ці великі премудрості, і не зрозумілим чином робить себе вище законів небесних. Дії цих людей, а надто у духовному оточенні часто призводять до занепаду віри у суспільстві, що являється критичним фактором для Церкви, побудованої Господом на законах моралі, істини та віри. Дивує бездіяльність простих людей, які будучи сліпими, сліпо вірять у те, що їм сліпі ж говорять. Про таких людей говорить Христос, кажучи, що вони самі не ідуть у Царство Небесне і іншим не дають, встановляючи наївні та безглузді рамки, відсікаючи кожного хто виходить за межі цих рамок. Такі дії мені нагадують будівничих, які відкинули, по необізнаності своїй, камінь, який у Бога став наріжним каменем, про що говорить пророк у псалмі. Дивлячись на правителів віку цього, і на теперішні пастви не розумієш хто від якого бога, і хто кому служить. «Із падінням Адама, людство втратило богопросвічений розум, «розумний» розум, і все частіше і частіше приймає брехню за істину; втратило сприйняття істинної краси, тому що спотворило свої почуття і приймає неподобство за красу; і воля направлена частіше до зла, приймаючи зло за добро, чи творячи зло під видом добра…».¹ Направду написано у Святому Євангелії, що «Син Людський, коли прийде, чи знайде віру на землі?» (Лк. 18:9), у чому і наше горе, тому що проклята земля через тих, що чинять переступ Божого закону, тим самим накликаючи на себе Божий гнів.
  • Сергей Киевский

    Ні для кого не є таємницею, що людина після гріхопадіння втратила образ Божий, який був даний їй при творенні; втратила страх перед своїм Творцем, і наповнившись гріхом, знехтувала Його Святим Законом. Та не зважаючи на це, не перестаю дивуватись людській пихатості, гордості, не людяності, а що найголовніше – власності. Ніяк не вкладається в голові той факт, що коли людина, по милості Божій, наділяється певним рівнем у суспільстві, зразу ж починає закриватись для цього суспільства у якому вона перебуває. Якщо правильно виразитись – стає паразитом для всього організму у зв’язку з чим, рівень функціонування цього організму починає знижуватись. Організм, тобто люди, дуже часто зневірюються через таких горе керівників, які стають гілками, що їх давно потрібно відсікти та вкинути у вогонь. Та тут є один нюанс, як у нас говорять, такі люди думають, що стоячи вище на один щабель від простих християн – «зловили Бога за ноги» і в силах перейти море, як вважають, яке їм «по коліна».



    Будучи не достойними, але все ж, у зв’язку із втручанням елементарних фінансових еквівалентів, маючи владу у руках, здатні маніпулювати діями людей, що іноді призводить до плачевних наслідків, які можна спостерігати у наш час. І дуже часто ми бачимо, як навчаючи одне і смакуючи хліби із старої фарисейської закваски, які вигідні їм, вони зовсім не думають про тих, кого вибрав Господь для свого істинного служіння, а радше згноблять їх.



    Та не спокушаймось ними, тому що горе тому, через кого прийде у світ спокуса – говорить Господь – вони вже отримали свою нагороду. Згадуються слова одного ієромонаха, який дуже часто повторяв: «Господь палкою не б’є», - у чому пересвідчуюсь дивлячись і на цю ситуацію.
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up