Партнер рубрики Події

Аварії тут постійно: що можна зробити з проблемним перехрестям на Бандери, Глиняної і Тютюнника

Аварії тут постійно: що можна зробити з проблемним перехрестям на Бандери, Глиняної і Тютюнника

На перехресті проспекту Степана Бандери, вулиці Глиняної та вулиці Тютюнника регулярно трапляються аварії. Остання стала причиною загибелі жінки. Тернопільські водії кажуть, на цій ділянці потрібні зміни, щоб це не повторилося

До редакції «20 хвилин» регулярно надсилають фото та повідомляють про чергову аварію біля будинку культури «Залізничників». У п’ятницю, 7 червня, тут трапилася смертельна ДТП. Зіткнулися позашляховик Toyota та Dacia. Останню притисло до стіни. Пасажирка цього авто отримала серйозні травми. Як повідомили в поліції, вона померла в кареті швидкої. Водій машини також отримав травми. Його госпіталізували.

Раніше, 12 березня, на цьому місці зіштовхнулися автомобілі Toyota та Hyundai. Раніше, 26 листопада, на тій ділянці зіштовхнулися автомобілі Škoda та Mercedes. Ще одна аварія з матеріальними збитками сталась 12 жовтня 2023 року. Зіткнулися автомобіль Mitsubishi та автобус «Богдан». Автомобіль  Peugeot врізався у стіну будинку №9 та пошкодив електророзподільну шафу у листопаді 2022 року. У стіну будинку влетів автомобіль у січні 2022 року. Тоді водій «Ваз» намагався перетнути проспект Степана Бандери і виїхати з вулиці Глиняної на вулицю Тютюнника. Але не впорався з керуванням та зіткнувся з Audi. І це лиш поодинокі факти, які ми згадали.

Скільки ДТП офіційно зареєстрували

У патрульній поліції Тернопільської області повідомили журналістам «20 хвилин», що з 2019 року  тут зареєстрували 20 ДТП. Однак ця ділянка не є місцем концентрації аварій. Від патрульної поліції пропозицій щодо внесення змін в організації дорожнього руху на вказаній ділянці дороги не надходили,  повідомила редакції виконувачка обов’язків речниці патрульної поліції в Тернопільській області Ольга Пелих.

Відео дня

16 ДТП тут були – з матеріальними збитками, тобто шкода заподіяна лише майну;

4 ДТП з постраждалими – 5 осіб отримали травми різного ступеня та 1 особа загинула. 

Небезпечні ситуації постійно

На стінах будинку №9 сліди від ударів автомобілів та залишки фарби. Працівники страхової компанії на першому поверсі будинку розповідають, що в стіну машини врізалися кілька разів, збивали електророзподільну шафу. ДТП на цьому перехресті стаються регулярно, щоправда водії поліцію викликають не завжди, а вирішують ситуацію через європротокол. 

– Тут великий потік автомобілів. На проспекті Бандери чотири смуги для проїзду, і з Глиняної виїжджає багато автівок, які їх перетинають. Видимість погана, трафік високий, тому ДТП часто. Іноді пошкодження незначні, але часто приїжджають швидкі і лікарі надають допомогу на місці або госпіталізують потерпілих, – розповідає працівник страхової компанії пан Микола. 

На думку співрозмовника, потрібно змінити організацію руху на перехресті, щоб запобігти небезпечним ситуаціям.

– Я вважаю, що оптимальним вирішенням цієї проблеми буде заборона проїзду з глиняної на Тютюнника. На Глиняній варто поставити знак «Рух праворуч». Тоді машини, які виїжджають на проспект Бандери, зможуть проїхати до вулиці Шухевича, – каже він. 

Через небезпеку страшно переходити дорогу на цьому перехресті, додають працівники.

– Це перехрестя дуже проблемне. На ньому часто хаос. Коли переходиш дорогу, то треба бути дуже уважним, – розповідає працівниця страхової компанії Ірина. 

Журналісти «20 хвилин» звернулися за коментарем до міської ради та запитали, що планують зробити, щоб уникнути аварій та нових жертв. Як запевнила речниця міськради Мар’яна Зварич, про проблемне перехрестя їм відомо. Над вирішенням вже працюють.

– На цій ділянці буде змінена схема організації дорожнього руху. Відповідні зміни розроблятимуть проектувальники, а потім їх внесуть на погодження патрульної поліції, – каже Мар’яна Зварич.

Однак скільки часу це займе, наразі не уточнуюють.

Є кілька проблем, які треба вирішити

Журналісти «20 хвилин» поспілкувалися з інструктором автошколи «Автодрайвер» Василем Бучинським. Разом з журналістами він оглянув перехрестя, дорожні знаки та спостерігав за особливостями руху автівок на цій ділянці. Пан Василь вже понад п’ять років навчає тернополян водінню. Сам він працював у колишній службі організації дорожнього руху управління ДАІ Тернопільської області. Каже, проблем тут є кілька. 

– Це справді досить складна ділянка, не дивно, що тут часто стаються ДТП, – розповідає пан Василь. – Тут є одразу кілька проблем. Поруч з виїздом з вулиці Глиняної на невеликій відстані є зупинки громадського транспорту. Навантаження на проспект Бандери і так велике. А в годину пік, коли зупиняється громадський транспорт, це займає смуги для руху транспорту. Зупинки розташовані майже навпроти, тому коли громадський транспорт зупиняється, може залишитися лише дві смуги для проїзду. Відповідно, утворюється затор, а водії, які виїжджають з вулиці Глиняної, мають менший огляд.

Ще одна проблема, яку побачив інструктор, це порушення правил паркування. 

– Зліва від виїзду з вулиці Глиняної паркуються автомобілі, – продовжує він. – Вони займають частину тротуару та смуги для проїзду. Це не лише стає причиною заторів, а і зменшує видимість для водіїв, які виїжджають з Глиняної. Тому ми можемо спостерігати, що деякі водії, виїжджаючи на проспект Бандери, змушені зупинятися на одній смузі, щоб перевірити, чи немає небезпеки. 

Пан Василь вважає, що просто заборонити рух з Глиняної на Тютюнника можна, але це вирішить одну проблему та створить іншу.

 – Просто заборонити проїзд можна, але це не буде ідеальним рішенням, – припускає він. – Адже тоді з’явиться нова проблема із заторами. Автомобілі з Глиняної рухатимуться в сторону вулиці Шухевича та повертатимуть ліворуч, тож там будуть великі затори, особливо в години пік. Доцільність таких заходів мають визначати експерти, які досліджуватимуть рух транспорту впродовж найбільш завантажених годин.

Василь Бучинський каже, щоб покращити ситуацію, треба зменшити навантаження на проспекті Бандери. На зупинках громадського транспорту можна облаштувати «кишені» для заїзду автобусів та тролейбусів. Місця на тротуарі для цього достатньо. Також, варто зменшити радіус заїзду з проспекту Бандери на вулицю Генерала Тютюнника та перехід на цій ділянці, щоб тривалість перебування пішоходів на проїжджій частині зменшилась. Пішохідний перехід також можна перенести трохи далі на вулиці Тютюнника. 

Варто подбати про те, щоб водії дотримувались правил паркування та не займали частину проїжджої частини і не створювали перешкоди для транспорту, каже Василь Бучинський. Ще одним рішенням може стати світлофор на перехресті, однак поруч на цій ділянці вже є світлофори.

Тож, на думку інструктора, шляхи вирішення проблеми, або, принаймні, її поліпшення, є. Яким чином це зробить влада – побачимо згодом.  

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (21)
  • Іван Піп

    Виключно правий поворот
  • Svitlana

    Найкращий вихід з положення: круговий рух.Вся Європа вже так рухається.!
  • Тарас Степанович Парило

    Ще б непогано якби в цьому місці патрульні не підсікали велосипедистів і не створювали аварійних ситуацій
  • Андрій Богай

    Права забрати  треба

keyboard_arrow_up