У будинку на "БАМі" батареї були холодними, а платіжки прийшли

У будинку на "БАМі" батареї були холодними, а платіжки прийшли
  • Мешканці 5 під’їзду будинку на вул. 15 Квітня, 7 кілька днів мерзли, а тепер ще й змушені за це платити.
  • Юрист пояснив, як діяти в такій ситуації і куди скаржитись.

 

Від початку опалювального сезону, з 29 жовтня до 19.00 1 листопада у квартирах мешканців 5-го під’їзду будинку № 7, що на вул. 15 Квітня, батареї були холодними.

- Неодноразово були звернення в аварійно-диспетчерську службу ПП «Вікторія-М» за тел. 068 600 66 32 та на гарячу лінію міської ради, - розповіла Олена Круть (ім’я жінки змінене на її прохання. Справжні дані є в редакції – прим. авт.). – Ми вже звернулись до ЖЕКу, просили зафіксувати дату запуску в акті «Про запуск системи опалення в роботу в опалювальний період», який подається в «Тернопільміськкомуненерго», щоб мешканцям не нараховували оплату за ненаданні послуги.

Відео дня

Кілька днів люди мерзли і обривали телефони, аби їм увімкнули опалення. Тепер новий «сюрприз» - їм за неіснуюче тепло ще й потрібно заплатити.

- На гарячу лінія ТМР о 16.17 та 17.06 не додзвонилася, - каже пані Олена. - Що дуже цікаво, вже після запуску опалення на гарячій лінії ТМР мені повідомили, що 31.10 дійсно зафіксований мій дзвінок і їм подали, що питання вирішене цього ж дня.

Що кажуть комунальники

29 жовтня у Тернополі почали відновлювати подачу опалення у багатоквартирні будинки. При виникненні неполадок із подачею тепла при умові безперебійного функціонування котельні, жителі повинні звертатися в обслуговуюче підприємство, в даному випадку - у ПП «Перспектива», яке у свою чергу має угоду на виконання аварійних робіт в будинкових мережах теплопостачання із ПП «Аляска».

Як пояснює директор аварійної служби Надія Коваль, перебої із подачею тепла у під’їзді виникли через заповітрювання системи у одній із квартир багатоповерхівки. Як тільки відповідне звернення надійшло до ПП «Аляска», оперативно були виконані роботи із розповітрювання та подачі теплоносія в багатоповерхівку.

Такі відповіді надіслали мешканцям

У зверненні мешканців зазначено, що вони телефонували в аварійну службу 1 листопада, тобто, на той момент, розрахунковий місяць, за яким проводили нарахування у КП «Тернопільміськтеплокомуненерго», був завершений. Тому за цей період були проведені нарахування. Для того, щоб не оплачувати за ті дні, коли у квартирі відсутнє теплопостачання, жителі зобов’язані викликати комісію, до складу якої входять представники КП «ТМТКЕ» та обслуговуючого підприємства, яка у відповідних актах фіксує незадовільну якість послуги, в результаті чого нарахування не проводяться. В даному випадку відсутнє документальне підтвердження відсутності тепла у багатоповерхівці.

Має бути акт-претензія, каже юрист

Предметом регулювання Закону України "Про житлово-комунальні послуги» є відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з постачання теплової енергії, каже керуючий партнер ТОВ «Юридична фірма «Самуляк та партнери» Михайло Самуляк. Даний Закон, регламентує чіткий порядок оформлення претензій споживачів у випадку порушень своїх зобов'язань з боку постачальника тепла. Постачальником тепла в місті Тернополі є Комунальне підприємство теплових мереж "Тернопільміськтеплокомуненерго" Тернопільської міської ради.

1.  У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач має право викликати представника виконавця комунальних послуг (надалі - Тернопільміськтеплокомуненерго) для перевірки кількості та/або якості наданих послуг. Для підтвердження виклику, окрім особистого/телефонного спілкування раджу надати до канцелярії Тернопільміськтеплокомуненерго  лист-виклик у довільній формі, отримавши на вашому примірнику/копії листа відмітку канцелярії з проставленою датою та підписом відповідальної за прийняття.

2.  Тернопільміськтеплокомуненерго зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача.

3. За результатами перевірки якості надання комунальних послуг складається акт-претензія, який підписується споживачем та Тернопільміськтеплокомуненерго.  Акт-претензія повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги, дату (строк) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості. Форма акту-претензії визначена чинним законодавством. До акту-претензії варто додати фото чи відео фіксацію доказів ненадання або надання послуг не в повному обсязі, і послатися на них в тексті акту.

4. Акт-претензію потрібно складати у двох екземплярах із оригінальними (некопійованими) підписами — як у випадку підписання його представником виконавця, так і при складанні з іншими споживачами (сусідами) через неприбуття представника. У такому разі, подавши перший примірник Тернопільміськтеплокомуненерго (аналогічним до виклику способом — із проставлянням відмітки канцелярією, або листом з описом), другий оригінал-примірник лишиться у вас на руках для можливого судового оскарження на випадок “втрати” першого.

5. У разі неприбуття представника Тернопільміськтеплокомуненерго в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується споживачем, а також не менш як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (розташовані) в сусідніх будівлях, і надсилається Тернопільміськтеплокомуненерго рекомендованим листом. 

6. Тернопільміськтеплокомуненерго протягом п’яти робочих днів повинен вирішити питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання Тернопільміськтеплокомуненерго відповіді в установлений строк, претензії споживача вважаються визнаними.

Можна вимагати відшкодування збитків

- Споживач, згідно зі ст.10 ЗУ "Про захист прав споживачів", може вимагати від Тернопільміськтеплокомуненерго відповідного зменшення ціни наданої послуги, а також відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків наданої послуги, - каже адвокат.  

Окрім цього можна звернутися в наступні контролюючі органи. Усі звернення повинні бути письмові.

Контролюючі органи:

1. Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області (вул. Микулинецька, 20, м. Тернопіль, 46000).

 У скарзі необхідно написати, що Тернопільміськтеплокомуненерго своїми діями порушує права споживачів.

2. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (03057 м. Київ, вул. Смоленська, 19).

У скарзі також необхідно написати, що Тернопільміськтеплокомуненерго своїми діями порушує права споживачів

3. Тернопільське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (вул. Максима Кривоноса, 10, м. Тернопіль, 46027).

У скарзі також необхідно написати, що Тернопільміськтеплокомуненерго при наданні послуг зловживає своїм монопольним становищем.

З чим іти до суду

Окрім вищенаведених дій, споживач комунальних послуг може звернутися до суду, щодо захисту прав споживачів. У відповідності до ст.22 ЗУ "Про захист прав споживачів", споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.  При розгляді даної категорії справ суди неодноразово звертали увагу споживачів, що єдиною підставою для проведення перерахунку за житлово-комунальні послуги є оформлення акту-претензії про ненадання або не якісне надання послуг, у порядку передбаченому Законом України «Про житлово-комунальні послуги». Верховний Суд станом на сьогоднішній день свого правового висновку, щодо ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг ще не надавав, а тому говорити про судові прецеденти поки не можна. Однак при наявності у споживача актів-претензії, що складені у відповідності до чинного законодавства, я вважатиму таку справу перспективною у суді.

Довідка

Завантажити форму акту-претензії можна за посиланням: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/TF030565.html

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (1)
  • Костянтин
    Аналогічна ситуація і на вулиці Братів Бойчуків 7 засудити мудаків за таке безобразіє!!!
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
21:08 Забобони і заборони на Великдень: що радять робити для очищення і захисту від лихого 20:05 З російського полону додому повернувся Захисник з Тернопільщини 19:05 Як суди на Тернопільщині карають тих, хто відмовляється служити 18:17 В Україну повернули 277 звільнених з полону Захисників photo_camera Від читача 16:05 Поліція Києва та СБУ повідомили про підозру заступнику голови КМДА в організації схеми переправлення призовників через держкордон України 18:00 Тернопільська «Нива» поступилася «Маріуполь-Феніксу» 17:00 Тернопільські школярі передали великодні листівки та обереги для воїнів ЗСУ photo_camera 16:00 У Тернополі одружилися військові 15:00 Тернополянка втратила майже 400 тисяч гривень — шахрай представився працівником банку 14:02 У Тернополі освячують великодні кошики (ОНОВЛЮЄТЬСЯ) play_circle_filled photo_camera 13:00 Плащаницю зі святих місць Зарваниці привезли на передову play_circle_filled 12:00 9-річний хлопчик кілька разів викликав поліцію для розваги play_circle_filled 11:03 Втратив документи, коли поранили. Чи можуть переслати паспорт, який замовив в іншому місті? 10:00 Готуємо мариновані яйця та імбир 09:15 Масштабна пожежа біля Тернополя: вогонь знищив частину Чистилівського орнітологічного заказника 09:00 На війні загинули Захисники Ігор Синенький з Теребовлі та Іван Щебивлок з Тернополя 22:00 Поліцейські застерігають від квартирних крадіжок напередодні Великодніх свят
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up