У будинку на "БАМі" батареї були холодними, а платіжки прийшли

У будинку на "БАМі" батареї були холодними, а платіжки прийшли
  • Мешканці 5 під’їзду будинку на вул. 15 Квітня, 7 кілька днів мерзли, а тепер ще й змушені за це платити.
  • Юрист пояснив, як діяти в такій ситуації і куди скаржитись.

 

Від початку опалювального сезону, з 29 жовтня до 19.00 1 листопада у квартирах мешканців 5-го під’їзду будинку № 7, що на вул. 15 Квітня, батареї були холодними.

- Неодноразово були звернення в аварійно-диспетчерську службу ПП «Вікторія-М» за тел. 068 600 66 32 та на гарячу лінію міської ради, - розповіла Олена Круть (ім’я жінки змінене на її прохання. Справжні дані є в редакції – прим. авт.). – Ми вже звернулись до ЖЕКу, просили зафіксувати дату запуску в акті «Про запуск системи опалення в роботу в опалювальний період», який подається в «Тернопільміськкомуненерго», щоб мешканцям не нараховували оплату за ненаданні послуги.

Відео дня

Кілька днів люди мерзли і обривали телефони, аби їм увімкнули опалення. Тепер новий «сюрприз» - їм за неіснуюче тепло ще й потрібно заплатити.

- На гарячу лінія ТМР о 16.17 та 17.06 не додзвонилася, - каже пані Олена. - Що дуже цікаво, вже після запуску опалення на гарячій лінії ТМР мені повідомили, що 31.10 дійсно зафіксований мій дзвінок і їм подали, що питання вирішене цього ж дня.

Що кажуть комунальники

29 жовтня у Тернополі почали відновлювати подачу опалення у багатоквартирні будинки. При виникненні неполадок із подачею тепла при умові безперебійного функціонування котельні, жителі повинні звертатися в обслуговуюче підприємство, в даному випадку - у ПП «Перспектива», яке у свою чергу має угоду на виконання аварійних робіт в будинкових мережах теплопостачання із ПП «Аляска».

Як пояснює директор аварійної служби Надія Коваль, перебої із подачею тепла у під’їзді виникли через заповітрювання системи у одній із квартир багатоповерхівки. Як тільки відповідне звернення надійшло до ПП «Аляска», оперативно були виконані роботи із розповітрювання та подачі теплоносія в багатоповерхівку.

Такі відповіді надіслали мешканцям

У зверненні мешканців зазначено, що вони телефонували в аварійну службу 1 листопада, тобто, на той момент, розрахунковий місяць, за яким проводили нарахування у КП «Тернопільміськтеплокомуненерго», був завершений. Тому за цей період були проведені нарахування. Для того, щоб не оплачувати за ті дні, коли у квартирі відсутнє теплопостачання, жителі зобов’язані викликати комісію, до складу якої входять представники КП «ТМТКЕ» та обслуговуючого підприємства, яка у відповідних актах фіксує незадовільну якість послуги, в результаті чого нарахування не проводяться. В даному випадку відсутнє документальне підтвердження відсутності тепла у багатоповерхівці.

Має бути акт-претензія, каже юрист

Предметом регулювання Закону України "Про житлово-комунальні послуги» є відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з постачання теплової енергії, каже керуючий партнер ТОВ «Юридична фірма «Самуляк та партнери» Михайло Самуляк. Даний Закон, регламентує чіткий порядок оформлення претензій споживачів у випадку порушень своїх зобов'язань з боку постачальника тепла. Постачальником тепла в місті Тернополі є Комунальне підприємство теплових мереж "Тернопільміськтеплокомуненерго" Тернопільської міської ради.

1.  У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач має право викликати представника виконавця комунальних послуг (надалі - Тернопільміськтеплокомуненерго) для перевірки кількості та/або якості наданих послуг. Для підтвердження виклику, окрім особистого/телефонного спілкування раджу надати до канцелярії Тернопільміськтеплокомуненерго  лист-виклик у довільній формі, отримавши на вашому примірнику/копії листа відмітку канцелярії з проставленою датою та підписом відповідальної за прийняття.

2.  Тернопільміськтеплокомуненерго зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача.

3. За результатами перевірки якості надання комунальних послуг складається акт-претензія, який підписується споживачем та Тернопільміськтеплокомуненерго.  Акт-претензія повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги, дату (строк) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості. Форма акту-претензії визначена чинним законодавством. До акту-претензії варто додати фото чи відео фіксацію доказів ненадання або надання послуг не в повному обсязі, і послатися на них в тексті акту.

4. Акт-претензію потрібно складати у двох екземплярах із оригінальними (некопійованими) підписами — як у випадку підписання його представником виконавця, так і при складанні з іншими споживачами (сусідами) через неприбуття представника. У такому разі, подавши перший примірник Тернопільміськтеплокомуненерго (аналогічним до виклику способом — із проставлянням відмітки канцелярією, або листом з описом), другий оригінал-примірник лишиться у вас на руках для можливого судового оскарження на випадок “втрати” першого.

5. У разі неприбуття представника Тернопільміськтеплокомуненерго в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується споживачем, а також не менш як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (розташовані) в сусідніх будівлях, і надсилається Тернопільміськтеплокомуненерго рекомендованим листом. 

6. Тернопільміськтеплокомуненерго протягом п’яти робочих днів повинен вирішити питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання Тернопільміськтеплокомуненерго відповіді в установлений строк, претензії споживача вважаються визнаними.

Можна вимагати відшкодування збитків

- Споживач, згідно зі ст.10 ЗУ "Про захист прав споживачів", може вимагати від Тернопільміськтеплокомуненерго відповідного зменшення ціни наданої послуги, а також відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків наданої послуги, - каже адвокат.  

Окрім цього можна звернутися в наступні контролюючі органи. Усі звернення повинні бути письмові.

Контролюючі органи:

1. Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області (вул. Микулинецька, 20, м. Тернопіль, 46000).

 У скарзі необхідно написати, що Тернопільміськтеплокомуненерго своїми діями порушує права споживачів.

2. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (03057 м. Київ, вул. Смоленська, 19).

У скарзі також необхідно написати, що Тернопільміськтеплокомуненерго своїми діями порушує права споживачів

3. Тернопільське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (вул. Максима Кривоноса, 10, м. Тернопіль, 46027).

У скарзі також необхідно написати, що Тернопільміськтеплокомуненерго при наданні послуг зловживає своїм монопольним становищем.

З чим іти до суду

Окрім вищенаведених дій, споживач комунальних послуг може звернутися до суду, щодо захисту прав споживачів. У відповідності до ст.22 ЗУ "Про захист прав споживачів", споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.  При розгляді даної категорії справ суди неодноразово звертали увагу споживачів, що єдиною підставою для проведення перерахунку за житлово-комунальні послуги є оформлення акту-претензії про ненадання або не якісне надання послуг, у порядку передбаченому Законом України «Про житлово-комунальні послуги». Верховний Суд станом на сьогоднішній день свого правового висновку, щодо ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг ще не надавав, а тому говорити про судові прецеденти поки не можна. Однак при наявності у споживача актів-претензії, що складені у відповідності до чинного законодавства, я вважатиму таку справу перспективною у суді.

Довідка

Завантажити форму акту-претензії можна за посиланням: https://ips.ligazakon.net/document/TF030565

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (1)
  • Костянтин
    Аналогічна ситуація і на вулиці Братів Бойчуків 7 засудити мудаків за таке безобразіє!!!
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
22:00 Квітковий рай неподалік Теребовлі: в Деренівці розквітнуло лавандове поле play_circle_filled photo_camera 21:01 До 30 тис. грн на навчання від держави: хто може отримати ваучер, які професії доступні та де вчитись 20:30 Автівка припаркувалась біля пандуса і обмежила рух? Що робити у такому випадку 20:05 Пожежа у Бучачі: горить хлібопекарня. Що відомо? photo_camera Від читача 12:33 День слідства - професійне свято тих, хто щоденно бореться за справедливість. Сьогодні нагородив кращих у професії. 19:00 На Тернопільщині вводять обмеження руху для вантажівок 18:10 Багажник грошей за «непридатність»: судитимуть жителя Тернополя за неправомірну вигоду 17:26 Біля кооперативного коледжу ремонтують тротуар: знижують висоту бордюрів photo_camera 17:02 Річка Тайна потемніла, купа мертвої риби: підозрюють скиди з території спиртзаводу 16:24 Собака Беррі, який вистрибнув з палаючої квартири на 10 поверсі в Тернополі, не вижив play_circle_filled photo_camera 15:57 Муніципальна оренда житла: хто та коли може скористатись новою послугою 15:23 Випускникам Галицького коледжу вручили дипломи: як усе відбувалося photo_camera 15:05 Робота у Тернополі: Актуальні пропозиції тижня (оновлено 2 липня) 14:52 Вулицями Чорткова ходив 20-річний чоловік з чотирма сотнями патронів до автомата 14:20 Нечистоти в річку Золота Липа: директора КП звинувачують у службовій недбалості 13:47 На Тернопільщині стартувала вступна кампанія до закладів професійної освіти 13:09 У Чорткові деякі вулиці без води: прокладають нову мережу photo_camera 12:35 У квартирі на Вишневецького, де сталась пожежа, була 15-річна дівчина 12:00 Помер колишній головний тренер «Ниви», відомий футболіст Юрій Дубровний 11:46 На Бандери зіткнулися три авто. Рух ускладнений
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up