Береш велосипед в одному кінці міста, залишаєш в іншому: в Тернополі з'явиться велопрокат

Береш велосипед в одному кінці міста, залишаєш в іншому: в Тернополі з'явиться велопрокат
  • Близько півтори сотні велосипедів можна буде незабаром брати в оренду в Тернополі.
  • Користуватись ними можна буде за системою bike sharing. Це коли береш транспорт в одній "точці", а залишаєш в іншій. 
  • Ініціатори кажуть, що проєкт плануються реалізувати вже наступного року. 

Поки що проєкт ще у розробці. Реалізувати його планують за грантові кошти у співфінансуванні із коштами з місцевих бюджетів Тернопільської, Гаївської та Байківецької громад.

Як розповів директор Тернопільського інформаційно-туристичного центру Тарас Ковальчук, питання із велопрокатом - на часі у Тернополі. Місцеві мешканці та туристи часто запитують де можна у Тернополі взяти в оренду "велик". 

- Це проєкт, над яким вже працював досить довгий час, - говорить Тарас Ковальчук. -  Ще минулого року я носився з ідеєю мережі велопрокатів у Тернополі, за цей час познайомився з багатьма новинками і людьми, які довго працюють в цій сфері. Якщо говорити про попит - це дуже багато звернень. Є попередні велопрокати в Тернополі, оскільки прокат в одному місці - дуже незручне явище, особливо, якщо пункт - десь на окраїні міста.

Як користуватись велопрокатом

Діятиме велопрокат за системою "bike sharing" - це система, що дозволяє орендувати велосипед на одній з автоматизованих станцій, а після поїздки повернути велосипед у будь-який пункт прокату, встановлений у цьому ж місті. Такі системи існують у більшості великих європейських та американських містах. 

Тест-драйв велосипеда від компанії Nextbike у Вінниці можна переглянути на відео. 

- Велосипедна мобільність є набагато оптимальнішою та дешевшою, ніж система громадського транспорту, якщо її добре продумати та правильно розробити, - каже Тарас Ковальчук. - Система bike sharing дозволяє зручно з користю для здоров'я та екології дістатись із одного кінця міста в інший. Плюс так можна позитивно вплинути на ситуацію із заторами у місті. Ми хочемо, щоб людина могла навіть у "спальному" районі взяти напрокат велосипед зранку, приїхати ним на роботу і, нариклад, увечері додому повернутись також ним. 

Місця, де можна буде брати та залишати велосипеди, будуть із системою самообслуговування. Оплачувати прокат можна буде через мобільний додаток. Якщо кількості велосипедів забракне згодом їх зможуть докупити.

Буде близько 20-ти "точок" 

За словами Тараса Ковальчука, на втілення проєкту планують залучити грантові кошти із програми розвитку громад. Ініціатором виступатиме Байківецька громада, оскільки вона вже є у програмі  Dobre. За цією програмою автори ідеї планують отримати 50 тис дол або 50% від всієї вартості, решту платитимуть громади із місцевих бюджетів.

- 26 жовтня відбулось перша робоча зустріч по проєкту створення мережі велопрокату та подачі цього проєкту на фінансування від проєкту Добре, - каже Тарас Ковальчук. - Сподіваюся 31 жовтня на сесії у Байківецькій громаді підтримають відповідне рішення і ми спільно почнемо підготовку документів та розробку проєкту.

Світлина від Тараса Ковальчука.

Схожі велопрокати вже є у кількох сотнях міст всього світу. З українських у переліку - Львів, Вінниця, Київ, Одеса, Харків. 

- Попередньо ми плануємо закупити для 140 велосипедів із системою роботи та обслуговування по формату компанії NextBike, - говорить пан Ковальчук. - "Точки" прокату будуть в усіх мікрорайонах міста, щоб людям було зручно брати їх навіть у віддалених від центру куточках. Також станції будуть у Байківецькій та Гаївській громадах. 

Скільки коштуватиме прокат наразі автори ідеї не кажуть. 

Як захищатимуть від вандалів

Тарас Ковальчук каже, що багато тернополян хвилюються, що велосипеди одразу ж понищать чи покрадуть. Про це розробники також подумали. 

- Велосипеди будуть обладнані системою сигналізації, блокуванням та GPS-трекери, за якими можна буде відстежувати місце знаходження велосипедів, - продовжує директор ТІЦу, - Якщо ми гворимо про компанію NextBikе, то у них є навіть спеціальний кол-центр, який стежить за велосипедами. Ми також хочемо зробити щось схоже.

Усю систему, за попередньою інформацією, планує обслуговувати один із операторів. Він буде займатись і розробкою мобільного додатку та оперуванням системи. 

На фото ви можете побачити як функціонує велопрокат від компанії NextBikе у Вінниці. Його запустили там у жовтні минулого року. Більше читайте у матеріалі від Вінницьких колег за посиланням тут.

Що думають тернополяни

На своїй сторінці у соцмережі Facebook Тарас Ковальчук запитав тернополян, що думають вони про велосипедний рух у Тернополі. Допис із опитуванням набрав кілька сотень коментарів. Думки розділились.

-  В місті дуже мало простору, доріжок для їзди на велосипеді. Часто це не є зручно! А ще безпека і велика можливість того що велосипед хтось вкраде, - пише тернополянин Святослав Абрам'юк.

Проте чимало тернополян люблять кататись на велосипедах. Вони переконані, що інфраструктура у місті дозволяє це зробити. 

-  Їздимо всі. Чотири велосипеди вдома. Їздили як велодоріжок ще не було. Зараз число велодоріжок збільшується, -  пише Галина Слободян.

Нагадаємо, станом на початок жовтня 2017 року міською владою встановлено 114 велопарковок біля місць громадського відпочинку, навчальних закладів та медичних установ.

Опитування

Чи потрібен у Тернополі велопрокат

Стежте за новинами Тернополя у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.

Коментарі (16)
  • Павло Видойник

    Спочатку велодоріжки, контроль щодо екологічно-справного транспорту на дорогах
    (щоб не дихати смородом за Богданами, Еталонами і т.д.), а потім вже, відмивайте "бабки" на роверах!!!
  • Надія

    Дивні ви люди... Ніхто не подумав, що може цей велик вмотивує людину не випити і не скурити лишній раз цигарку. Ви все про погане думаєте. А велики- нопмальна практика в світі. Говорите про дороги? Чим більше великів буде, тим кращими будуть дороги і менше тазиків чотириколісних. Люди не знають правил ДР? Не знають, бо мотиву немає. А будуть велики- будуть змушені вчити. В Харкові, наприклад, велосипеди- це ціла культура, це вже в генах сидить. А у нас буває, що люди мають велики, а не їздять, бо не престижно і тд. Так, що ініціаторам даного проєкту респект і уважуха, головне, щоб ціни не кусалися, щоб люди в майбутньому хотіли пересісти з маршрутки на велик

    Терен reply Надія

    Все воно то так, але ще є така річ, як безпека. А от у нас серйозні проблеми. байкер не водій в авто, де є металева оболонка і ремені безпеки, а тому, чим більше велосипедів на наших НЕПРИСТОСОВАНИХ вулицях, тим більше ризиків травм, каліцтв і смертей, на жаль. Потрібно вулиці розширяти, відгороджувати вело і пішохідні зони, думати про розвиток інфраструктура. А в нас крім нищення міста заради наживи і дешевого і дурного піару, щоб то прикрити бидло у владі не здатне більше ні на що.
  • Терен

    Сьогодні біля Обнови ідіот на роверу з Бандери займає лівий ряд. Я йому кажу, придурку, та злізь з ровера, перейди по переходу, а тоді вже дальше їдь, а воно шурує собі вліво впоперек перед зустрічною на Коновальця. Той раз водія в зустрічній минуло. а уявіть, якщо півтори сотні таких ідіотів на ровери сядуть?

    Терен reply Терен

    А ви кажете. Розповів про РЕАЛЬНУ ситуацію, що РЕАЛЬНО сталась. Здавалось би, кожній нормальній людині цілком зрозуміло, що той ідіот на ровері грубо порушив не тільки ПДР, а й тупо знехтував здоровим глуздом і інстинктом самозбереження, а таки знайшлись ідіоти, яким то не сподобалось і понаставляли мінусів. Тобто, ці ідіоти свідомо нехтують і ПДР, і власною безпекою, і безпекою всіх, хто на вулиці. А ви ще кажете їм ті ровери напрокат давати?! Ну, ну..
  • Олег Торгпреса

    Велопрокат буде при відсутності велодоріжок..."Варварская страна - ключи раздали а замков в дверях нет..."

    Терен reply Олег Торгпреса

    Згоден 100%! Тут не те що велосипедистам їздити, пішоходам ходити вже нема куди. Все ж тварюки забудували або будками позаставляли. Для чого той велопрокат, якщо на дорогах страхіття твориться? Пілять, ну чому в тих дебільних наших вуйків все через задницю?
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
21:01 Якщо дитина «застукала» вас під час інтиму: коли сказати про це? photo_camera 20:09 Як бути здоровим дітям епохи гаджетів? Радить ортопед Іван Пригара photo_camera 19:00 У Тернополі до Дня всіх закоханих виступить гурт KAZKA 18:00 Без істотних опадів, проте з ожеледицею: якою буде погода на Тернопіллі 27-29 січня? Від читача 09:46 Хто може посвідчити заповіт в умовах воєнного стану 17:30 Був опорою для своєї родини: у Підволочиську провели в останню путь захисника Сергія Копотілова photo_camera 17:00 Є біотуалети, каремати і польова кухня. Ми перевірили пункти масового проживання у школах 16:37 Заява на допомогу, скасування довідки ВПО і не тільки: які послуги доступні для переселенців онлайн? 16:00 Зберігав і продавав психотропні речовини: студенту одного з вузів Тернополя висловила підозру прокуратура 15:20 Ворог влучив у нові енергооб’єкти України: на Тернопільщині повернулись до планового графіку обмежень 15:00 За січень волонтери медичного університету виготовили понад 700 окопних свічок для наших ЗСУ (ФОТО) 14:31 Який антикваріат продають тернополяни аж за мільйон? ТОП найдорожчих речей photo_camera 14:02 На вулиці Енергетичній 31 січня не буде води 13:25 Як у Тернополі під час тривоги школярі і навчаються, і веселяться play_circle_filled photo_camera 12:42 На Чемпіонаті світу з лижних перегонів виступають два спортсмени з Тернопільщини: які нагороди здобули? 12:00 Діліться почуттями один з одним: як приборкати тривогу дорослим та дітям (ПОРАДИ) 11:30 Тернопільські поліцейські подарували футбольну форму й інвентар дітям-переселенцям з Миколаївщини 11:00 У «Перемозі» виступить Муніципальний Галицький камерний оркестр: тернополян запрошують на концерт! 10:25 У Тернополі діє Інтерактивна карта «Пунктів обігріву» 10:10 Сучасну «кризову кімнату» для постраждалих від насильства відкрили в одній з громад Тернопільщини
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up