Поки що проєкт ще у розробці. Реалізувати його планують за грантові кошти у співфінансуванні із коштами з місцевих бюджетів Тернопільської, Гаївської та Байківецької громад.
Як розповів директор Тернопільського інформаційно-туристичного центру Тарас Ковальчук, питання із велопрокатом - на часі у Тернополі. Місцеві мешканці та туристи часто запитують де можна у Тернополі взяти в оренду "велик".
- Це проєкт, над яким вже працював досить довгий час, - говорить Тарас Ковальчук. - Ще минулого року я носився з ідеєю мережі велопрокатів у Тернополі, за цей час познайомився з багатьма новинками і людьми, які довго працюють в цій сфері. Якщо говорити про попит - це дуже багато звернень. Є попередні велопрокати в Тернополі, оскільки прокат в одному місці - дуже незручне явище, особливо, якщо пункт - десь на окраїні міста.
Діятиме велопрокат за системою "bike sharing" - це система, що дозволяє орендувати велосипед на одній з автоматизованих станцій, а після поїздки повернути велосипед у будь-який пункт прокату, встановлений у цьому ж місті. Такі системи існують у більшості великих європейських та американських містах.
Тест-драйв велосипеда від компанії Nextbike у Вінниці можна переглянути на відео.
- Велосипедна мобільність є набагато оптимальнішою та дешевшою, ніж система громадського транспорту, якщо її добре продумати та правильно розробити, - каже Тарас Ковальчук. - Система bike sharing дозволяє зручно з користю для здоров'я та екології дістатись із одного кінця міста в інший. Плюс так можна позитивно вплинути на ситуацію із заторами у місті. Ми хочемо, щоб людина могла навіть у "спальному" районі взяти напрокат велосипед зранку, приїхати ним на роботу і, нариклад, увечері додому повернутись також ним.
Місця, де можна буде брати та залишати велосипеди, будуть із системою самообслуговування. Оплачувати прокат можна буде через мобільний додаток. Якщо кількості велосипедів забракне згодом їх зможуть докупити.
За словами Тараса Ковальчука, на втілення проєкту планують залучити грантові кошти із програми розвитку громад. Ініціатором виступатиме Байківецька громада, оскільки вона вже є у програмі Dobre. За цією програмою автори ідеї планують отримати 50 тис дол або 50% від всієї вартості, решту платитимуть громади із місцевих бюджетів.
- 26 жовтня відбулось перша робоча зустріч по проєкту створення мережі велопрокату та подачі цього проєкту на фінансування від проєкту Добре, - каже Тарас Ковальчук. - Сподіваюся 31 жовтня на сесії у Байківецькій громаді підтримають відповідне рішення і ми спільно почнемо підготовку документів та розробку проєкту.
Схожі велопрокати вже є у кількох сотнях міст всього світу. З українських у переліку - Львів, Вінниця, Київ, Одеса, Харків.
- Попередньо ми плануємо закупити для 140 велосипедів із системою роботи та обслуговування по формату компанії NextBike, - говорить пан Ковальчук. - "Точки" прокату будуть в усіх мікрорайонах міста, щоб людям було зручно брати їх навіть у віддалених від центру куточках. Також станції будуть у Байківецькій та Гаївській громадах.
Скільки коштуватиме прокат наразі автори ідеї не кажуть.
Тарас Ковальчук каже, що багато тернополян хвилюються, що велосипеди одразу ж понищать чи покрадуть. Про це розробники також подумали.
- Велосипеди будуть обладнані системою сигналізації, блокуванням та GPS-трекери, за якими можна буде відстежувати місце знаходження велосипедів, - продовжує директор ТІЦу, - Якщо ми гворимо про компанію NextBikе, то у них є навіть спеціальний кол-центр, який стежить за велосипедами. Ми також хочемо зробити щось схоже.
Усю систему, за попередньою інформацією, планує обслуговувати один із операторів. Він буде займатись і розробкою мобільного додатку та оперуванням системи.
На фото ви можете побачити як функціонує велопрокат від компанії NextBikе у Вінниці. Його запустили там у жовтні минулого року. Більше читайте у матеріалі від Вінницьких колег за посиланням тут.
На своїй сторінці у соцмережі Facebook Тарас Ковальчук запитав тернополян, що думають вони про велосипедний рух у Тернополі. Допис із опитуванням набрав кілька сотень коментарів. Думки розділились.
- В місті дуже мало простору, доріжок для їзди на велосипеді. Часто це не є зручно! А ще безпека і велика можливість того що велосипед хтось вкраде, - пише тернополянин Святослав Абрам'юк.
Проте чимало тернополян люблять кататись на велосипедах. Вони переконані, що інфраструктура у місті дозволяє це зробити.
- Їздимо всі. Чотири велосипеди вдома. Їздили як велодоріжок ще не було. Зараз число велодоріжок збільшується, - пише Галина Слободян.
Нагадаємо, станом на початок жовтня 2017 року міською владою встановлено 114 велопарковок біля місць громадського відпочинку, навчальних закладів та медичних установ.
Чи потрібен у Тернополі велопрокат
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 38 від 18 вересня 2024
Читати номер
Павло Видойник
(щоб не дихати смородом за Богданами, Еталонами і т.д.), а потім вже, відмивайте "бабки" на роверах!!!
Надія
Терен reply Надія
Терен
Терен reply Терен
Олег Торгпреса
Терен reply Олег Торгпреса