На бігбордах у Тернополі всі агітаційні матеріали зняли. На деяких плакатах були просто затерли та пошкодили фотографії кандидата та інформацію про партію.
Однак не всі політичні сили вирішили чесно провести день тиші. Так у місті з’явилися нові рекламні бігборди з написом «ЗА НАТО і ЄС», які нагадують по своєму стилю агітаційні матеріали партії «Європейська Солідарність». На плакаті можна побачити логотип «ЄС», однак він відрізняється від офіційного логотипу партії «Європейська Солідарність», де буква «С» виконана жовтим кольором, а навколо букв немає зірочок.
Плакати з написом «Зробимо їх ще раз! 21 липня» по своєму стилю нагадують агітаційний матеріал політичної партії «Слуга народу». Їх також розмістили нещодавно. На них не вказана інформація про замовника та інша довідкової інформація, яка має бути на агітаційних матеріалах.
- Агітацією можна вважати рекламний продукт, на якому зазначено прізвище і ім’я кандидата, або є його портрет, або вказана назва політичної партії, – розповідає координатор громадського спостереження від ОПОРИ в Тернопільській області Ольга Галушка. – Оскільки на рекламних плакатах не вказують таку інформацію – не можна вважати їх агітаційним матеріалом, хоча вони можуть викликати у виборців асоціації з конкретними кандидатами або партіями.
Як розповідає Ольга Галушка, на матеріалах з передвиборчою агітацією повинна вказуватися інформація про тираж продукції, замовника та відповідального за випуск. На нових плакатах цієї інформації не зазначено.
В деяких місцях не прибрали агітаційні матеріали кандидатів від мажоритарних округів. На Центральному ринку вдалось виявити плакат з агітацією за Максима Черкашина та Ларису Римар. Такі матеріали мали б зняти або працівники комунальних служб, або ті, хто їх розклеював. Як розповідає Ольга Галушка, притягнути до відповідальності когось за такі плакати дуже важко.
- Такі плакати були розміщені у невідповідних для цього місцях, тому фактично неможливо встановити особу, яка здійснювала розклеювання агітаційного матеріалу, – каже пані Ольга. – Значно простіше притягнути до відповідальності тих, хто не зняв плакати зі спеціальних бігбордів та рекламних щитів. Для цього необхідно звернутися до поліції. Тоді відповідальних за розміщення агітаційного матеріалу у день тиші притягнуть до відповідальності.
Відповідно до статті 212-10 «Порушення обмежень щодо ведення передвиборної агітації, агітація в день проведення референдуму» Кодексу України про адміністративні правопорушення, для громадян, які здійснюють агітацію у заборонений для цього час, передбачений штраф у розмірі від 510 до 850 гривень. Для посадових осіб розмір штрафу складає від 850 до 1360 гривень.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 19 від 7 травня 2025
Читати номер