На фінал Студреспубліки-2017 (Миколаївська обл., Очаківській р-н, курорт Чорноморка, комплекс «Жемчужина») з’їхалося активні студенти, прогресивна молодь, провідні українські й іноземні експерти, аби попрацювати над суперважливими темами для поступу України: освіта та нова індустріалізація.
Традиційно в складній оргдіяльнісній грі експерти й учасники проробляли всі можливі варіанти для здійснення нової індустріалізації та розвитку освіти як драйвера змін.
Розробка освітніх інновацій вибудувалась на спільному розумінні, що світ майбутнього — це світ швидкісних змін, а передовими технологіями, які охоплюватимуть усі сфери життя будуть: роботизація, штучний інтелект і медичні технології. Саме навколо цих рішень учасники розробляли бачення освітніх змін. Рутинні завдання будуть передані роботам і штучному інтелекту, який не просто буде знаходити алгоритми рішень, а в автоматичному режимі реалізовувати необхідні процеси. Відповідно, викликом майбутнього стає не розпорядження робочим часом, як це є до цього часу, а що робити з величезною кількістю вільного часу, як людині не деградувати.
Головні ідеї оргдіяльнісної гри можна систематизувати по наступним напрямкам:
⁃ глибока профорієнтація. Ідея полягає в розробці програмного забезпечення, яке буде аналізувати конкурентні переваги дитини та розробляти рекомендації для подальшого професійного розвитку;
⁃ система освітніх рекомендацій. На основі Big Data програмне забезпечення має аналізувати комплекс знань і навичок, які необхідні для певної спеціальності або діяльності. Тобто будь-який користувач, який готується виконати якесь завдання, зможе легко підняти кваліфікацію за відповідним напрямком;
⁃ система швидкого перепрофілювання. Ідея, що передбачає аналіз психологічного портрету та швидкий курс навчання з подальшим стажуванням. Цікавість ідеї полягає в можливості подальшого створення платформи онлайн-стажування, де користувач зможе здобути практичні навички навіть вдома;
⁃ мультиспеціаліст. Мова йде про розвиток суміжних спеціалізацій, де, наприклад, лікар-травматолог має розробити протез, що буде надрукований на 3D-принтері;
⁃ новий університет. Позиція щодо реформування сучасних вишів, яка базується на розумінні, що сьогоднішні освітні інституції реформувати неможливо, тому є необхідність будувати новітні заклади паралельно з існуючими, поступово нарощуючи їх кількість. Університет має бути тісно пов’язаний із реальним компаніями, що фактично формують замовлення на розробку інновацій і підготовку спеціалістів. Разом із тим, значна кількість курсів будуть перенесені в онлайн із швидкою адаптацією до інновацій у виробничих процесах.
Учасники констатували необхідність безперервної освіти. Тут слід зазначити, що з використанням ІТ-рішень можливості для особистого розвитку значно зростають. Освіта починається від вибору спеціальності, яка відповідає психологічним особливостям, далі має бути система рекомендацій для вирішення конкретних завдань і швидкого перепрофілювання в «океані змін».
Усі позиції були відпрацьовані й об’єднані в єдину фінальну презентацію, яку найкращі гравці представили під час закриття Студреспубліки.
Приємно повідомити, що депутатами Студентського парламенту України-2017/2018 стали два представники Тернополя: Назар Лис та Мирон Цимбалюк.
Після напруженої, але плідної роботи залишилося, ще важливіше завдання – втілення напрацювань у реальність. Актуальне ж завдання — зміни в освіті, які приведуть Україну до якісного стрибку вперед. І звісно, запевняємо вас в нашій активній, небайдужій громадянській позиції в інтересах вільного і справедливого майбутнього України.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Tetro Minzitelli
Хватить вже Надала і анти свободи в Тернополі