Коли викликати аварійну водоканалу, а при якому пошкодженні дзвонити в ЖЕК чи ОСББ

Коли викликати аварійну водоканалу, а при якому пошкодженні дзвонити в ЖЕК чи ОСББ
Фото з мережі Інтернет

Будинки приватного сектору КП «Тернопільводоканал» не обслуговує. Виняток становлять лише водомірні вузли. Послуги з ремонтно-аварійних робіт на мережах, які не перебувають на балансі водоканалу, у крайніх випадках фахівці підприємства можуть надавати на платній основі, але лише якщо на час аварії є працівники, які не залучені до інших робіт, кажуть у КП «Тернопільводоканал».

Водоканал аварійно обслуговує внутрішньобудинкові мережі у позаробочий час— від 17.15 до 8.00 год. А у вихідні та святкові дні — цілодобово. В інші години про аварійні ситуації на внутрішньобудинкових мережах тернополяни повинні інформувати ЖЕКи чи голів ОСББ, повідомили «20 хвилин» у КП «Тернопільводоканал».

 

Куди звертатися?

 

Відео дня

— Потекли труби, дзвонив у ЖЕК, тепер ПП, кажуть, що то не їхнє — викликайте водоканал. Набирав аварійну водоканалу — там кажуть, що такі поломки має ремонтувати ЖЕК. Труба тече далі. От куди дзвонити в таких випадках? Може ви підкажете?, — написав до редакції «20 хвилин» пенсіонер з Тернополя Микола Круків.

Питання нашого читача ми переадресували до Любомира Калиняка, начальника аварійно-диспетчерського відділу КП «Тернопільводоканал».

— Фахівці КП «Тернопільводоканал» ліквідовують аварії на зовнішніх, вуличних мережах, які перебувають на балансі підприємства, — пояснив Любомир Калиняк. — Роботи на мережах інших балансоутримувачів водоканалівці можуть здійснювати за окрему плату.

 

До кого приїде аварійна водоканалу і коли

 

Також водоканал здійснює аварійне обслуговування внутрішньобудинкових мереж у позаробочий час, коли не працюють організації, які забезпечують обслуговування цих мереж, кажуть у КП «Тернопільводоканал». Тобто, — у нічний та вечірній час доби, від 17.15 до 8.00 год. А у вихідні та святкові дні — цілодобово.

— В інші години про аварійні ситуації на внутрішньобудинкових мережах тернополяни повинні інформувати ЖЕКи чи голів ОСББ, — пояснив Любомир Калиняк. — Щоправда, часто голови ОСББ чи містяни не спішать вирішувати проблему своїми силами і спеціально вичікують тієї вечірньої години, аби зателефонувати саме до диспетчера аварійної служби водоканалу.

У 2024 році за зверненнями абонентів стосовно ситуацій на внутрішньобудинкових мережах аварійна бригада водоканалу виїжджала 3 667 разів. А у січні 2025-го їх зареєстрували 309.

Аварійне обслуговування внутрішньобудинкових мереж передбачає такі види робіт:

* перекриття запірної арматури на водопровідному вводі на будинок у випадку затоплення житлових та інших приміщень, або у випадку виникнення аварійної ситуації на внутрішньобудинкових мережах водопроводу та каналізації;

* прочищення загальнобудинкової каналізації — стояка, лежака або випуску;

* ліквідація пошкоджень на внутрішньобудинкових мережах водопроводу та каналізації, а саме встановлення хомутів, заглушок, набивка сальників, також можливі зварювальні роботи, але лише у незначних обсягах і якщо на той час у місті не фіксують великої кількості інших аварійних ситуацій.

— Слід відзначити, що будинки приватного сектору КП «Тернопільводоканал» не обслуговує. Виняток становлять лише водомірні вузли. Адже ці мережі не перебувають на балансі підприємства, — повідомив Любомир Калиняк. — Послуги з ремонтно-аварійних робіт на мережах, які не перебувають на балансі водоканалу, у крайніх випадках фахівці підприємства можуть надавати на платній основі, але лише якщо на час аварії є працівники, які не залучені до інших робіт.

 

Довідка

 

Диспетчер аварійної служби «Тернопільводоканалу» приймає звернення абонентів цілодобово за тел.: (050) 437-43-53, (0352) 51-97-58.

 

Цифри

 

За 2024 рік аварійна водоканалу здійснила 3 932 виїзди за зверненнями тернополян щодо ситуацій на зовнішніх мережах. А протягом січня 2025 року таких виїздів було 268. Вони, серед іншого, пов’язані із заторами у каналізаційній мережі, проблемами з водопостачанням, низьким тиском у водопровідній мережі, проблемами у роботі бюветів, повідомили у КП «Тернопільводоканал».

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (1)
  • Teren Teren
    Якщо в 10-тій годині ранку у вас сталась аварія у водопровідній мережі ви має телефонувати в обслуговуючу компанію (ЖЕК). Але не сподівайтесь, що зараз хтось прийде і вам допоможе. В кращому випадку в кінці робочого дня той ЖЕК передасть виклик у водоканал, а звідти, коли вже зміжуть, згідно черги, до вас приїде їх аварійна. А ні, то вам прийдеться ввечері зробити то самостійно. Або рятуватись самостіно, а тому варто знати де і як можна самостійно перекрити воду чи де і як почитити каналізацію.

    Зусиллями лисого мудака функції "обслуговуючих компаній"  зводяться лише до збору грошей і їх розподілу в руки тих, хто в долі.

keyboard_arrow_up