Партнер рубрики Події

Куди їздять Надал і заступники на службових авто, у міськраді казати не хочуть. Але запевняють: по роботі

Куди їздять Надал і заступники на службових авто, у міськраді казати не хочуть. Але запевняють: по роботі

Куди саме їздить міський голова та його заступники на службових машинах, намагались з’ясувати журналісти «20 хвилин» від лютого 2024 року. Згідно з документами про закупівлю палива, на це витрачають щороку майже мільйон із міського бюджету. Проте чіткої відповіді на свої питання ми так і не отримали. 

Сума витрат на утримання та обслуговування автомобілів міської ради у 2023 році становила 1 278 869, 54 грн. Про це у відповіді на запит журналістів раніше повідомив заступник міського голови–керуючий справами Іван Хімейчук.  З них на пальне хочуть витратити 980 000 грн, на ремонт, оплату послуг – 95 тис. грн. Інші витрати — автозапчастини та автокомплектуючі можуть потягнути з місцевого бюджету ще 224 тис. грн. А ще —  витрати на амортизацію. Точну суму на це у міськраді не назвали. 

«20 хвилин» тоді спробувала проаналізувати витрати на автопарк, зокрема пальне, з автоекспертом, співзасновником ГО «Автоексперти України» Сергієм  Хмаровим.

 

Відео дня

Що каже експерт?

—  Візьмемо до прикладу Toyota Camry, робоче авто міського голови, нам відомо, що воно 2017 року випуску, — каже Сергій Хмаров. — Ми не знаємо, де це авто придбане, але можемо припустити, більше того, я впевнений, що автомобіль придбаний в Україні, а не, скажімо, пригнаний з-за кордону. Ймовірно, це авто 8 покоління. Двигун в таких автомобілях 2.0, 2, 5 і 3, 5 куба. Останній варіант має 249 кінських сил, у нього розхід палива такий же як, і в тієї, що має 2,5 куба. Виробник цих авто заявляє про розхід пального 8 л /100 км. Реальне споживання — 10-12 л/100 км. 100 км в день на службовій машині – не знаю, куди можна їздити? 

Якщо проїжджати 100 км вдень протягом року, то на рік вийде в межах 36,5 тис. км. Це космічні підрахунки, вважає експерт.

— Середньостатистичний пробіг авто по Україні, згідно з даними автоекспертів, — до 20 тис. км на рік, — продовжує Сергій Хмаров.

Якщо проаналізувати утримання авто – сюди має входити регламентне обслуговування заміни мастил і фільтрів, поточні витрати на обслуговування ходової, — якщо ми говоримо про виключно ці обов’язкові статті витрат за умови, що з авто не виникає інших поломок чи несправностей, каже автоксперт.

— Це ми говоримо про ідеальний стан і догляд за авто, — каже Сергій Хмаров. — Виходимо з того, що в нас ідеальні умови. Ми не застраховані від іншого роду витрат, як виникнуть з ремонтом двигуна, коробки передач, які тягнуть більші витрати.

Насправді у кожного з даних транспортних засобів, які є на балансі міськради, стоять різні задачі. Одне авто може використовуватись для щоденних робочих поїздок, деякі  перебувають більшість часу в простої – водій очікує на свого шефа, а якщо й сам за кермом, авто проїжджає містом невеликі кілометражі. Деякі автомобілі можуть виїжджати у робочих питаннях до інших областей.

 

Коли, у кого і за скільки купували пальне?

Аби дізнатись достовірну інформацію про маршрути поїздок робочими авто, «20 хвилин» вирішили поцікавитись, куди їздить щодня міський голова, його заступники і секретар міськради. Для цього 19 лютого надіслали запит до міськради. 

Просили надати копії документів на підтвердження придбання пального для заправки автомобіля, котрими користувались/пересувались у робочих питанням міський голова Тернополя Сергій Надал, секретар ради Ігор Гірчак та заступники міського голови — за 2023 рік та за січень 2024 року. У цьому ж запиті журналісти також просили надати копії маршрутів поїздок помісячно за 2023 рік і січень 2024 року.

6 березня – майже через два тижні, а не за тиждень, як говорить законодавство, нам надійшла відповідь. 

— На Ваш запит повідомляємо, що пальне для заправки закупляється на весь автопарк міської ради, — відповіли у міськраді журналістам. — Службові легкові автомобілі використовується виключно для поїздок, пов’язаних зі службовою діяльністю посадових осіб апарату міської ради та її структурних підрозділів. За січень 2024 року Тернопільська міська рада не закупляла паливно-мастильних матеріалів.

Щодо маршрутних листів інформації не надали. Лише зазначили, що Наказ Державного комітету статистики України No74 від 17.02.1998 «Про затвердження типової форми первинного обліку роботи службового легкового автомобіля та Інструкції про порядок її застосування» втратив чинність на підставі Наказу Державної служби статистики No95 від 19.03.2013 р».

Документи на придбання пального надати погодились, проте вони займають 45 аркушів, а тому за копії офіційно потрібно було оплатити, що журналістка 6 березня і зробила, а після цього відправила квитанцію до міськради. 

Відповідь, а точніше – відповідь на частину запитуваної інформації, прийшла 2 квітня. З неї «20 хвилин» дізнались, що пальне для автопарку міськради закуповують в мережі «ОККО», про що свідчить договір, підписаних між представником компанії та керуючим справами Іваном Хімейчуком. 27 березня сума договору становила 642 тис. грн. І розрахунок здійснюється у безготівковій формі шляхом перерахування замовником грошових коштів на поточний рахунок постачальника. Постачальник передає замовнику талони на пальне і ліміт відпуску товару не встановлюється. 

 

Зменшити обсяг можна. Але... 

У п. 6.2.6 даного договору йдеться, що замовник — тобто міськрада, може зменшувати обсяг закупівлі товару та суму Договору, залежно від фінансових можливостей та своїх потреб. Проте копій документів, які б підтверджували намір міськради зекономити на пальному під час війни, ми не отримали. Тому можемо припустити, що про жодну економію не йдеться. 

Другий Договір, копію якого надіслали журналістам, знову таки із мережею «ОККО»,  датований 19 грудня 2023 року. Там йдеться про закупівлю бензину А-95 і дизпального у кількості 6 500 л. Сума договору — 349 050 грн.  

Враховуючи, що маршрутні листи як такі віджили себе ще у 2013 році, ми запитали у речниці міськради, яким чином фіксують поїздки ТОП-чиновників? Чи таки залишається вірити на слово, що щодня проїжджають орієнтовно по 100 км (як порахував експерт) лише у службових справах? 

— Бухгалтерія щоденно фіксує на кожну машину подорожній лист, — відповіла речниця міськради Мар’яна Зварич. Але яким чином фіксує і хто за цим стежить, — не уточнила. 

 

Отож, вважаємо питання риторичним. Вірити чи не вірити в те, що службові авто використовують лише в робочих цілях і що на пальне списують наші з вами податки? Відповідь поки що у кожного своя. Натомість редакція наполягатиме, аби міська рада прозвітувала перед громадою за те, куди їздили.  

 

Читайте також: 

«Накатали» на мільйон: хто і на яких авто їздить у міськраді

 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (18)
  • Ольга Ольга

    Усе просто, тим паливом, яке списують заправляють приватні автівки. Талони дарують на паливо дарують близьким родичам, якщо термін закінчується і не встигли отоваритись
  • Volodimira Zajac

    Я коли біла на автобус впала на тих тротуарів біля ринку і вибила зуби що за дибіли їх ставили там як гори Карпати
  • Читач95

    Возять куди кому треба. треба у Львів в аеропорт- везуть і зустрічають, бо пані їздила до дочки втомилась. а коштів кат ма найняти таксі. Ось і возять роками дупу на ринок, в перукарню і куди треба по бізнесу. а виробничі поїздки то другорядне. якщо одному можна то інші хіба відстають? Ось і набігають кілометри за які платять з народних податків. Хіба не бачу як щоранку за працівником із сусіднього будинку приїжджає шикарне авто і везе на роботу  цебе. Хіба важко пройтись з Нового світу до центра? Ось так і живуть  користуючись дармовим. і це знає кожний бо бачить все.
  • Лев

    Спостерігав картину зупинці овочевий ринок. Бабці з паличками чуть не на четвереньках залазили "низько підлоговий" рейсталінговий Еталон щоб добратись до місць для інвалідів. Щоб так конструктори які це недорозуміння зробив як і Атаман і чинуші мерії хто це  і  закупив так в старості відчували.Цивілізована Європа а реально совкова ж...па, причому безпросвітня!!!

    Teren Teren reply Лев

    Врешті-решт, та бабця може і тролейбус чи щось інше почекати, щоб не на четвереньках. Ті Еталони і Богдани закупляли тоді, коли іншого не було, зараз транспорт таки дійсно низькопідлоговий попадає. Таки вихід з ситуації тут є, але як та бабця на трьох чи людина на візку має ті всі тротуари там, біля ринку форсувати?! От запитання! Їх не перечекаєш, ті вузенькі з нахилом і бордюри поза 30см дійсно виродки останні там облаштували. Вони он по місту за наш кошт на авто розсікають, не менше 100 км щодня, тобто, по 4-5  години щодня то тіло сракою в тій машині! Бо середня швидкість по місту не більше 20-25 км/год.! І по тих тротуарах ті гниди не ходять, і в тих Еталонах не їздять...

keyboard_arrow_up