Аварія виникла на кухні 7 серпня близько 17.15. Жінка, по старій пам’яті, викликала майстрів з ТОВ «Мрія», хоча будинок вже належить ОСББ. Ті прийшли, але дати раду поломці не змогли. Вже після 18.00 – тобто, в позаробочий час, мешканка звернулась до голови ОСББ, а той, у свою чергу, до аварійної "Водоканалу". Про це розповів голова ОСББ «Живова, 28» Юрій Коваль.
- Прийшов майстер з ліхтариком, подивився, сказав, що чистили стояк не там, мовляв, він йде за інструментом і повернеться, - розповів Юрій Коваль. – Вийшов – і пропав. Я дзвоню в диспетчерську КП «Тернопільводоканал» і чую, мовляв, самі забили – самі і чистіть. Чоловік на тому кінці дроту мене просто від футболив.
Зранку наступного дня голова ОСББ написав скаргу до головного інженера КП «Тернопільводоканал», бо директор перебуває у відрядженні. Ще й почув від водоканалівців, мовляв, ви хитруєте, бо викликаєте «аварійку» в неробочі години.
- Вони умисне протягнули час до ранку, аби не виконувати свою роботу, за яку мешканці їм сплачують, аби зранку викликали вже майстрів «за гроші», - переконаний Юрій Коваль. – Тоді навіщо ми щомісяця платимо за аварійне обслуговування будинку? Виходить, ми викликали аварійну бригаду, а нас проігнорували. А головний інженер ще й зазначив, щоб ми викликали аварійку в робочий час і платили їм гроші.
Чоловік також приніс скаргу у приймальню очільника управління ЖКГ міськради Олега Соколовського. Залишив її, адже чиновника не було на місці.
- перекриття запірної арматури на водопровідному вводі на будинок, стояках та в квартирах у випадку затоплення житлових та інших приміщень, або у випадку виникнення аварійної ситуації на внутрішньобудинкових мережах;
- прочищення внутрішньобудинкової каналізаційної мережі (стояка, лежака або випуску); - ліквідація незначних пошкоджень на внутрішньобудинкових водопровідних мережах (встановлення хомутів, заглушок, набивка сальників).
За інф КП «Тернопільводоканал»
Довідка
Водоканал здійснює цілодобове аварійне обслуговування мереж водопостачання та водовідведення у вихідні та святкові дні, а також у робочі дні з 1715 год. до 800 год.
Адреса: м. Тернопіль, вул. Танцорова, 7. Тел. диспетчера: (0352) 525117, 252610.
Коментарі
Сергій ЛУПАК, голова ГО «Рада голів ОСББ м. Тернополя»:
- Якщо забитий стояк, в робочі дні за нього відповідає ОСББ чи управитель – це внутрішньобудинкова мережа – від зовнішньої стіни до врізки в квартирі. Від врізки – відповідає співвласник помешкання. В даному випадку люди в позаробочий час звернулись до КП «Тернопільводоканал» і вчинили правильно. Адже в позаробочий час у будні та у вихідні дні аварійні роботи має виконувати саме це підприємство. Адже в нарахуванні за водопостачання та водовідведення також є графа, де вказане «аварійне обслуговування». Тобто, до 8 ранку наступного дня аварійна бригада КП «Тернопільводоканалу» мала усунути аварійну ситуацію в помешканні заявника. Але часто трапляється, що диспетчери перепитують, будинок обслуговує ОСББ чи жек. І відмовляються надавати послуги, за які тернополни сплачують щомісяця як за аварійне обслуговування, якщо мова йде про ОСББ. Виходить, що люди сплачують, а послугу їм відмовляються надавати. Відповідно, скаргу можна залишити в управлінні ЖКГ, якому підпорядковується дане комунальне підприємство.
Любомир КАЛИНЯК, начальник аварійно-диспетчерського відділу КП “Тернопільводоканал”:
- Дуже прикро, що цього разу в такій ситуації опинилася літня жінка, але подібні випадки, на жаль, є типовими в будинках, де діють ОСББ. Голови правлінь, як правило, економлять на слюсарях, і — добре знаючи (а Юрій Коваль, як колишній працівник водоканалу, це тим більше знає), що водоканал зобов’язаний прочищати лише стояки, лежаки та випуски внутрішньобудинкових каналізаційних мереж — викликають працівників водоканалу і тоді, коли аварійні ситуації трапляються виключно з вини мешканців, які “забили” різним непотребом унітаз чи кухонну каналізацію. Для нас не є секретом і те, що нерідко свідомо затягують виклик, бо з 17 години 15 хвилин послуги аварійної служби водоканалу безкоштовні. Попри це, наші слюсарі дуже часто виконують ці роботи, хоч вони і не входять до переліку обов’язкових — зі співчуття до людей похилого віку та інвалідів, у квартирах яких трапляються аварії. Однак бувають дні, коли викликів дуже багато, і тоді першочерговими стають ті, що входять до переліку послуг, які зобов’язана надавати аварійна служба водоканалу, бо люди за це сплачують 4 гривні 40 копійок щомісяця. Власне, так трапилося і в цьому випадку.
Близько 21.00 журналістові передзвонив очільник ОСББ "Живова, 28". Він розповів, що до пенсіонерки знову викликали аварійну бригаду водоканалу. Цього разу виклик прийняли, майстри приїхали і за 20 хв. почистили стояк.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
кобра
Liudmila Ta Vitaliy
Герасимчук Ростислав