Муніципалам виплатили понад 7 мільйонів, а скільки коштів вони принесли місту

Контроль, штрафи, зарплати: як працює муніципальна інспекція Тернополя та скільки грошей принесла в бюджет.
Журналісти «20 хвилин» проаналізували, скільки витрачали коштів на зарплати та премії працівників муніципальної інспекції Тернополя та скільки натомість грошей надійшло до бюджету.
Муніципальна інспекція, як свідчать дані міської ради, складається з: начальника управління, юрист–консультантів, начальника відділу контролю за правопорушеннями, завідувача сектору взаємодії, завідувача сектору контролю за паркуванням та інспекторів.
Чим займаються муніципали
Працівники муніципальної інспекції здійснюють контроль за дотриманням благоустрою у місті. Інспектори можуть реагувати на звернення громадян та складають адмінпротоколи на порушників.
Пріоритетними напрямками роботи, судячи з відкритої інформації, є:
- контроль за паркуванням транспортних засобів;
- демонтаж тимчасових споруд, згідно відповідних рішень виконавчого комітету;
- виконання розпоряджень міського голови, рішень виконавчого комітету та ін.;
- розгляд скарг, заяв та звернень громадян;
- контроль за дотриманням природоохоронного законодавства;
- контроль за законністю розміщення реклами та вивісок;
- контроль за дотриманням Правил благоустрою Тернопільської МТГ;
- ліквідація стихійної торгівлі.;
- контроль за дотриманням правил перевезень пасажирів у громадському транспорті.
Інформацію не дали
Журналісти «20 хвилин» звернулися до міської ради Тернополя з інформаційним запитом, щоб дізнатися , що конкретно робили, які показники інспекторів за 2024 рік. Однак цю інформацію журналістам не дали. Аргументували тим, що даних про діяльність муніципальної інспекції за повний 2024 рік немає. Обмежилися у відповіді лише інформацією про діяльність муніципальної інспекції за 10 місяців 2024 року.
Тож «20 хвилин» самостійно проаналізували опубліковані звіти про діяльність інспекції на сайті міської ради. Як ми помітили, звіт затверджує виконком наприкінці кожного року, і в документі є інформація за діяльність інспекції за 10 місяців поточного року, аналогічний період минулого року та повна інформація про діяльність за минулий рік. Виходить, що інформацію про діяльність інспекції за 12 місяців 2024 року мають опублікувати у звіті за 2025 рік.
Отже, ми проаналізували звіти про діяльність інспекції за п’ять років з 2020 по 2024 рік. Що побачили: кількість протоколів за порушення правил паркування зросла. За 10 місяців минулого року інспектори склали 22 843 протоколів.
Це принесло до міського бюджету майже 10,5 млн гривень.
Кількість евакуйованого транспорту впродовж останніх чотирьох років зменшується.
Натомість склали менше протоколів за продаж алкоголю у нічний час. Імовірно, це пов’язано з комендантською годиною. Якщо у 2020 році було 32 протоколи, то за 10 місяців 2024 року – лише 1.
Також інспектори розглянули звернення громадян та юридичних осіб.
На інфографіці можна порівняти, як змінилися основні показники діяльності муніципальної інспекції за 10 місяців 2024 року та 10 місяців 2023 року.
Скільки пішло на утримання
Редакція «20 хвилин» також звернулась до міської ради з інформаційним запитом, щоб дізнатися, скільки ж коштів витратили на забезпечення функціонування муніципальної інспекції у період з 2020 до 2024 року.
«Управління муніципальної інспекції не є головним розпорядником коштів, а є структурним підрозділом Тернопільської міської ради. Кошти з місцевого бюджету у 2024 р. та попередні роки виділялися на видатки Тернопільській міській раді, як головного розпорядника коштів на підставі рішення сесії «Про бюджет Тернопільської міської територіальної громади». Видатки у 2024 році та попередні роки здійснювались у разі виникнення потреби на придбання товарів чи надання послуг», – йдеться у відповіді на запит.
Оскільки повної інформації ми так і не отримали, редакція звернеться із уточнюючим запитом щодо видатків міської ради на Управління муніципальної інспекції як її структурного підрозділу.
Які зарплати та премії
Щодо зарплат, премій, надбавок та ін. – 29 працівникам управління виплатили 7,2 млн гривень у 2024 році. Це основний оклад, премії, надбавки за вислугу держслужбовців, компенсації за відпустки та додаткові відпустки, лікарняні, матеріальна допомога на оздоровлення та інші виплати.
На інфографіці можна побачити, скільки коштів виплатили працівникам муніципальної інспекції за п’ять останніх років. Суми вказані із вирахуванням податків та зборів.
Середня заробітна плата інспектора муніципальної інспекції у 2024 році становила 24 857 гривень, повідомили у міській раді. Для порівняння, середня заробітна плата в Україні минулого року становила 21 473 грн, свідчать дані Державної служби статистики. У 2020 середня зарплата муніципального інспектора була 13 590 грн при середній заробітній платі в країні 11 591 грн в. Детальніше дивіться на графіці:
Скільки коштів принесли місту
Оскільки інспектори можуть складати адміністративні протоколи, гроші за сплачені громадянами штрафи надходять до міського бюджету.
Як свідчать дані звіту про діяльність інспекції у 2024 році, за десять місяців роботи інспектори склали 22 843 постанови за порушення правил паркування. За аналогічний період 2023 року таких постанов було 16 989.
Також інспектори евакуювали 214 автомобілів за 10 місяців 2024 року. За аналогічний період 2023 року – 278.
Загалом минулого року до бюджету міста надійшло понад 12,4 млн гривень. У 2023 році – 8,6 млн, а у 2020 році – 1,6 млн гривень. Детальніше дивіться на інфограці:
Виходить, у 2024-му муніципальні інспектори принесли місту понад 12,4 млн грн, для них разом нарахували понад 9,2 млн. Також ми не знаємо повної суми видатків на функціонування управління, тож наразі не можемо точно порахувати, яка є різниця між витратами на управління і коштами, які воно приносить в бюджет міста.
А чи задоволені ви роботою муніципальної інспекції? Пишіть у коментарях!
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
Павло Колісник
Andriy Skrup