Як розповідає пілот головного українського авто Павло Данченко, ралі у Монте-Карло — це найвищий рівень змагань для любителів ретро-автомобілів.
— У ралійному світі є дві найбільші події — це ралі "Париж Дакар" і ралі "Монте-Карло". У першому Україна вже брала участь. Звісно, складно було потрапити і туди, але у Ралі Монте-Карло за 110 років потрапити не вдавалось. Надто складні вимоги. Лише ми пробували п'ять років туди потрапити. Постійно подавали запити і отримували відмови. Цього року ми поїдемо на змагання вперше в історії, — каже автогонщик.
За словами пана Данченка, у ралі змагатимуться не на швидкість, адже дистанцію долатимуть лише історичні авто. Для змагання затвердили так званий протокол: стартувати у певну хвилину і навіть секунду, і в певну хвилину — пройти проміжковий пункт і так само прийти на фініш. Дорога буде у гірській місцевості.
Тернополянин каже, що подія для України справді історична, адже далі усім клубам нашої країни буде легше реєструватись на дистанцію.
Основна вимога змагань: авто випуску не пізніше, ніж 65-го року. До участі допускаються лише машини із оригінальними заводськими деталями. Відповідність цій вимозі перевіряє спеціальна комісія. Щоб отримати дозвіл на участь, члени клубу близько двох років перечитували архіви та збирали оригінальну комплектацію автомашини.
Інша вимога: у ралі беруть участь моделі, які вже змагались раніше.
— Ми їдемо на українському "горбатому" Запорожці" моделі ЗАЗ-965, який випустили у 1962 році. Українцям зробили винятки - перше це дозволили брати участь ще й на авто ЗАЗ-906, або як його ще називають "Ушастік". Він 1969-го року, тобто молодший, ніж дозволено. Друге — це взагалі дозволили їхати на авто, які раніше участі не брали в змаганнях, — говорить автогонщик.
Розпочнеться гонка 1 лютого.Перший круг має дистанцію у 490 кілометрів. У другий день гонщики подолають 390 кілометрів та фінішують у самому Монте-Карло. Нагородження відбудеться 3 лютого на так-званому командорському балі, де буде присутній Принц Монако.
— Практично у кожній області України є авто-ретроклуби, члени яких знаються на автомобілях, розшукують їх, реставрують, збирають навіть цілі музеї, — розповідає Павло Данченко. — Чому саме ця машина може взяти участь в змаганнях? В 60-му році випустили перші автомобілі Запорізького автозаводу. У ті часи не те, що Україна, а й весь Радянський Союз, їздили, подорожували на цих автомобілях. Тоді це був "народний" автомобіль. І я пригадую як в дитинстві ми їздили ним і на моря і чи не по всьому Радянському Союзу. Ми віримо в ці автомобілі, ми їх готуємо, і в тому, що вони достойно пройдуть цю дистанцію, не сумніваємось.
Чоловік каже, що тих, хто вже брав участь у змаганнях, ймовірно, буде легше долати дистанції, які вони вже знають. Але починати із чогось треба.
— Ми отримували відписки впродовж п'яти років, а зараз нарешті маємо змогу потрапити на змагання. І тому не підведемо точно, — каже автолюбитель.
Захоплення ретроавтомобілями у Павла Данченка розпочалось з того, що він намагався знайти для доньки тюнінгований ретро-автомобіль, але так у нього закохався, що вирішив залишити собі.
— Це був так званий "ЗАЗ-революшен". І ми з ним брали участь в багатьох змаганнях, отримали чимало нагород. У нас це можна сказати, сімейне захоплення. Донька зараз також тюнінгує своє ретро-авто. І цим ми захоплюємось вже 15 років, — каже чоловік.
За цей час сім'я зібрала чимало нагород на ретро-гонках та виставках авто, але "Ралі Монте-Карло" має стати справжньою історичною подією не лише для сім'ї Данченків, але для всієї України.
Редакція "20 хвилин" бажає успіху українським автомобілістам на ралі. А коли змагання розпочнуться, обіцяємо розповісти про них ще раз.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер