Не дійшло замовлення поштою - проблеми у відправника, не у замовника

Не дійшло замовлення поштою - проблеми у відправника, не у замовника

Якщо  оплачений замовником товар пошта не доставила, то це проблеми – не замовника, а відправника. Якщо замовлення робили у підприємства, товар не отримали, грошей не повертають, то слід звертатись в Управління захисту споживачів. Якщо замовлення робили  у фізичної особи – допоможе тільки суд.  


Про це розповіли в Управлінні захисту споживачів. Так,  нещодавно у редакцію звернулась тернополянка, яка замовила тканини майже на 1,5 тис. грн  у Києві. Товар мала отримати «Новою поштою». Та дорогою автомобіль згорів. Тернополянку обурювало, що  їй сказали, що можуть повернути лише 200 грн. Що робити їй – роз’яснили в Управлінні і жінка отримала свої кошти назад.


- Кожному відправнику видають експрес-накладну, підписуючи її,  людина погоджується з усіма умовами Публічного договору, - каже начальник Управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в області Тетяна Трінька-Яворська. -  Умови публічного договору – доступна інформація в Інтернеті,  є на сайті «Нової пошти» . Так-от, відправника перед відправкою запитують, яка оголошена вартість посилки. Якщо людина оголосила приміром 200 грн, то і розраховувати на повернення вона може тільки 200.


У Публічному договорі, за словами співрозмовниці, передбачені випадки втрати товару з вини експедитора.  Наприклад,  у пункті 7 про відповідальність сторін вказано,  що у випадку повної втрати або пошкодження відправлення з вини експедитора,   той  повертає замовнику (відправнику товару) суму, що дорівнює його оголошеній вартості, але не більше, ніж фактичну вартість відправлення. Окрім того, якщо  відшкодування здійснюється замовнику - фізичній особі, експедитор додатково сплачує замовнику штраф в розмірі 24,23% від суми відшкодування (компенсації).

- Відтак, якщо товар не дійшов, то це проблеми  продавця, відправника, - каже Тетяна Трінька-Яворська. – У цьому випадку, це договір укладений на відстані. Тобто, укладений продавцем із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв’язку.  Відповідно до частини 7 статті 12  Закону України «Про захист прав споживачів» знищення, пошкодження або псування продукції, що сталося не з вини споживача, не позбавляє споживача права на розірвання договору.

Відео дня

 Покупець у цьому випадку, повинен звернутись до відправника і просити повернути кошти, або товар. Якщо домовитись про повернення коштів не вдалось, слід написати письмову заяву на ім’я відправника. Звісно, що слід зберігати бланк замовлення та копію листа-вимоги. Якщо ж продавець не реагує покупець може звернутись за захистом своїх прав в Управління захисту споживачів.

- Однак до нас можна звертатись, якщо продавець – суб’єкт господарювання. Статтею 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що однією з підстав для здійснення позапланових заходів є звернення  фізичної  особи про порушення, що спричинило  шкоду  її правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю,  навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням  документів  чи  їх  копій,  що  підтверджують  такі порушення (за  наявності). 


Позаплановий захід у такому разі проводять виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади.   Якщо ж  продавець – фізична особа, товару ви не отримали, але й грошей вам не повертають, то тут  допоможе тільки суд. 


Загалом, в управлінні радять завжди читати умови служби доставки  та договора. Адже іноді ці дрібниці врятують від марних витрат.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
22:00 Родимки на тілі: як розпізнати, коли є небезпека та чому в декого їх дуже багато 21:00 Стрілянина у Тернополі: затримали 40-річного чоловіка 20:00 «20 хвилин» звернулися до поліції через використання коворкінг-центру сином посадовця міської ради 19:00 Новий спорткомплекс у Тернополі: чи не стане він черговим довгобудом? Від читача 17:37 Безкоштовне вивчення німецької з нуля 18:10 На Винниченка ремонтуватимуть дорогу. Тернополян чекають ускладнення руху 17:50 Тернопіль для ЗСУ: 35-й окремий стрілецький батальйон отримав техніку від міста (пресслужба Тернопільської міської ради) 17:35 Аварія на Дружбі: є травмовані 17:27 Перестало битись серце актриси з Тернополя Емілії Несторович 16:55 Працівника ТЦК, який влаштував п'яні перегони, уже раніше судили за їзду під наркотиками 16:25 Герой мультфільму «оживе» у парку Чорткова завдяки майстерності військового 15:55 «Тривожні кнопки» мають встановити у кожній школі, а стороннім заборонять вхід без дозволу 15:20 «На щиті»: ще 1000 тіл українських захисників повернули додому 14:50 У Кременці заступницю директора ліцею оштрафували за корупційне правопорушення 14:20 Долар подорожчав, а курс євро подешевшав 13:45 В Україні з'явиться військовий омбудсмен: чим займатиметься та хто може подавати скарги 13:10 «Ліси України» мають сплатити компенсацію за зрубані дуби на Монастирищині 12:31 Суд на Тернопільщині відправив солдата на п’ять років до в’язниці 12:00 200 доларів з шухляди роботодавця забрала тернополянка: зізналась і розповіла, що робила так і раніше 11:20 Бездиханне тіло знайшли на місці пожежі в Нараївській громаді
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up