Якщо оплачений замовником товар пошта не доставила, то це проблеми – не замовника, а відправника. Якщо замовлення робили у підприємства, товар не отримали, грошей не повертають, то слід звертатись в Управління захисту споживачів. Якщо замовлення робили у фізичної особи – допоможе тільки суд.
Про це розповіли в Управлінні захисту споживачів. Так, нещодавно у редакцію звернулась тернополянка, яка замовила тканини майже на 1,5 тис. грн у Києві. Товар мала отримати «Новою поштою». Та дорогою автомобіль згорів. Тернополянку обурювало, що їй сказали, що можуть повернути лише 200 грн. Що робити їй – роз’яснили в Управлінні і жінка отримала свої кошти назад.
- Кожному відправнику видають експрес-накладну, підписуючи її, людина погоджується з усіма умовами Публічного договору, - каже начальник Управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в області Тетяна Трінька-Яворська. - Умови публічного договору – доступна інформація в Інтернеті, є на сайті «Нової пошти» . Так-от, відправника перед відправкою запитують, яка оголошена вартість посилки. Якщо людина оголосила приміром 200 грн, то і розраховувати на повернення вона може тільки 200.
У Публічному договорі, за словами співрозмовниці, передбачені випадки втрати товару з вини експедитора. Наприклад, у пункті 7 про відповідальність сторін вказано, що у випадку повної втрати або пошкодження відправлення з вини експедитора, той повертає замовнику (відправнику товару) суму, що дорівнює його оголошеній вартості, але не більше, ніж фактичну вартість відправлення. Окрім того, якщо відшкодування здійснюється замовнику - фізичній особі, експедитор додатково сплачує замовнику штраф в розмірі 24,23% від суми відшкодування (компенсації).
- Відтак, якщо товар не дійшов, то це проблеми продавця, відправника, - каже Тетяна Трінька-Яворська. – У цьому випадку, це договір укладений на відстані. Тобто, укладений продавцем із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв’язку. Відповідно до частини 7 статті 12 Закону України «Про захист прав споживачів» знищення, пошкодження або псування продукції, що сталося не з вини споживача, не позбавляє споживача права на розірвання договору.
Покупець у цьому випадку, повинен звернутись до відправника і просити повернути кошти, або товар. Якщо домовитись про повернення коштів не вдалось, слід написати письмову заяву на ім’я відправника. Звісно, що слід зберігати бланк замовлення та копію листа-вимоги. Якщо ж продавець не реагує покупець може звернутись за захистом своїх прав в Управління захисту споживачів.
- Однак до нас можна звертатись, якщо продавець – суб’єкт господарювання. Статтею 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що однією з підстав для здійснення позапланових заходів є звернення фізичної особи про порушення, що спричинило шкоду її правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності).
Позаплановий захід у такому разі проводять виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади. Якщо ж продавець – фізична особа, товару ви не отримали, але й грошей вам не повертають, то тут допоможе тільки суд.
Загалом, в управлінні радять завжди читати умови служби доставки та договора. Адже іноді ці дрібниці врятують від марних витрат.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер