Не дійшло замовлення поштою - проблеми у відправника, не у замовника

Не дійшло замовлення поштою - проблеми у відправника, не у замовника

Якщо  оплачений замовником товар пошта не доставила, то це проблеми – не замовника, а відправника. Якщо замовлення робили у підприємства, товар не отримали, грошей не повертають, то слід звертатись в Управління захисту споживачів. Якщо замовлення робили  у фізичної особи – допоможе тільки суд.  


Про це розповіли в Управлінні захисту споживачів. Так,  нещодавно у редакцію звернулась тернополянка, яка замовила тканини майже на 1,5 тис. грн  у Києві. Товар мала отримати «Новою поштою». Та дорогою автомобіль згорів. Тернополянку обурювало, що  їй сказали, що можуть повернути лише 200 грн. Що робити їй – роз’яснили в Управлінні і жінка отримала свої кошти назад.


- Кожному відправнику видають експрес-накладну, підписуючи її,  людина погоджується з усіма умовами Публічного договору, - каже начальник Управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в області Тетяна Трінька-Яворська. -  Умови публічного договору – доступна інформація в Інтернеті,  є на сайті «Нової пошти» . Так-от, відправника перед відправкою запитують, яка оголошена вартість посилки. Якщо людина оголосила приміром 200 грн, то і розраховувати на повернення вона може тільки 200.


У Публічному договорі, за словами співрозмовниці, передбачені випадки втрати товару з вини експедитора.  Наприклад,  у пункті 7 про відповідальність сторін вказано,  що у випадку повної втрати або пошкодження відправлення з вини експедитора,   той  повертає замовнику (відправнику товару) суму, що дорівнює його оголошеній вартості, але не більше, ніж фактичну вартість відправлення. Окрім того, якщо  відшкодування здійснюється замовнику - фізичній особі, експедитор додатково сплачує замовнику штраф в розмірі 24,23% від суми відшкодування (компенсації).

- Відтак, якщо товар не дійшов, то це проблеми  продавця, відправника, - каже Тетяна Трінька-Яворська. – У цьому випадку, це договір укладений на відстані. Тобто, укладений продавцем із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв’язку.  Відповідно до частини 7 статті 12  Закону України «Про захист прав споживачів» знищення, пошкодження або псування продукції, що сталося не з вини споживача, не позбавляє споживача права на розірвання договору.

 Покупець у цьому випадку, повинен звернутись до відправника і просити повернути кошти, або товар. Якщо домовитись про повернення коштів не вдалось, слід написати письмову заяву на ім’я відправника. Звісно, що слід зберігати бланк замовлення та копію листа-вимоги. Якщо ж продавець не реагує покупець може звернутись за захистом своїх прав в Управління захисту споживачів.

- Однак до нас можна звертатись, якщо продавець – суб’єкт господарювання. Статтею 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що однією з підстав для здійснення позапланових заходів є звернення  фізичної  особи про порушення, що спричинило  шкоду  її правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю,  навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням  документів  чи  їх  копій,  що  підтверджують  такі порушення (за  наявності). 


Позаплановий захід у такому разі проводять виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади.   Якщо ж  продавець – фізична особа, товару ви не отримали, але й грошей вам не повертають, то тут  допоможе тільки суд. 


Загалом, в управлінні радять завжди читати умови служби доставки  та договора. Адже іноді ці дрібниці врятують від марних витрат.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
13:40 Жителю Кременеччини загрожує до 4 років ув’язнення за спробу «відкупитися» від поліції 13:15 Актуальні ціни на овочі та фрукти у Тернополі: що пропонують на місцевому ринку photo_camera 12:43 У Тернополі горіли квартира і біотуалет. У задимленому помешканні рятувальники виявили чоловіка 12:17 Пішоходи під колесами, нетверезі водії й серія зіткнень: на Тернопільщині — шість ДТП із потерпілими Від читача 11:48 У Тернополі стартував Міжнародний тиждень тестування на ВІЛ 2025 11:48 «Водну арену» передають у комунальну власність Тернополя 11:15 «У мене немає слів»: у Тернополі суд визнав винним ветерана у побитті муніципального інспектора 10:39 На Тернопільщині зменшується захворюваність на ГРВІ. Але більша частина хворих — діти 10:05 У Великих Гаях отримали допомогу мешканці, житло яких постраждало через атаку рф 09:35 Підірвався на міні і продовжив воювати: воїн з Тернопільщини став повним кавалером ордена «За мужність» 09:00 На війні загинули Герої з Тернопільщини Андрій Сосна, Віктор Зиско і Леонід Гринюк 08:22 На Микулинецькій Mercedes збив жінку 08:00 Без води буде вулиця на «Східному» 21:03 Новини Тернопільщини за 10-16 листопада: що важливого відбувалося в області (ВІДЕО) play_circle_filled 20:30 У Тернополі невдовзі запрацює Казкова резиденція Святого Миколая play_circle_filled 19:10 Найдешевша – 4 000 грн: скільки коштує оренда однокімнатних квартир у Тернополі та які умови 18:50 Тернопільська «Нива» вдома поступилася «Чорноморцю»: гол Михальчука скасували 18:00 На Тернопільщину йде похолодання: коли чекати морозу 17:00 У Збаразькій громаді сім диких тварин загинули від африканської чуми свиней 16:01 Жителька Тернопільщини повернула 1200 доларів за неякісний онлайн-курс
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up