Не дійшло замовлення поштою - проблеми у відправника, не у замовника

Не дійшло замовлення поштою - проблеми у відправника, не у замовника

Якщо  оплачений замовником товар пошта не доставила, то це проблеми – не замовника, а відправника. Якщо замовлення робили у підприємства, товар не отримали, грошей не повертають, то слід звертатись в Управління захисту споживачів. Якщо замовлення робили  у фізичної особи – допоможе тільки суд.  


Про це розповіли в Управлінні захисту споживачів. Так,  нещодавно у редакцію звернулась тернополянка, яка замовила тканини майже на 1,5 тис. грн  у Києві. Товар мала отримати «Новою поштою». Та дорогою автомобіль згорів. Тернополянку обурювало, що  їй сказали, що можуть повернути лише 200 грн. Що робити їй – роз’яснили в Управлінні і жінка отримала свої кошти назад.


- Кожному відправнику видають експрес-накладну, підписуючи її,  людина погоджується з усіма умовами Публічного договору, - каже начальник Управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в області Тетяна Трінька-Яворська. -  Умови публічного договору – доступна інформація в Інтернеті,  є на сайті «Нової пошти» . Так-от, відправника перед відправкою запитують, яка оголошена вартість посилки. Якщо людина оголосила приміром 200 грн, то і розраховувати на повернення вона може тільки 200.


У Публічному договорі, за словами співрозмовниці, передбачені випадки втрати товару з вини експедитора.  Наприклад,  у пункті 7 про відповідальність сторін вказано,  що у випадку повної втрати або пошкодження відправлення з вини експедитора,   той  повертає замовнику (відправнику товару) суму, що дорівнює його оголошеній вартості, але не більше, ніж фактичну вартість відправлення. Окрім того, якщо  відшкодування здійснюється замовнику - фізичній особі, експедитор додатково сплачує замовнику штраф в розмірі 24,23% від суми відшкодування (компенсації).

- Відтак, якщо товар не дійшов, то це проблеми  продавця, відправника, - каже Тетяна Трінька-Яворська. – У цьому випадку, це договір укладений на відстані. Тобто, укладений продавцем із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв’язку.  Відповідно до частини 7 статті 12  Закону України «Про захист прав споживачів» знищення, пошкодження або псування продукції, що сталося не з вини споживача, не позбавляє споживача права на розірвання договору.

 Покупець у цьому випадку, повинен звернутись до відправника і просити повернути кошти, або товар. Якщо домовитись про повернення коштів не вдалось, слід написати письмову заяву на ім’я відправника. Звісно, що слід зберігати бланк замовлення та копію листа-вимоги. Якщо ж продавець не реагує покупець може звернутись за захистом своїх прав в Управління захисту споживачів.

- Однак до нас можна звертатись, якщо продавець – суб’єкт господарювання. Статтею 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що однією з підстав для здійснення позапланових заходів є звернення  фізичної  особи про порушення, що спричинило  шкоду  її правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю,  навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням  документів  чи  їх  копій,  що  підтверджують  такі порушення (за  наявності). 


Позаплановий захід у такому разі проводять виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади.   Якщо ж  продавець – фізична особа, товару ви не отримали, але й грошей вам не повертають, то тут  допоможе тільки суд. 


Загалом, в управлінні радять завжди читати умови служби доставки  та договора. Адже іноді ці дрібниці врятують від марних витрат.

0
0
0
0
Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Тернополя за сьогодні

16:00 Від альтанки біля замку невдовзі можуть залишитися лиш руїни 15:00 Топ-7 вражаючих осінніх фото з Дністровського каньйону photo_camera 14:00 Стартували масштабні перевірки бізнесу. До чого готуватися підприємцям 13:00 Тернополяни допомогли армії на 170 мільйонів Від читача 15:46 Священник, сепаратизм VS здоровий глузд: як сприймають українські заходи на Донбасі 12:30 15-річна тернополянка стала призеркою юнацьких Олімпійських ігор 12:00 Минулого року в Тернополі побувало 2,5 мільйони туристів 11:00 Не варто боятися обстежити груди photo_camera 10:00 Тернополянам показали справжні «Максими», гвинтівки і автомати 09:45 Де у Тернополі працюють прохачі (для обговорення) 09:00 Доки перекриватимуть дороги, читайте у свіжому випуску газети «RIA плюс» 08:00 Сьогодні, 15 жовтня: Міжнародний день сільських жінок і День миття рук 07:00 Погода у Тернополі: 15 жовтня, дощ, +19 21:00 Як жінці поєднати в собі одночасно коханку, маму і друга 20:00 "Галичанка" двічі поступилася "Хіміку" у волейбольній Суперлізі 19:00 Допоможіть встановити особу чоловіка, тіло якого знайшли у Тернополі поблизу колії 18:03 Тернопільські депутати розповіли, чи служили вони в армії 17:00 Зелена карта, призов, протести. П’ять найпомітніших новин тижня
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up