Не дійшло замовлення поштою - проблеми у відправника, не у замовника

Не дійшло замовлення поштою - проблеми у відправника, не у замовника

Якщо  оплачений замовником товар пошта не доставила, то це проблеми – не замовника, а відправника. Якщо замовлення робили у підприємства, товар не отримали, грошей не повертають, то слід звертатись в Управління захисту споживачів. Якщо замовлення робили  у фізичної особи – допоможе тільки суд.  


Про це розповіли в Управлінні захисту споживачів. Так,  нещодавно у редакцію звернулась тернополянка, яка замовила тканини майже на 1,5 тис. грн  у Києві. Товар мала отримати «Новою поштою». Та дорогою автомобіль згорів. Тернополянку обурювало, що  їй сказали, що можуть повернути лише 200 грн. Що робити їй – роз’яснили в Управлінні і жінка отримала свої кошти назад.


- Кожному відправнику видають експрес-накладну, підписуючи її,  людина погоджується з усіма умовами Публічного договору, - каже начальник Управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в області Тетяна Трінька-Яворська. -  Умови публічного договору – доступна інформація в Інтернеті,  є на сайті «Нової пошти» . Так-от, відправника перед відправкою запитують, яка оголошена вартість посилки. Якщо людина оголосила приміром 200 грн, то і розраховувати на повернення вона може тільки 200.


У Публічному договорі, за словами співрозмовниці, передбачені випадки втрати товару з вини експедитора.  Наприклад,  у пункті 7 про відповідальність сторін вказано,  що у випадку повної втрати або пошкодження відправлення з вини експедитора,   той  повертає замовнику (відправнику товару) суму, що дорівнює його оголошеній вартості, але не більше, ніж фактичну вартість відправлення. Окрім того, якщо  відшкодування здійснюється замовнику - фізичній особі, експедитор додатково сплачує замовнику штраф в розмірі 24,23% від суми відшкодування (компенсації).

- Відтак, якщо товар не дійшов, то це проблеми  продавця, відправника, - каже Тетяна Трінька-Яворська. – У цьому випадку, це договір укладений на відстані. Тобто, укладений продавцем із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв’язку.  Відповідно до частини 7 статті 12  Закону України «Про захист прав споживачів» знищення, пошкодження або псування продукції, що сталося не з вини споживача, не позбавляє споживача права на розірвання договору.

 Покупець у цьому випадку, повинен звернутись до відправника і просити повернути кошти, або товар. Якщо домовитись про повернення коштів не вдалось, слід написати письмову заяву на ім’я відправника. Звісно, що слід зберігати бланк замовлення та копію листа-вимоги. Якщо ж продавець не реагує покупець може звернутись за захистом своїх прав в Управління захисту споживачів.

- Однак до нас можна звертатись, якщо продавець – суб’єкт господарювання. Статтею 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що однією з підстав для здійснення позапланових заходів є звернення  фізичної  особи про порушення, що спричинило  шкоду  її правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю,  навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням  документів  чи  їх  копій,  що  підтверджують  такі порушення (за  наявності). 


Позаплановий захід у такому разі проводять виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади.   Якщо ж  продавець – фізична особа, товару ви не отримали, але й грошей вам не повертають, то тут  допоможе тільки суд. 


Загалом, в управлінні радять завжди читати умови служби доставки  та договора. Адже іноді ці дрібниці врятують від марних витрат.

Стежте за новинами Тернополя у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
21:01 «Заклик канадця: відправте в Україну зброю, а не більше «сміття»: що пише світова преса 20:43 Ще одна сусідня з Тернопільщиною область зазнала ракетного удару 20:03 Як змінився тернопільський теплохід «Герой Танцоров». Ми відтворили ретро–фото photo_camera 19:05 Школи отримали рекомендації, як облаштувати укриття. Що там має бути? Від читача 14:26 Роботодавці отримують компенсацію за працевлаштування переселенців 18:32 У Тернополі попрощалися з Героєм Миколою Дяченком photo_camera 18:01 На Бандери висадили патріотичну клумбу з тризубом. Які ще місця у Тернополі прикрасили квітами photo_camera 17:30 У Тернополі передбачається надзвичайна пожежна небезпека 5-го класу 16:17 У Свято-Троїцькому духовному центрі відкрили гуманітарний хаб для переселенців і потребуючих 15:15 Відновлено роботу онлайн запису в е-чергу сервісних центрів МВС. Як все працюватиме під час тривоги? 14:20 Завершується громадське обговорення щодо перейменування вулиць: як голосують тернополяни 13:30 У Чорткові порахували, скільки треба грошей для відновлення міста після ракетного удару. Сума попередня photo_camera 12:28 Аварія в Гусятині: серед постраждалих є двоє дітей photo_camera 12:00 З міської ратуші Бучача двічі на тиждень в полудень звучить гімн України 11:01 Стало відомо, коли в Україні розпочнеться новий навчальний рік 10:10 В останню путь проводжають з весільним короваєм і обручками. Лановеччина прощається з Романом Смосюком 09:28 Ракетного удару зазнали кілька областей України, вдарили і по сусіднім з Тернопільщиною: що відомо (ОНОВЛЕНЕ) 09:01 Красиво і незвично: як зробити варення з троянд 08:02 Сьогодні, 25 червня: День митника і митної служби України
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up