Власникам землі у Петрикові фактично замуровують єдиний заїзд. Чому ізолюють від Тернополя?

- Власники петриківських земельних ділянок нарікають: єдиний проїзд забудовують, встановлять відбійники. Замовила роботи Тернопільська міськрада.
- На цій ділянці є ще відстійники Тернополя та інші комунікації. Що буде, якщо вони вийдуть з ладу? Чи зможуть відповідні служби до них дістатися?
- Чи опиняться люди в ізоляції від Тернополя і чому таке рішення прийняли? Журналісти редакції «20 хвилин» розбиралися, про що насправді нам недоговорює як влада, так і власники земельних ділянок, читайте далі.
- Ми вдячні за кожну підписку на наші матеріали. Адже лише з Вашою підтримкою наша редакція може і надалі залишатися незалежною!
Єдиний проїзд до 57 земельних ділянок, що у Петрикові, забудовують, скаржаться їхні власники. Все у рамках капремонту дороги, що на вул. Будного, яка колись була об’їзною Тернополя.
Люди оббивають пороги владних кабінетів, але, кажуть, що їх тільки футболять від однієї структури до іншої.
Більше того, поруч з їхніми ділянками розташовані ще й комунікації КП «Тернопільводоканал» та газовиків. І заїзд до них знову таки – єдиний, як і до їхніх ділянок.
Поки можна внести зміни, але...
Власники пробували достукатись до представників влади, як місцевої, так і тернопільської міськради. Мовляв, внесіть зміни у проект ремонту дороги. Там же ваші, тернопільські комунікації та відстійники водоканалу. Як вони пошкодяться, буде біда, місто заллє нечистотами. Але їх не чують… Люди кажуть, що ремонт нещодавно розпочався. І поки що можна внести зміни до проєкту ремонту дороги. Вони звернулись за допомогою до журналістів «20 хвилин».

Мова йде про 57 земельних ділянок, розташованих на території Петрикова. Однак заїзд до них саме з території Тернополя. Ідеться про землю, яка одразу за мостом – якщо виїжджати від вул. Шептицького і повернути наліво, у напрямку Білого замку. Після мосту метрів 10 – і поворот направо. От там і розміщені як міські комунікації, так і ці ділянки – по сім сотих. Власників 57.
– Є земельні ділянки, виділені для комерційного використання – це цілий масив у с. Петриків, у межах населеного пункту, – розповів Сергій Солтис, який звернувся до редакції. Одна з ділянок належить його дружині. Саме пані Сергій, разом з кількома іншими власниками, намагається зараз врегулювати спірне питання. – Виділили їх селищною радою ще у 2009 році.
Коли виділяли земельні ділянки, чинним був генеральний план Петрикова. Заїзд до ділянок зазначений у детальному плані витягу з генплану, розповідає чоловік. Документи, датовані 2009 роком, підписані тодішнім сільським головою. І погоджені з чималою кількістю тодішніх, але дотичних до цього питання структур.
Є всі документи і погодження?
– Є план ділянки заїзду, погоджений тодішнім сільським головою Петрикова паном Батьком, а також погодження Тернопільською міськрадою при умові проведення благоустрою, є погодження експлуатації інженерних мереж та організації руху, погодженого тодішньою ДАІ, зареєстроване 30.06.2009 р. в УДАІ УМВСУ в Тернопільській області №13/3812. Все офіційно – з вхідними-вихідними номерами, мокрими печатками і підписами уповноважених осіб, – запевняє пан Солтис.
Редакція отримала копії документів, про які йдеться вище.
У тодішньому погодженні ДАІ чітко зазначено, де заїзд, скільки має бути смуг руху, які дорожні знаки мають бути встановлені.
– А при розробці проєктної документації на реконструкцію вул. Будного ніхто чомусь не взяв до уваги ці документи, а зараз взагалі збираються заїзд зашити, встановити відбійник, тротуар з піднесеним високим бордюром, де не зможе проїхати жоден автомобіль, – каже Сергій Солтис.
Спочатку люди звернулись до керівництва ТзОВ «НТ Добробудпроект» – Івана Накураша. Це підприємство саме виготовляло проєкт реконструкції. Той відповів, що не можуть внести зміни, бо замовником є міськрада, мовляв, туди і звертайтесь. Тоді власники ділянок пішли до технічного відділу міськради. Там їм відповіли, мовляв, не можуть приймати жодних подібних рішень, потрібно, аби керівництво Великоберезовицької ОТГ, до складу якої входить тепер с. Петриків, звернулось письмово до мера Тернополя Сергія Надала.
Як вдалось нам з’ясувати, такий лист від керівництва ОТГ вже пішов на адресу очільника Тернополя. Проте відповіді немає, а ремонт дороги на носі…
– Як неможливо облаштувати нормальний заїзд, вони при реконструкції зобов’язані 10 м зробити з’їзди у всіх напрямках. І що? Де вони? В проєкті, принаймні, їх немає, – каже Сергій Солтис. – Мені прямо сказали, ніякого позитивного рішення бути не може, бо є затверджений проєкт, дорогу робитимуть і здаватимуть в експлуатацію, згідно з ним. І без заїзду до земельних ділянок.
Які плани на ту землю
– Складається враження, що спеціально тягнуть час, щоб завершити роботи, а потім ніхто нічого не перероблятиме, хоча зараз ще є можливість виправити, бо роботи на цій ділянці не проводились, – каже чоловік. – Наші депутати звернулись до одного з нардепів, аби посприяв і також звернувся до Сергія Надала. Проте надії мало…
Люди кажуть, почали б раніше бити на сполох, проте навіть припустити не могли, що таким чином з ними вчинять і заїзд просто замурують.
У кожного з 57 власників – свої плани на ту землю. Вони вже виготовили проєкти на електрифікацію, на дорогу, є проєкти планів і на забудову комерційного призначення. Лише за світло, кажуть, оплатили 800-900 тис. грн.
Обурені власники ділянок ходили і у КП «Тернопільводоканал», адже їхні комунікації там розташовані. Думали, може там зрушать питання з мертвої точки. Ще спілкувались, кажуть, з головним інженером Романом Романівим, який, на жаль, відійшов у вічність. Але при зустрічі головний інженер підтвердив: двічі-тричі на тиждень аварійне авто водоканалу мусить туди заїхати. І що ж тепер?
Журналісти намагались вислухати всі дотичні структури та з’ясувати, хто і на якому етапі «забув» про заїзд до земельних ділянок і міських комунікацій. Проте структури не знайшли можливості прокоментувати ситуацію.
Про що недоговорюють?
Журналісти «20 хвилин» звернулися до проектанта – зателефонували до керівника ТзОВ «НТ Добробудпроект» Івана Накураша. Чоловік, щойно почув, хто його турбує і з якого приводу, ніби відрізав: жодних коментарів.
– Нічого не прокоментую, – видав проєктант. – У нас є договірні умови, там чітко прописано, що без дозволу міськради ми не можемо коментувати. Якщо діалог – у присутності представників міськради, або з їхнього дозволу.
І байдуже, що ми намагались переконати проєктанта, що йдеться про бюджетні кошти, а тому він зобов’язаний повідомити нам інформацію – чоловік того навіть не дослухав і кинув слухавку. Більше її не брав.
Тоді ми звернулись до Тернопільської міськради.
Речниця Мар’яна Зварич, посилаючись на дані управління ЖКГ та КП «Тернопільводоканал», повідомила: доступ до очисних споруд водоканалу наявний, оскільки вони розташовані на деякій відстані від моста.
– Тож обслуговування очисних споруд відбувається у звичайному режимі, – запевнила Мар’яна Зварич. – Враховуючи, що поруч із мостом знаходяться інші мережі КП «Тернопільводоканал», то буде проводитися коригування проєкту для забезпечення проїзду до цих мереж.
Щодо людей ї їхніх ділянок – це не територія нашої громади, повідомили у міськраді. Ймовірно, це пов'язано із децентралізацією і тим, що Петриків відмовився від об’єднання з Тернополем. До мереж водоканалу доступ буде, але чи зможуть ним користуватись власники земельних ділянок – потрібно чекати офіційної відповіді управління ЖКГ міськради Великоберезовицькій ОТГ.
Вводили журналістів в оману?
«20 хвилин» також перевірили призначення цих земельних ділянок у Державному земельному кадастрі – на Публічній кадастровій карті. !!!!!Як виявилось, не всі з 57 – комерційного призначення. Чимало з них є і для ведення особистого селянського господарства. Та й роки реєстрації далеко не всі 2009-го. Свідомо чи несвідомо заявники вводили журналістів в оману та хто і як отримав ці землі – питання інше, можливо, буде предметом розслідування в одному з наступних матеріалів. А поки на підтвердження наших слів – скріни інформації про деякі ділянки з кадастрової карти.
Староста Петрикова Михайло Спяк у розмові з журналісткою «20 хвилин» запевняє, що іншого заїзду до ділянок немає – лишень з вул. Будного. На його думку, міськрада Тернополя, яка проводить роботи, повинна врахувати думку власників землі. Але назустріч людям чомусь іти не хочуть. Хоча внести зміни і залишити заїзд — для цього великих перешкод немає.
Ми поцікавились, чи теоретично можливо облаштувати заїзд з боку с. Петриків.
– Там міст і річка, і навіть, якщо теоретично припустити, що можливо побудувати інший новий заїзд, передусім, на це піде дуже багато грошей і часу – земля комерційного призначення, ймовірно, власники захочуть щось будувати, їздитиме важка техніка, — каже Михайло Спяк. – Я вважаю, що треба добиватись, щоб виїзд був на центральну дорогу, що на вул. Будного.
Андрій Галайко, голова Великоберезовицької громади, про проблему із заїздом знає. Каже, дали людям землю ще за попередніх каденцій.
– Мій заступник звертався до голови Тернопільської громади Сергія Надала листом (опублікований вище – прим. авт.), – каже Андрій Галайко. – Відповіді немає досі. Там немає іншого проїзду. Як вирішити проблему – поки що чекаємо на відповідь міськради.
З Великоберезовицькою ОТГ, у межах якої зараз «проблемна земля», каже, ніхто нічого не погоджував, коли проектували реконструкцію дороги, запевнив голова ОТГ.
– А тепер, коли вже все мало не на завершальному етапі, потрібно вносити корективи, – каже Андрій Галайко. – Поки чекаємо відповідь від міськради. Далі будемо звертатись до Служби автодоріг, облдержадміністрації та всіх інстанцій, у чиїй компетенції це можливо буде вирішити.
А редакція «20 хвилин» продовжує стежити за ситуацією та обов'язково напише про те, чим завершився конфлікт. Дякуємо, якщо дочитали цей текст до кінця!
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
Читач95
пліс андрій
Руслан Лазорко