Партнер рубрики Події

Нікому до нас діла немає: 20 років люди добиваються ремонту, а їх футболять від одних дверей до інших

Грибок, відлупилась штукатурка, руйнуються сходи і замокла стеля — мешканці Броварної звернулись до журналістів як до останньої інстанції. Кажуть, живуть неначе в «бомжатнику». До цього оббивали пороги всіх дотичних інстанцій, назбирали стос обіцянок і відписок. А під’їзд як був без ремонту, так і залишається. 
Що відповіли «20 хвилин» у міськраді і в ТОВ «Будсервіс»? Що радить юрист і чи дочекаються на 20 рік ходіння по муках люди ремонту?
 

Двадцять (!) років добиваються ремонту під’їзду мешканці вул. Броварної, 14. За ці роки вже й не можуть злічити, скільки разів звертались спочатку до ЖЕКу, потім до іншого, згодом до балансоутримувача, управителя, міськради, управління ЖКГ, були на прийомі в очільника міста і навіть дійшли до регіональної приймальні Президента України. Отримали купу письмових та усних обіцянок відремонтувати під’їзд, а також відписок. Стос паперів назбирали чималенький, а цвіль на стінах і стелі й надалі розростається, все цвіте, штукатурка осипається від найменшого звуку, а люди цим всім дихають. І по новому пишуть, звертаються, добиваються…   

20 років ходіння по муках

— 20 років просимо зробити нам ремонт, але це 20 років ходіння по муках, — до редакції прийшла місцева мешканка Орися Марчевська. Жінка із собою прихопила стос документів, відписок, листів на офіційних бланках. — У нас далі буяє грибок, штукатурна опадає, стеля замокла на 4 поверсі. Як років чотири тому ставили батареї, так досі після себе не впорядкували. Все брудне, антисанітарія. Грибок з підвалу — то взагалі. А ми цим всім дихаємо і живемо в цьому…

Відео дня

Ще у 2006 році мешканці зверталась в регіональну приймальню Президента, щоб поставили батареї і відремонтували сходову клітку і полагодили дах, який дуже тік. Дах зробили, ремонт ні.

З 2017 року мешканці звертались до тодішнього ЖЕКу – Коменерго, який обслуговував їхній будинок. Потім – Коменерго-2, Коменерго-4… Писали до очільника управління ЖКГ міськради, до самої ради і ходили на прийом до міського голови 4 червня 2020 р.

— Звертались ми від 2017 року в управління ЖКГ з проханням провести ремонт сходової клітки. Обіцяли зробити, так і не зробили, — каже Орися Марчевська. — 15 жовтня нам відповіли, що є борги по квартплаті, заплатите — тоді буде ремонт. У листопаді того ж року нам пообіцяли: ремонт буде проведений в 2020 році.

У квітні 2020 р. мешканці знову звертаються до міськради та управління ЖКГ з проханням провести ремонт. У червні йдуть на прийом до голови Тернополя, всюди отримують обіцянки дочекатись ремонту у 2020 році. У липні листом до міськради, який офіційно зареєстрували, мешканці уточнюють: коли ж чекати на ремонт. Їм надали відповідь: у четвертому кварталі 2020 року все зроблять. Але…

— Самі бачите, скільки у нас звернень до Коменерго, який раніше обслуговував будинок, — каже Орися Марчевська. — Три роки тому управителем став Будсервіс. Ми й туди звертались. Вони відповідають, що у нашому під’їзді борги. Поки не заплатите — ніхто ремонт не проводитиме.

Не ремонтують, бо є борги

Перший під’їзд у цьому будинку капітально відремонтували ще у 2017 році. Ремонту другого, щодо якого звернулись люди, не дочекались досі.

— П’ять років нам обіцяли провести ремонт Коменерго-4, з листопада 2021 р. нас самовільно перевели на обслуговування Будсервіс, але, крім обіцянок, вони нічого не роблять, — каже Орися Марчевська. — Другий рік ми оббиваємо пороги цього управителя, який в травні 2023-го усно пообіцяв провести ремонт, в червні навіть оголошення на під’їзд повісили, щоб платили комун послуги і гасили борги, щоб було за що закуповувати на будматеріали для ремонту.

20 липня мешканці пішли на прийом до очільника Будсервісу.

— Він від своїх обіцянок відмовився, все перевів на борги і що капітальні ремонти проводить міськрада, а вони можуть провести лише 20 кв м поточного ремонту, — каже Орися Марчевська. — В планах на цей рік нас взагалі немає, бо борги. Але власники багатьох квартир оплачують послуги Будсервісу і хочуть отримувати відповідні послуги з їхнього боку!  

На зборах будинку люди, які не платять, задають питання, мовляв, за що такому управителю платити, як він бездіяльний і нічого не робить? Тільки подивитись на стан будинку та прибудинкової території, нарікають люди.

— До під’їзду неможливо зайти, все лупиться, шматками відпадають стара фарба і вапно. Сходи при вході до під’їзду розвалені, можна ноги поламати, — каже Орися Марчевська. — підвал 20 років завалений, дитячий майданчик розбитий, навіть піску дітям не завезли, а сама пісочниця заросла травою — нашим дітям немає де гратися. Двір, як і під’їзд, не прибирають. То за що платити?  

Мешканці знову зареєстрували заяви до різних інстанцій із проханням провести ремонт під’їзду. Хоча надії на це вже майже немає, бо самі бачать, як ходять по колу. Люди кажуть, з року в рік пишуть, просять, реєструють. Вислуховують обіцянки і в результаті ремонту як не було, так і немає.

До речі, мешканці кажуть, що у їхньому під’їзді в одній з квартир вже давно померли власники, а платіжки справно приходять, відповідно, борги примножуються. Тому ще у лютому мешканці звернулись із листом до міської ради щодо передачі цієї квартири у комунальну власність міської ради. Й отримали ствердну відповідь від заступника міського голови Івана Хімейчука.  

Що радять у міськраді?

Що стосується ремонту під’їзду, то це питання до управителя, каже речниця міськради Мар’яна Зварич. Мешканці багатоквартирних житлових будинків Тернополя на умовах співфінансування можуть провести ремонти житлового фонду, зокрема, покрівель, внутрішньобудинкових інженерних мереж, електропостачання, ліфтів, елементів обладнання, дитячих та спортивних майданчиків тощо.

— Роботи з виконання ремонту житлового фонду та їх оплата здійснюватиметься на умовах співфінансування за рахунок видатків спеціального фонду місцевого бюджету, — пояснила Мар’яна Зварич. — Стати учасником Програми можуть як ОСББ, так і управителі будинків (ЖЕКи). Дія Порядку проведення ремонтів поширюється на всі багатоквартирні будинки Тернопільської громади, які експлуатуються понад 10 років.

Що робити і як діяти, якщо ви таки вирішите ремонтувати під’їзд на умовах співфінансування з міського бюджету Тернополя — публікуємо інструкцію.

Крок 1. Ініціативна група співвласників:

— проводить обстеження та оформляє дефектний акт з визначенням переліку, об’єму та орієнтованої вартості ремонтних робіт;

— ініціює проведення загальних зборів.

Крок 2. Під час загальнобудинкових зборів співвласники розглядаються питання щодо участі у проведенні робіт на умовах співфінансування. Оформляється протокол. Відкривається рахунок та проводиться збір коштів співвласників на проведення ремонтних робіт та виготовлення ПКД.

Крок 3. Представник співвласників подає у міську раду документи:

— протокол зборів з ухваленим рішенням щодо участі у співфінансуванні обраних ремонтних робіт;

— договір на створення ПКД;   

— свідоцтво про реєстрацію;

— звіт про використані кошти на поточний ремонт за минулий рік;

— виписку з банку про наявність коштів.

Крок 4. Представник співвласників за рахунок зібраних коштів проводить оплату за виготовлення ПКД та проведення експертизи, які в подальшому зараховуються до загальної суми внеску співвласників.

Крок 5. Управління ЖКГ: 

— формує списки ремонтних робіт та подає на розгляд виконавчого комітету;

— проводить процедури закупівлі та укладає угоду про реалізацію проекту між управлінням, ОСББ, управителем, уповноваженою особою, визначеною загальними зборами та виконавцем;

— укладає договір на технічний нагляд за виконанням робіт відповідно до проекту.

Крок 6. Представник співвласників перераховує кошти на рахунок виконавця робіт, як авансовий платіж.

Крок 7. Підрядна організація виконує роботи. Управління ЖКГ проводить перерахунок коштів дольової участі співфінансування з бюджету громади.

Речниця міськради також нагадує: мешканці мають право і можуть змінити управителя на загальних зборах, або створити ОСББ.

Що кажуть у Бурсервіс?

Будинок за адресою Броварна, 14 знаходиться в обслуговуванні компанії з жовтня 2021 року, повідомила менеджер із зв’язків з громадськістю компанії Наталія Іжицька. Будинку надають послуги, відповідно до «Типового договору», в якому передбачені стандартні послуги, відповідно до №190 наказу Міністерства Регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.

— З жовтня 2021 року до компанії від мешканців будинку надійшло 132 заявки, із яких 127 вже виконані, а інші — в роботі, — зазначила Наталія Іжицька. — Зокрема до компанії надійшла 21 аварійна заявка, які були виконані впродовж 2 годин, відповідно до стандартів компанії.

За цей час компанія надавала послуги з прибирання відповідно до графіка: прибирання прибудинкової території проводять щоденно, крім вихідних, двічі на тиждень прибирання сходових кліток та раз на місяць вологе прибирання в під’їзді.

— Також компанія виконувала щорічне прибирання в підвалі, дератизація, дезінсекція, косіння трави в декілька етапів, вивіз гілля та листя, — запевняють у Будсервіс. — Окрім того, здійснювали закриття вхідних засувок та демонтаж старих засувок, влаштовували блінди та прокладки на засувки централізованого опалення, замінювали лежак холодного водопостачання, чистили каналізаційні труби, чистили ринви та водостічні труби.

Фахівці компанії запевняють, що відновлювали світло в під’їздах, проводили ревізію щитових, склили вікна та багато іншого.

— У зв’язку із заборгованістю будинку керуючій компанії важко планувати ремонтні роботи, — пояснила Наталія Іжицька. — Станом на 31 липня заборгованість будинку склала 43 476 грн, при місячному нарахуванні в 13 892 грн. Зауважимо, що для поточного ремонту необхідний позитивний баланс у фонді дому, який формується від відсотка оплати.

Тому у Будсервісі пропонують мешканцям, які заборгували за послугу управління, звернутися до офісу компанії, або надіслати свій запит на договір розтермінування боргу на нашому budservice.online та укласти його з компанією.

— Після того, як буде сформований позитивний баланс будинку, компанія виконає заплановані поточні ремонти, — запевнила Наталія Іжицька. 

Можна позватись до суду

Адвокатка Марія Бочан рекоменду мешканцям письмово звернутися до управителя будинку з вимогою надати перелік запланованих ремонтів будинку на поточний рік. Та запитати про умови капремонту цього будинку. Ще можна звернутись до депутата по вашому округу.

— Якщо вашого будинку чи під’їзду немає в переліку серед тих, де запланований ремонт, мешканцям потрібно викликати представників Будсервісу для складення акту аварійності, незадовільного стану приміщень тощо, — радить адвокатка Марія Бочан. — Відповідно, із подальшим включенням у перелік.

Якщо ж управитель відмовляється виконувати роботи, можна позватись до суду на його бездіяльність. Адвокатка також нагадує: можна змінити управителя або створити ОСББ.

 

 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (5)
  • Володимир Ком

    Будсервіс, це 100% шахрайська компанія з якою ніхто жодних договорів не укладав і не зрозуміло на яких підставах приходять нарахування за ,,послуги " ,яких не було і не має? Без Надала ,ці шахраї з Кременчука в Тернополі не були б... по любому в ,,долі"...
  • Читач46

    Хай прийде компанія і покаже яке вікно засклили за майже два роки7Що з електрики ремонтували у другому під*їзді. хай перерахують що за цей період зробили в нашому під*їзді. На четвертому поверсі вікно на ладан дихає . а скло обляпане вапном ще з дев8яностих років не мите. ми були б щасливі якбиб щодня у нас прибирали і замітали . Здебільшого це роблять жильці. Чому перший під*їзд повністю капітальний ремонт зробила рада, поміняли вікна а нам радять  скидатися як співласникам. Хто скинеться? Пенсіонери з мізерними пенсіями?
  • Читач46

    Управитель вводить в оману людей, хто пам*ятає щоб прибудинкова територія прибиралась щодня коли на прибиральників подвоїли площі прибирання і вони фізично не спроможні це робити. який підвал прибирали якщо він більше 20ть років завалений. Брехня на брехні і брехнею погваняє. Постає питання для чого ця компанія прийшла в Тернопіль щось робити чи гроші збирати з людей? Яке світло в під*їзді і лампочки коли жителі самі їх вкручують, дроти висять , ніхто їх не ремонтує хоча неодноразово вказували їм на це. В другому під*їзді  три поверхи без світла, що знову йти купувати лампочки?
  • Nataliya Diduch

    Оцю всю їхню «писанину» у всі інстанції - та в потрібне русло!
    Вже давно у них все було б!

    Lika Nika reply Nataliya Diduch

    Nataliya Diduch напишіть адресу цього русла, бо мені теж потрібно

keyboard_arrow_up