Схожа ситуація може спіткати й Інтернет-користувачів з інших будинків Тернополя.
Ще одна не менша проблема в тому, що кабелі прокладають через вентиляційні канали.
- Подекуди проводів стільки, що вентиляційні канали заблоковані. Через це погано працюють кухонні витяжки. У кого ж встановлені котли чи колонки, то ситуація з заблокованою вентиляцією може призвести і до аварії з газом, і навіть до трагедії. Взимку ж проводка, яка з дахів будинків по зовнішніх стінах йде до квартир тернополян, обмерзає. Як наслідок - величезні бурульки, які звисають з будинку.
Мали більше року. У провайдерів вже близько року є альтернатива, розповіли в комунальному підприємстві “Тернопіль-Інтеравіа”, яке стежить за правильним прокладанням кабельних мереж у місті. Вони можуть прокладати свої комунікації всередині будинків, що не суперечить нормам і відповідає технічним вимогам. Провайдери вже встановили металеві стояки для кабелів в кожному під'їзді будинків, проте переносити кабелі з даху та фасаду будівель не поспішають.
- Важко сказати, яка причина такого зволікання, - каже директор КП “Тернопіль-Інтеравіа” Іван Сороколіт. - Можливо, сподіваються, що необхідність переносити мережі мине. Можливо, просто не хочуть додаткових витрат чи зайвої роботи. Офіційних пояснень нема. А в мешканців є реальні проблеми через комунікації, які встановлені з грубим порушенням державних будівельних норм. Ми всілякими шляхами намагались пояснити провайдерам, що вони повинні працювати без порушень. Звертались до мешканців, розклеювали оголошення, розсилали попереджувальні листи. Сьогоднішній крок – вимушений.
Провайдери готові до змін. У будинках де побували разом з комунальниками помітили комунікації "Колумбус", "БіттерНет", TerNet та "Київстар". Їх й запитали, чому мережі розміщені з порушеннями та коли наведуть лад.
- Процес переміщення комунікацій та очищення дахів ми розпочали вже давно, - каже головний інженер "Колумбус" (підприємство обслуговує й мережі БіттерНет – прим. ред.) Віталій Левчук, - і повністю готові до змін. В усіх будинках, де ми присутні, встановили металеві стояки. Частині користувачів комунікації вже перемістили. Вже сьогодні (7 листопада – прим. авт.) ми будемо переносити кабелі решті споживачам.
На підприємстві TerNet також запевнили, що прикладуть усі зусилля, аби перенести комунікації. Проте зауважили, що методи роботи комунальників надто агресивні.
- В одному з тих будинків, де різали, пошкодили й наш оптоволоконний кабель, - каже керівник підприємства Микола Суконнік. - Тобто без Інтернету залишились навіть ті споживачі, у чиї квартири кабелі "йшли" вже всередині будинків. Ми ж мусили хоча б одним кабелем через дах будинок до загальної мережі приєднати споживачів. Щодо ситуації в загальному, то вже 80% наших мереж проведені так, як вимагають. З рештою людей працюємо, бо, на жаль, не всі хочуть, аби їм по-іншому кабель провели. Думаю, вже ближчим часом з людьми знайдемо порозуміння.
Провести свої мережі згідно з вимогами готові й у "Київстарі". Щоправда, повідомили, що на всі роботи потрібен час.
- Із 564 будинків, де присутня наша мережа, внутрібудинкові стояки збудовані в 458 будинках, - каже начальник відділення "Київстар Дж.Ес.Ем" у Тернополі Володимир Оленченко. - Наближаємося до закінчення цих робіт і наступним етапом буде прокладання кабелів. Складність у тому, що частина мешканців проти змін. Людям вигідніше, коли кабель йде по фасаду і заходить в тому місті, де розташоване кінцеве обладнання. Проблема й в тому, що процес довготривалий і затратний: новий кабель, конектори, час підрядних організацій. Виходячи з технології, бажання людей, наявності фінансування, думаю, до літа впораємось.
На підприємстві розповіли, що ще до ініціативи комунальників почали встановлювати внутрішньобудинкові стояки й планували переносити комунікації. Раніше ж прокладали через дахи вимушено.
Якщо комунальники надумають обрізати кабелі в інших будинках, ми повідомимо наших читачів.
Василь КОГУТ (55 р.), адвокат:
- Якщо людина не отримала послуги, у даному випадку Інтернет, то висувати претензії може лише до того, хто надає ці послуги, з яким укладена угода. Далі, згідно з цією угодою, залежно від її змісту, можна вимагати компенсації за не надані чи надані в неповному обсязі послуги. Це може бути і зменшення плати на наступний місяць чи перерахунку. Висувати ж претензії до жеку, який пошкодив кабелі, може власник цих мереж. Компенсації можна вимагати заявою або через суд. Щоправда, якщо законних підстав розміщувати мережі не було, а комунальники, в свою чергу, мали повноваження обрізати, то отримати компенсацію навряд чи вдасться.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous
Anonymous
Anonymous