Сіті-бот поєднаний з системою, у якій працює довідка 15-80 та всі комунальні служби Тернополя.
- Відтак, жителі зможуть отримувати найоперативнішу та найактуальнішу інформацію щодо вимкнень міських комунікацій у кожній оселі, причини вимкнення та строки поновлення, – зазначає міський голова Сергій Надал. – Також через сіті-бота можна подати заявку щодо відсутності води чи світла в оселі, або якої-небудь аварійної ситуації на вулиці (відкритий люк, обірваний кабель, тощо).
Сіті-бот зроблений для підвищення ефективності комунальної сфери міста, громадського контролю та комфорту проживання мешканців. У Viber на сіті-бот підписалось вже понад 25 тисяч осіб.
- У сіті-бота є три функції: довідка, інформування та оцінити службу, - каже прес-секретар міської ради Мар‘яна Зварич. - Якщо у людини трапилась якась поломка, то вона подає заявку про це боту, а заявка моментально переходить у службу 1580. І відповідно, всі служби комунальні одразу отримують звернення і починатимуть виправляти його.
Сіті-бот «Назар» постійно буде вдосконалюватись, будуть питатись у тернополян чого їм ще бракує у сервісі, пояснює Мар‘яна Зварич.
- Ми надіслали розсилку на понад 20 тисяч тернополян, - каже співрозмовниця. - Вже є понад дві тисячі унікальних користувачів. Для міста цей сіті-бот повністю безкоштовний. Ми виграли конкурс по відкритих данних і там нам розробники цього бота запропонували запустити його у Тернополі. Ми нічого не платили і надалі будемо лише оплачувати роботу серверів.
Для використання сервісу необхідно зі свого смартфону, на якому має бути встановлено Viber чи Telegram, перейти за посиланням https://citybot.pro/citybot-nazar-ternopil та обрати потрібний месенджер. Усе дуже просто та швидко ми перевірили. Заходимо на сторінку сервісу через телефон. Обираємо своє місто та соцмережу, у якій будемо спілкуватись. Є вибір: Viber чи Telegram, а також можна зайти у Facebook на сторінку бота та написати повідомлення у Messenger. Для початку бот просить вказати свою адресу для того, щоб сповіщати про планові та аварійні відключення міських комунікацій: вода, світло, газ, опалення тощо за вказаною адресою.
Після цього можна запитати у бота “Назара” контакти, куди можна звернутись у разі поломки чи проблеми.
Пишемо боту: “Довідка”, і він пропонує обрати категорію служби. Загалом їх є шість: комунальні, соціальні, муніципальні, антикорупція, а також можна оцінити службу та подати заявку про певну проблему.
Тоді серед комунальних служб можна вибрати: електропостачання, водопостачання, газопостачання, теплопостачання та вуличне освітлення.
Якщо, наприклад, ми вибираємо категорію електропостачання, то “Назар” надсилає нам контактні телефони та адреси підприємств, які займаються вирішенням питань щодо відсутності електропостачання, відключення за несплату, передачу показань приладів обліку тощо. У повідомленні від бота також вказані години роботи служб.
Серед соціальних, для прикладу, вибираємо соціальну службу - “субсидії та пільги”. І нам бот надсилає телефони, де можна дізнатись детальну інформацію про призначення житлових субсидій чи пільг.
Можна й поставити оцінку службам від 1 до 5 балів. Є й категорія "антикорупція". У відповідь на запит бот надсилає телефон гарячої лінії та електронну адресу.
Коли ви дізнались всю необхідну для вас інформацію, то “Назар” каже до побачення та бажає здоров’я й удачі.
Нагадаємо, сіті-бот «Назар» став переможцем національного конкурсу Open Data Challenge 2019, що проводиться за підтримки Міністерства з питань цифрової трансформації України, у партнерстві з Фондом Східна Європа, TAPAS Project/Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах та 1991 Open Data Incubator.
У Тернополі сервіс сіті-бот «Назар» реалізовали за підтримки Тернопільської міської ради та представництва Viber в Україні.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер