Партнер рубрики Події

Перевірили лічильники води у 20 будинках із 1650. Бо… люди не звертаються

Перевірили лічильники води у 20 будинках із 1650. Бо… люди не звертаються

За втрати води компенсують кошти аж 1 (!) будинку в Тернополі. Ми дізналися, як працює робоча група

Робоча група йде перевіряти загальнобудинковий лічильник, якщо є звернення мешканців. А, попри всі нарікання на космічні суми в платіжках, до міської ради, як ми дізналися, надійшло лише орієнтовно 20 звернень.  А багатоквартирних будинків в місті 1650, повідомили в управлінні ЖКГ міськради. Тобто обстежили аж 1,2% від загального житлового фонду міста. 

Наразі перерахунок за воду проведуть поки що єдиному будинку. Там, встановили, надмірне споживання, пов’язане з аварією і витоком в підвальному приміщенні. Де саме і за якими адресами вже працювала робоча група?

Тернополяни скаржились на космічні суми у платіжках, нарахованих за водопостачання за внутрішньо будинковими лічильниками. Тому в міськраді створили робочу групу, яка має встановити об’єктивність нарахування централізованого водопостачання мала би з’ясувати робоча група. Про це повідомили на сайті ще 12 січня 2023 р. 

Відео дня

Що робила робоча група

До складу комісії увійшли працівники управління житлово-комунального господарства, фахівці КП «Тернопільводоканал», представник Нацкомісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг у області, голови ОСББ, управителі житлового фонду. Окрім того, до роботи робочої групи мали залучати і споживачів. За результатами роботи робочої групи мали оформити відповідні акти перевірок, про що інформувати споживачів.

На запит «20 хвилин» заступник голови міськради Владислав Стемковський повідомив про створення групи. Та промовчав, хто саме увійшов до її складу. 

Також повідомив, що за період від 12 січня до 27 лютого 2023 року на адресу робочої групи та виконавчого комітету міської ради надійшли звернення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та колективні звернення мешканців 17 будинків. За наступними адресами: вул.Патріарха Гузара. 2, вул.Є.Коновальця, 15, вул.Лозовецька, 8, вул.Вільхова. 2, вул.Гавдиди, 5, вул.Симоненка, 1, вул.І.Франка, 23, вул.15-го Квітня,1, вул.Текстильна,2, пр.Ст.Бандери,20, вул.Руська,3, вул.Кн.Острозького,1, вул.Київська, 16, вул.К.Савури, 8, пр.Ст.Бандери, 83 д, пр.Ст.Бандери, 78, вул.За Рудкою, 1. 

Робоча група обстежувала загальнобудинкові лічильники, звіряла показники, перевіряла документи, уточнювала кількість фізичних та юридичних споживачів — порушень і розбіжностей у нарахуванні не виявила.  

Кому провели перерахунки

За результатами роботи КП «Тернопільводоканал» провів перерахунок за стоки мешканцям будинку за адресою вул Патріарха Гузара, 2, оскільки надмірне споживання пов’язане з аварією і витоком води в підвальному приміщенні на внутрішньобудинкових мережах. 

У будинку на вул. Гавдиди зафіксували втручання у квартирний лічильник, у трьох квартирах на Франка термін дії лічильника закінчився. У чотирьох будинках на вул. Гавдиди, К.Савури, 15-го Квітня та Острозького робоча група виявила несанкціоновані врізки в загальнобудинкову мережу водопостачання, запірна арматура на врізках опломбована інспекторами КП «Тернопільводоканал» в присутності мешканців. 

На вул. Київська, 16 лічильник був електронного типу. То коли вимикали електрику, і лічильник зупинявся, нараховували аналогічно, як за попередні місяці. Тому робоча група доручила КП «Тернопільводоканал» замінити прилад обліку. 

Робота продовжується, конкретного терміну закінчення немає. Проте, як вдалось нам з’ясувати, принаймні за останніх два тижні до міськради не надійшло жодного звернення від мешканців. Нема звернень — ніхто й не перевіряє. 

Тож, якщо ви надумали, аби у вашому перевірили, як працює загальнобудинковий лічильник, або ви вважаєте, що за втрати води приходять завищені платіжки – потрібно прийти у відділ звернень міськради за адресою: м. Тернопіль, вул. Листопадова, 6 та залишити звернення. 

Різницю розподіляють між всіма споживачами

Нагадаємо, нові зміни до нарахувань вступили в силу з травня минулого року. Тобто тернополяни вже отримують нові платіжки з додатковою платою. Це не примха тернопільського водоканалу – такі зміни запрацювали і в інших областях.

Необхідність платити за загальнобудинкові втрати води регулює Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання».

Зокрема у статті 10 «Розподіл обсягів комунальних послуг між споживачами» йдеться, що якщо виникає різниця між показником спожитої води на загальнобудинковому лічильнику та сумарним значенням спожитої води абонентами, відповідно до їх показників, то різниця розподіляється між мешканцями будинку, відповідно до методики розподілу між споживачами.

— З червня 2022 р. споживачі, які проживають в багатоквартирних будинках, отримали рахунки, де вже по-новому застосовано норми законодавства щодо проведення нарахувань з врахуванням показників комерційного вузла обліку. Рахунки за травень споживачі отримали з врахуванням показників загальнобудинкового лічильник, — пояснює директор КП «Тернопільводоканал» Володимир Кузьма.

Як саме тепер розподіляють витрати за втрачену воду – описано в наказі Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово–комунального господарства України «Про затвердження методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг».

— Обсяг спожитої будинком води визначається за показниками вузла комерційного обліку — загальнобудинкового лічильника, — пояснив речник КП «Тернопільводоканалу» Антон Федорців. — Квартирні водоміри є вузлами розподільного обліку. Різниця (небаланс) між загальнобудинковим і сумою квартирних лічильників пропорційно розподіляється між всіма споживачами.

Якщо у будинку немає загального лічильника, тоді загальнобудинкові витрати води приймаються за 0. Якщо ж лічильник тимчасово вийшов з ладу – використовують розрахунковий метод – про це йдеться у методології розрахунку.

Також у комунальному підприємстві розповіли, що тоді приблизно 70% будинків міста мали загальнобудинкові лічильники. Впродовж року їх мали довстановити в усіх будинках. 

Якщо у будинку, всі квартири оснащені лічильниками, то сумарний обсяг води визначається на підставі показників, які подають споживачі.

Як розподіляють втрачену воду

Тож як розподілятимуть втрачену воду між абонентами? Пояснимо на прикладі.

На суму впливатимуть обсяги води, яку ви використовуєте щомісяця. Чим більше ви споживаєте води, тим більше повинні заплатити за різницю, якщо вона буде. 

Якщо власник квартири використав за місяць 5 м. куб води (відповідно до особистого лічильника), то його частка за втрату води у будинку є пропорційно меншою, ніж власника іншої квартири, який використав 10 м. куб води. І пропорційно більшою від частки власника квартири, який використав 2 м. куб води.

Якщо ж у будинку є квартири без лічильників, то за небаланс платитимуть саме ці споживачі – пояснили у пресслужбі водоканалу.

— Різниця (небаланс) між розходом, зафіксованим загальнобудинковим лічильником і сумарним показником квартирних лічильників розподіляється лише на тих споживачів, квартири яких не обладнані квартирними лічильникам, пропорційно до їх кількості, — пояснює Антон Федорців.

Хто увійшов до робочої групи

В’ячеслав МОКЛЯК – заступник начальника управління – начальник відділу з експлуатації інженерно-транспортних споруд, управління житлово комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради – голова робочої групи;

Ірина ВЕГЕРА – заступник директора з фінансово-економічних питань КП «Тернопільводоканал» – заступник голови робочої групи;

Руслан БУРМАС – начальник відділу розрахунків населення КП «Тернопільводоканал» – секретар робочої групи.

Члени робочої групи:

Сергій ЛУПАК – радник міського голови по співпраці з ОСББ;

Ганна МУЦА – начальник відділу з експлуатації та ремонту житлового фонду управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради;

Оксана ТРУТ – завідувач сектору НКРЕКП у Тернопільській області (за згодою);

Голови ОСББ, управителі житлового фонду.

До роботи у групі залучають споживачів. 

 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (31)
  • Mariya Raduzhan

    Коли ця брехня і шахрайство  закінчиться. Таке враження, що одні ідіоти,  бездарі, без краплі совісті на керівних посадах, які нічого  не роблять для покращення умов життя людей,а тільки брехнею і наглістю наживаються на людях.
  • Іван

    Споживач водоканалу.Написав меру міста що водоканал дописує воду.Комісії не було.Була формальна відковідь Стемковського. Водоканал       не зацікавлений в якості послуги і чесному нарахуванні плати за неї.Чим більше небалансу тим більше грошей в касу водоканалу. Волоканал вказує на статтю 10  ЗУ "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" Це йому вигідно. Що це за небаланс ? Це штучно створена підстава для збору коштів. Може треба її ліквідувати ? Проте це не потрібно ні водоканалу ні міській раді. Їх це влаштовує. Перевиборів ще нема.
  • Читач72

    Єдине зрозуміло,що водокористувачів мають за лохів і нараховують додаткові кошти  мешканцям Тернополя з метою особистого збагачення начальником Водоканалу який в долі з першими посадовими особами.Гребуть гроші лопатою до власних рахунків, кишень. Куди дивиться прокуратура.  Хто захистить Тернополян від шахраїв Тернопільської міської ради. Голови Осбб ви що воду в роті тримаєте. Де суди, адвокати, слідчі.
  • КП "Тернопільводоканал"

    Прикро, що при підготовці матеріалу редакція не звернулася за коментарем до підприємства. Тоді, вочевидь, у читачів не склалася б низка хибних вражень. Наприклад, про реальні обсяги перевірок.
    Якщо коротко, то перевірка – це не про загальнобудинковий лічильник. Чи принаймні не тільки про нього, а й про комунікації, сантехніку тощо.
    По-друге, створена за розпорядженням міського голови робоча група розглядає скарги, що надійшли саме до Тернопільської міської ради та міського голови. Натомість "Тернопільводоканал" організовує перевірки за письмовими та усними зверненнями абонентів і ОСББ, а також за результатами аналітичної роботи відділу розрахунків населення. Лише за три тижні березня так обстежили майже 30 багатоповерхівок і мінімум ще десяток перевірять до кінця місяця.
    По-третє, загальнобудинкові лічильники і так регулярно обстежують і повіряють. Зокрема, контролери підприємства під час зняття показників щомісяця. І так за багатьма іншими пунктами.

    Dariya Hryntus reply КП "Тернопільводоканал"

    Леонід Хлистов Вони ні на що не дають відповіді. Нараховують абсурдно, як хочуть, доб'ються того, що більшість перестане подавати взагалі показники, тому що кожного місяця тим, хто вчасно і правдиво надає показники, тим ще більше дораховують по загадковому загальнобудинковому!!!

    Dariya Hryntus reply КП "Тернопільводоканал"

    КП "Тернопільводоканал" ...і просто блокуєте, якщо вказують вам на ваші ж помилки!!! Я ж, використовуючи лише надані ВАМИ цифри, показала, за рахунок чого вийшла різниця між загальнобудинковим та сумою квартирних водомірів конкретно у січні і запитала чи перерахуєте цей абсурд, а ви заблокували!!!! Гарно розбираєтеся в нарахуваннях!!!

    andriy reply КП "Тернопільводоканал"

    Прикро що ви кончені підараси

    КП "Тернопільводоканал" reply КП "Тернопільводоканал"

    Dariya Hryntus Ні, ігноруємо запитання, відповіді на які були надані кілька разів.

    Dariya Hryntus reply КП "Тернопільводоканал"

    КП "Тернопільводоканал" Якщо питання вас не влаштовують, ви блокуєте в приватних повідомленнях?

    Dariya Hryntus reply КП "Тернопільводоканал"

    КП "Тернопільводоканал" От і все ваше "обличчя". Рахуєте без жодної логіки, а будь-які об'єктивні пояснення, то - брехня!!!

    КП "Тернопільводоканал" reply КП "Тернопільводоканал"

    Dariya Hryntus Те, що відповідь Вас не влаштовує, не робить її неправдивою. Інформація надана.

    Dariya Hryntus reply КП "Тернопільводоканал"

    КП "Тернопільводоканал" Абсурдна відповідь в приватних повідомленнях: оскільки при відсутності електропостачання загальнобудинковий лічильник не коректно працював, то за листопад - січень нараховували показники загальнобудинкового як середній за останні 12 місяців!!! Це тоді, коли маса людей виїхало якщо не цілими сім'ями то частково у зв'язку з війною!!!! Оці ваші придумані показники і створюють недооблік, а людям за це платити??? Та це грабунок людей, які є сумлінними платниками послуг!!!! Чи ви так не вважаєте?

    КП "Тернопільводоканал" reply КП "Тернопільводоканал"

    Леонід Хлистов Нарахування проводять за даними квартирних і загальнобудинкового лічильників. Оплата за попередні періоди з новими нарахуваннями не пов'язана.
    Якщо цікавить Методика розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, то вона доступна тут:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1502-18#Text

    КП "Тернопільводоканал" reply КП "Тернопільводоканал"

    Dariya Hryntus Відповідь надали в приватних повідомленнях.

    Леонід Хлистов reply КП "Тернопільводоканал"

    КП "Тернопільводоканал" ви не дали чіткої відповіді як ви визначаєте втрати води по загально будинковому лічильнику як що частина споживачів в будинку вчасно не платять за воду???

    Libe Levenets reply КП "Тернопільводоканал"

    КП "Тернопільводоканал" так от в тих будинках де є високі показники будинкових лічильників. І перевірте додатково наявність магнітів

    КП "Тернопільводоканал" reply КП "Тернопільводоканал"

    Libe Levenets І це теж робимо.

    КП "Тернопільводоканал" reply КП "Тернопільводоканал"

    Dariya Hryntus Напишіть, будь ласка, в приватні повідомлення адресу та перевіримо інформацію за адресою.

    Олег Петришин reply КП "Тернопільводоканал"

    Dariya Hryntus скоріше всього ,що ніяких підтверджуючих актів підпис кимось із мешканців в них немає,заганяють різницю яку треба по тих буд де встанов загальнобуд лічильники але таке ,як у вас....без слів...

    Dariya Hryntus reply КП "Тернопільводоканал"

    Олег Петришин Це жах! А у нас зовсім не знімали, а просто нараховували, при чому за показниками, як вони пишуть, останнього пів року, коли ще більше було людей, тай використання більше!!!! В лютому тупо поміняли загальнобудинковий лічильник!

    Олег Петришин reply КП "Тернопільводоканал"

    Dariya Hryntus зверталися теж на рах актів зняття місячних загальнобудинкових лічильників, питання стояло ...цікавило хто з наших мешканців  підписав ...нічого не побачили такого.... питання ,хто може підтвердити з мешканців дані показники загальнобуд лічильн....

    Libe Levenets reply КП "Тернопільводоканал"

    КП "Тернопільводоканал" А перевірити лічильники на наявність магнітів?

    Dariya Hryntus reply КП "Тернопільводоканал"

    КП "Тернопільводоканал" При зверненні до вас, як надавача послуг водопостачання, на питання щодо зняття показників загальнобудинкового лічильника лише в жовтні 2022 року (остання надана вами дата), ви пояснили, що лічильник не фіксував використання води при відсутності електропостачання і загальнобудинковий показник рахувався як приведений за показниками останнього пів року. Як так ви могли рахувати і, при цьому, розкидати небаланс на оплату мешканців, якщо багато людей виїхали, та й використання води при відсутності світла думаю зменшилось ( при відсутності світла по 6 год через 3 год). Це нарахування такі, "на око"!!! Чи буде здійснено перерахунок за цей період, чи ми просто повинні сплатити за вигаданими вами показниками???

keyboard_arrow_up