Побачили пів-Європи, Французьку Рив‘єру і посерфили на Канарських островах

Двоє друзів з Тернополя подорожували 31 день, з яких 16 днів автостопили. Вони змінили 55 авто, побували у 12-ти країнах і 33 містах. 8 днів були в Португалії, 6 днів на Гран-Канарії та день в Кракові.

22-річний тернополянин Ярослав Семенина  вирішив відсвяткувати свій день народження у Португалії. На авантюру підбив свого друга Ігора Фундигу, який запропонував поїхати автостопом. Для Ярослава це була перша подорож автостопом. Загалом хлопці проїхали у цій подорожі більше 11 тисяч км.

-    2 вересня ми виїжджали, а 10 вересня у мене був день народження, - розповідає Ярослав. - У нас була ціль добратись до Португалії за тиждень, а їхали ми туди шістнадцять днів. В Португалію на день народження не потрапив, але відсвяткував його у Монако.  Автостопом ми проїхали 5555 кілометрів.

У Львів хлопці вночі їхали потягом, а звідти автобусом до польського кордону і пішки його переходили. І уже в Польщі почали автостопити. За кермом першого авто, яке зупинилося, був монах. Він довіз тернополян до Кракова.

Відео дня

Ночували в француза

-    Взагалі всі водії, які зупинялись, були цікавими, - каже Ярослав. - Був водій, який працює охоронцем в нічному клубі і подорожує світом. Він має чорний пояс з тейквандо. Також був француз, який пробіг два ультра марафони. Це 82 кілометри по горах. Він забрав нас до себе на ночівлю. Коли ми їхали, то було вже пізно, він мав з’їжджати з дороги і запропонував переночувати в нього. Він нас ще нагодував. Потім відвіз нас на highway, тобто платні дороги, щоб ми дали стопили.

Хлопці хотіли поїхати в Австрію, де живе подруга. А так вийшло, що вони зупинили українця, який їхав працювати в Прагу. Він мав довезти хлопців, до розвилки, звідки одна дорога вела до Праги, а інша до Відня.

-    А той водій сказав, а чого б нам не поїхати з ним далі у Прагу? - розповідає хлопець. - Ми так подумали і вирішили змінити першочерговий план. І я взагалі не пошкодував, що потрапив туди. Бо у Відні я уже був, а в Празі ще ні.

Коли Ярослав та Ігор їхали в Ліхтеншейн з Німеччини, то натрапили на двох португальців – Марка і Базіліо. Хлопець каже, що вони нагадували героїв серіалу.

-    Водій щось на телефоні на перекладачі хотів нам щось надрукувати, а інший сварився, щоб той дивився на дорогу і тримав кермо, - продовжує Ярослав. - А коли бачили красиву дівчину, то сигналили і свистіли. Вони дуже смішні і напевно найбільше нам запам’ятались. Вони їхали у Португалію і ми думали, що нам дуже пощастило.

Але у хлопців був вибір, або виходити в Ліхтеншейні, побути там і далі автостопити. Або зразу їхати в Португалію, але тоді пропустити усі країни, які вони мали проїхати. Час у них був, тому вони вийшли в столиці Ліхтенштейну Вадуці.

- Ще нас підвозив молдаванин, який спілкувався російською, - каже Ярослав. - Він нас довіз до Мадриду, це була найдовша дорога. І я мусив його розважати, щоб він не заснув. Бо він казав, що якщо почне засинати, то висадить нас і з’їде на ночівлю. А їхав він з Англії, де прожив два роки.

По Французькій Рів’єрі хлопці не стопили, а проїхали потягом. В Монако та Каннах купались. До речі, найбільше витрат у них було саме на потяг у Французькій Рив’єрі та серфінг у Португалії і Канарських островах. Ну звісно, крім їжі.

Зупиняла поліція

-    Ми і не думали, що буде настільки дивовижно, - каже Ярослав. - Але оскільки це перший досвід такий, то ми не врахували кілька моментів. Ми дуже поспішали і наперед не почали шукати Couchsurfing. Це така платформа, на якій ти подаєш заявку і тебе в себе вдома приймають жителі в інших країнах. Тому подорож обійшлась нам ще дешевше.

Коли хлопці знайшли житло в Кракові, то на той час уже були Празі. Коли знайшли житло в Празі, то були уже в Німеччині.

-    В такому темпі складно знайти житло, бо ти не знаєш коли і де зупиниш авто і куди тебе підвезуть, - додає Ярослав. - Хоча на менших дистанціях це більш реально. По дорозі до Португалії ми ночували у палатці. Також ми не врахували, що в Італії дуже багато автобанів і автостопити там складно.  Ми читали на форумах, що автостопери об’їжджають Італію та Францію. Це дві країни, у яких найскладніше автостопити.

Ще одна проблема, крім автобанів, поліція. Як розповідає хлопець, в більшості країн на платних дорогах не можна автостопити. Але в них вибору не було. Коли тернополяни автостопили в Чехії, до них під’їхала поліція.

-    До них подзвонили водії і повідомили, що якісь два хлопці зупиняють авто, - пригадує хлопець. - Поліція нас забрала у своє авто  і пояснили, якщо ще раз побачать, то штраф з кожного по 100 євро. А потім вони підвезли нас в місце, де можна автостопити.

Другий випадок був у Італії. Там посеред автобану їх висадив італієць. Друзі пішли  до пункту оплати для авто, а там до них підбігли працівники і сказали, що викличуть поліцію, щоб їх забрали звідти.

-    Приїхала поліція, вони відкрили нам окремий виїзд в цьому пункті оплати, - каже хлопець. - І сказали, щоб ми йшли пішки на виїзд. Ми так йшли десь кілометр, може півтори, з 20-кілогарамовими  рюкзаками а вони їхали за нами просто. Ігор ще встиг зробити селфі на фоні поліції, яка їхала за нами. Було весело.  У Франції в бургерній у мене вкрали павербанк. А поліція, яка приїхала, замість того, щоб допомогти, то ще нам погрожувала і сказала, щоб ми пішли.

Поради для автостоперів

Для тих, хто вперше буде автостопити, Ярослав радить на телефон завантажити офлайн карту maps.mе. Саме по ній хлопці орієнтувались на яку трасу їм потрібно. Також корисною буде програмае skyscanner, завдяки якій можна придбати дешеві авіаквитки.

-    Саме по ній я з Португалії до Канарських островів знайшов квитки за 25 євро, - каже хлопець. - І до Кракова за 25 євро. Тобто дорога назад літаком нам обійшлись в 50 євро. Ще одна програма – busfor, для моніторингу дешевих квитків на автобуси.

Одне з найважливіших у автостопі, мати максимально комфортне взуття та сумку. Також потрібно мати табличку з надписом, куди ви хочете їхати. Є таблички, на яких можна писати маркером і стирати. Або обклеїти картонку скетчем і тоді теж можна стирати.

-    Ми на заправках набирали картонок і щоразу писали на новій, - розповідає Ярослав Семенина. -  Можна автостопити і без таблички, але з нею простіше. Загалом ми проїхали шістнадцять країн: Польщу, Чехію, Німеччину, Австрію, Ліхтенштейн, Швейцарію, Італію, Монако, Францію, Андорру, Іспанію, Португалію.

До цієї подорожі хлопець вважав, що це досить дороге задоволення. Але місячна подорож автостоп обійшлась в 300-350 євро.  А якщо не враховувати витрати на шопінг, потяг по Французькій Рив’єрі і серфінг, то виходить від 100 до 200 євро.

-    Наступний автостоп планую в Азію, - додає хлопець. - У нас з другом є подруги, які також автостоплять. І ми думаємо розділитись на пари і хто скоріше добереться до певної точки. Найлегше автостопити двом дівчатам, а найважче двом хлопцям.

Тернополянам жінки не зупинялися. Але був випадок, коли їх підвезли дві дівчини, які висадили хлопців в центрі міста на світлофорі.

- Дальнобійники теж не зупинялись, бо вони беруть лиш одного пасажира, у них лише одне місце, - каже Ярослав. - А в хлопця з дівчиною більше шансів подорожувати таким способом. Взагалі, хотілось б розвіяти стереотип, що подорожі це дорого, а також що це завжди путівки і тури.

Також хлопці хочуть донести до людей, що подорожувати чи їхати автостопом цілком безпечно. Перед поїздкою хлопці надихнулись двома прикладами: їхня знайома дев'ять місяців подорожувала по Азії автостопом та дві дівчини із Києва, які здійснили навколосвітню подорож.

- Це ще приклад для тих, хто каже що хлопцям простіше чи краще подорожувати автостопом, - каже хлопець. - Насправді, людей дуже часто зупиняють надумані життєві ситуації, після вирішення яких вони, нібито, почнуть дивом подорожувати, пригнуть з парашута чи почнуть робити ще щось цікаве. Є такий чоловік -  Нік Вуйчіч. Це людина без рук та без ніг. Він довів що жити яскраво і насичено, подорожуючи, знімаючись в кіно, займаючись серфінгом, соціальними проектами і іншими захоплючими речима можна навіть з такою фізіологічною “особливістю”.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (1)
  • Виктор Попов

Молодці хлопці! Але я так не ризикую і подорожую автобуами саме з busfor.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
21:00 У ДТП на Тернопільщині постраждали п'ятеро людей 20:01 Поранений, але незламний: історія воїна-лісівника з Тернопільщини, який готується до протезування photo_camera 19:00 Жінки на керівних і бойових посадах в армії: що про це думають тернополяни? (ОПИТУВАННЯ) play_circle_filled 18:00 У Тернополі має запрацювати креативний простір OPEN SPACE Від читача 11:51 День кар’єри в ЗУНУ: крок у професійне майбутнє 17:01 У центрі Тернополя квітне магнолія (ФОТО ДНЯ) photo_camera 16:23 Бучацькі поліцейські затримали 16-річного студента, який прийшов в навчальний заклад з наркотиками 15:40 Оприлюднили відео конфлікту судді і поліції play_circle_filled 14:50 У Тернополі інспектор отримав майже сто тисяч за «правильне розмитнення»: що йому загрожує 14:10 У Тернополі 19 квітня падав сніг. Яку погоду чекати найближчими днями photo_camera 13:37 На Тернопільщині 19 квітня діятимуть графіки відключення світла для підприємств 13:05 «На щиті» повернувся захисник Сергій Михалко з Почаївської громади. Вічна пам'ять Герою! 12:18 Посмертно шестеро захисників отримали звання «Почесний громадянин міста Тернополя» 11:36 Волонтерка Христина Феціца пояснила, чому вирішила відмовитися від депутатства 11:03 Мобілізація автомобілів: що варто знати про новий закон. Для «20 хвилин» коментує юрист 10:18 Найнижчі пенсії в Україні отримують мешканці Тернопільської області (РЕЙТИНГ) 09:40 Що з реабілітаційним центром на Чумацькій, на який виділяли 8 мільйонів 09:02 Ранкові обстріли Дніпропетровщини. Є загиблі та постраждалі, серед яких — діти 08:01 Чи варто в найближчі дні чекати потепління в Тернополі та області 22:01 «У ногу прилетів осколок боєприпаса»: 47-річний захисник з ампутацією проходить реабілітацію у Тернополі