Про прикрість із авто тернополянка Мар`яна Періг розповіла на своїй сторінці у Facebook.
- Сьогодні у моєї сім'ї сталася неприємна ситуація, на наш автомобіль впало дерево, - пише жінка. -У дворі по вулиці Слівенська, 11 є сухі дерева! Їх ніхто не прибирає не зрізає, не доглядає! Помахають віниками - і на тому кінець! У дворі багато листя! І дітки в тому всьому граються! А що робити нам, власникам авто, батькам... А якщо б це дерево, не дай Бог , впало на діток, які там граються кожен день.
За словами пані Мар'яни, 8 травня, коли сталась подія, сильного вітру не було, а дерево росло на відстані 4 метри. Береза пошкодила дах автомобіля, розтрощила лобове скло, пошкодила багажник та бампер. Ремонт, за попередньою оцінкою коштуватиме близько тисячі доларів.
- Невідомо, чого дерево впало. Невідомо, на чиєму воно балансі, - каже жінка. - Я була тільки що в ЖЕКу. Виявляється, було засідання спеціальної комісії і рішення на вирізку дерев було ще 20-го травня. Вони дочекались до сьогодні, аж поки історія з машиною не була опублікована у соцмережах. За два місяці до цього біля дитячих качель впала верба. Її прибрали, а решті сухих дерев - стоять. Я не знаю, чи відшкодують мені кошти, але я маю намір доводити, що так не може бути.
Пані Мар'яна викликала на місце пригоди поліцію. Усю ситуацію зафіксували у протоколі.
Як розповідає директор ПП «Наш дім», яке обслуговує прибудинкову територію на вулиці Слівенській, 11, Анатолій Дмитришин, мешканці, на автівку яких впало дерево, уже звернулися до підприємства з вимогою відшкодувати збиток, що, за словами потерпілих, становить 1000 доларів. Втім, у підприємстві не готові взяти провину на себе за падіння візуально здорового дерева, тому радять потерпілим звернутися до своєї страхової компанії.
- У 2016-му році у дворі на вулиці Слівенській, 11 проводили капітальний ремонт двору, у рамках якого було проведено видалення сухостійних дерев у відповідності до дозвільних документів, - коментує пан Дмитришин. - Згідно з проектно-кошторисною документацією, запланували і видалення даних беріз для розширення екопарковки. Їх не було визнано аварійними, вікова межа життя даного виду дерев у місті, а також особливості життєдіяльності породи дозволили проектантам для видалення обрати саме їх. Втім, як і в кожному дворі, де йде мова про розширення проїзду чи облаштування тротуару або екопарковки за рахунок видалення зелених насаджень, ініціатива зустріла опір жителів багатоповерхівки. До їх вимог дослухалися, проект було змінено, екопарковку зменшено, а берези залишилися. Тому тепер нарікати мешканцям немає на кого. Щодо особливостей дерева породи береза можу зазначити, що в умовах міста вони живуть недовго, особливо швидко дерева відмирають, якщо з них забирають сік. При заборі цього соку, частина корисних речовин, що йдуть разом з ним. Таким чином, у дерева трапляється дефіцит корисних поживних речовин, що істотно скорочує тривалість життя. Чим частіше з дерева відбирають березовий сік, тим менше воно здатне жити. Навіть при одноразовій спробі забрати сік у берези, у місце, де роблять отвір для цього, може, потрапити інфекція, через яку дерево швидко занепадає і гине.
На думку директора ЖЕКу, у даному випадку це і стало причиною падіння візуально здорового дерева.
- Потерпілі оперативно викликали поліцію, представники якої склали відповідний протокол, і сподіваємося, що справжня причина буде з’ясована, - каже Анатолій Дмитришин.
Також, як зазначив директор підприємства, тернополяни забувають, що, у відповідності до правил дорожнього руху, утримання транспортних засобів на прибудинкових територіях заборонено. Паркувальні місця у дворах облаштовують для тимчасового утримання транспортного засобу у денну частину доби.
Верховна Рада України 21 грудня 2017 року прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів», що передбачено механізм притягнення до адміністративної відповідальності осіб, за якими зареєстровані транспортні засоби, які порушили правила зупинки, стоянки та парковки.
Закон набирав чинності 28 вересня минулого року. У нових ДБН Державних будівельних нормах з планування і забудови територій передбачена заборона проектування і організація парковок для автомобілів всередині нових житлових кварталів. Житловий простір має використовуватися на благо жителів будинків – для створення дитячих ігрових майданчиків, зручних зон відпочинку, озеленення всередині кварталів.
Пані Мар'яна каже, що має наміри подавати до суду. Зараз вона збирає усі необхідні документи. Чи вдасться їй відшкодувати кошти, читайте згодом.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
V
David Starr reply V
V reply David Starr
Max
Петро Білецький