У тернополян з’явився шанс забути за іржаву воду з кранів назавжди
- Вже від липня 2020 року про дводенні «промивання» труб двічі на рік можна буде забути.
Технічну воду городянам не подавали. Просто в окремих точках якість погіршувалась через надмірну кількість осаду, запевнили у водоканалі.
Соцмережі рясніли жахливими фото і гнівними коментарями про воду усіх відтінків рудого і коричневого. Сама така текла з кранів городян напередодні щорічного відключення через промивання труб.
Детальніше читайте З кранів - коричнева вода. Чи є шанс відшкодувати збитки, якщо зіпсувалась сантехніка

Чому в городян з кранів напередодні текла брудна рідина і чи є шанс назавжди забути про таку, як і про дводенні відключення, а також чи перерахують гроші за оплату в ті дні, коли крани були сухими, ми поцікавились у директора КП «Тернопільводоканал» Володимира Кузьми.
- Чому напередодні щорічного дводенного вимкнення води з кранів тернополян текла коричнева рідина? І чи є шанс щось зробити, аби цих відключень уникнути?
- Насправді, в той час як люди набирають воду перед зупинкою, вона може бути не дуже чистою. Все тому, що чимало користувачів одночасно намагаються зробити запас води. Це трапляється зазвичай у вечірній час перед зупинкою. І це піковий момент спричиняє коливання мережі. Якщо протягом дня тернополяни в середньому на цій насосній станції, яку зараз вимкнули, споживають близько 1 500 - 1 600 куб м за годину. То напередодні вимкнення між 21 і 22.00 люди набрали 3 100 куб м – тобто, вдвічі більше.
У воді, яку ми беремо з підводних надр, чимало сполук, в т.ч. і заліза. Для того ми і робимо зупинку – вимиваємо цей осад, який назбирався за півроку. Аби набрати чисту воду, я радив би робити запас води завчасно, протягом дня. І цього року скарг було значно менше.
- А як взагалі можна уникнути оцих дводенних зупинок подачі води двічі на рік?
- Проблема існує не перший рік. І саме зараз ми намагаємось її вирішити. Хоча на даному етапі ще неможливо уникнути відключень і промивань. Бо рівень осаду на трубах буде критичним.
Станція знезалізнення і заміна мереж - близько 10 млн доларів
Проте саме зараз ми можемо говорити про початок будівництва станції знезалізнення води на насосній станції. За кошти світового банку. Вже проведений тендер і визначений переможець. Підрядником буде українська фірма «Ютем» та австрійська GIS Aqua. Це консорціум розробив проект – на фініші з нами погоджують. З липня приступлять до будівельних робіт. До літа наступного року планують завершити об’єкт. Коли станція буде завершена, вміст заліза у воді, яка подаватиметься в місто, буде мінімальний. Звичайно, незначні частки будуть, але вони не впливатимуть на якість. Також ми поступово змінюватимемо старі комунікації на нові сучасні поліетиленові труби.
-
За чий кошт відбуватиметься фінансування проекту? І у скільки станція знезалізнення обійдеться?
- Це проект розвитку міської інфраструктури – до нього потрапили не тільки Тернопіль, а й Кропивницький, Вінниця, Житомир і менші містечка. Світовий банк позичив Україні гроші. Загалом проект обійдеться у 36, 7 млн доларів США – це для всіх міст. Що стосується станції знезалізнення – на нього потрібно близько 10 млн доларів. Це і будівництво станції знезалізнення, і повна реконструкція насосної станції №4, заміна мереж на її території, заміна арматури, будівництво лабораторно-побутового виробничого корпусу насосної санції. Окрім того, в рамках проекту буде ще проведено заміну електричного обладнання і впроваджено автоматизовану систему управління насосної станції. Паралельно ще проводитимемо заміну мереж. Зупинки для промивання щопівроку, відповідно, не буде. Хіба локально, без зупинок.
Куди скаржитись, коли з крану тече іржа?
-
Наразі воду вимикають і її якість напередодні вимкнення залишає бажати кращого. Чому про погіршення її стану не попереджають офіційно? Принаймні про іржаву воду з кранів не попереджали ні на сайті водоканалу, ні на сайті міськради, ні в оголошеннях у ЗМІ.
-
Ми завжди, коли плануємо «промивання» труб, завчасно інформуємо споживачів про час проведення зупинки. І в цьому випадку наголошували, що вода будде подаватись лише до 24 години 12 квітня. У цей час подаємо воду перевіреної якості, як і подавали до цього. Немає такого поняття – «технічна вода», тобто, її ми не подаємо. Проте через надмірну кількість осаду і збільшення споживання вдвічі вода мала інший відтінок. Проте, наголошую, це не технічна вода. Просто в піковий період споживання, на жаль, так стається. І поки що ми на це вплинути не можемо.
- Чи перерахують кошти за споживання питної води – зокрема, за ті дні, в які її зовсім не було?
- В нас 96% споживачів мають квартирні лічильники. Відповідно, вони разуватимуть, скільки води спожито. Тим, кому рахують «по нормі» – ніхто виставляти рахунки за ці дні не буде. Йдеться про 4% споживачів.
- А чи перераховуватимуть «платівки» за ті дні, коли споживання через жахливий стан води було неможливим?
- Тут не можна говорити про дні. Скоріше, максимум годину-півтори. Є механізм проведення перерахунків, якщо в людей спостерігається справді регулярне погіршення якості. Тоді викликають представників водоканалу та балансоутривувача будинку – жек, ОСББ. З’ясовують причину. Відповідно, складають акт, на підставі якого суми в квитанції перераховують. Якщо погіршення якості води спричинене станом зовнішньої мережі – відповідальність несе водоканал. Такі випадки одиничні. Скарги – теж одиничні. І варість перерахунку за такі години чи дні - лічені гривні.
Куди скаржитись на проблеми з водою
Офіційний сайт КП «Тернопільводоканал» http://www.vodokanal.te.ua/ (там є й номери телефонів до диспетчера, приймальні, дирекції)
Аварійна служба (диспетчер): 25-26-10, цілодобово.
Довідка міськради: 15-80, цілодобово.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
p.s. цікаво, а як в тій самій, наприклад. сусідській Польщі з водопостачанням в містах справи, не думаю, що так як в нас