Ситуація в місті, будемо відверті, сумна. На весь Тернопіль є лише декілька паркоматів, хоча закон говорить чітко: «повинен бути один паркомат на 20 паркомісць». Якщо їх встановити в місті, то зніметься не лише питання «європейських парковок» — водіїв ніхто не дуритиме.
У Тернополі офіційно, станом на минулий рік, було 10 платних парковок з близько 250 місцями для платного паркуваня. Але ж подивіться на Живова-Шептицького. Там візуально гроші беруть з величезної кількості автомобілів, бо ж не всі водії можуть відмовити людині в жилеті, яка каже: «тут місце платне». Будуть паркомати, чітко буде видно що це офіційна парковка, де потрібно платити. не буде паркомату — до побачення.
Зважаючи на те, що потреба в паркоматах існує, член Громадської спілки «Рада бізнесу Тернопілля» Володимир Романко розробив проект «Всі платні парковки Тернополя — з паркоматами». Проект підтримує громадська спілка «Рада бізнесу Тернопілля”. Зараз його подали на «громадський бюджет» і є шанс, що задум (лише при вашій підтримці — авт.) буде втілений. Громадський бюджет, нагадаємо, це п’ять мільйонів грошей з міської казни, якими шляхом голосування, розпоряджається громада. Наш проект — на мільйон.
— Рахую що це потрібна річ з однієї причини: толку нема в тих парковках, — каже член ГС «РБТ» Сергій Барановський. — Куди йдуть гроші, ніхто не знає. Якщо буде автомат, не буде зловживань. Кошти рухаються непрозоро. Ми не знаємо, скільки їх. Чим більше буде надходити коштів за паркування, тим краще їх будуть використовувати. Надіємося на це.
Наразі усі міські платні парковки — в приватному підпорядкуванні. Але скоро договір між приватником та містом закінчується, і у влади буде два варіанти: залишити в приватному підпорядкуванні або ж повернути в міське — так колись було. Проте в будь-якому випадку від наявності паркоматів місто виграє.
— Паркувальник не має права брати готівки в руки взагалі. У принципі паркувальники не потрібні, — каже автор ідеї, член ГС «РБТ" Володдимир Романко. Другий аспект: кожне паркування — це вагоме джерело наповнення місцевого бюджету. У європейських містах операторами паркування є комунальні підприємства. Відповідно, весь дохід іде в бюджет міста. У Тернополі ситуація така, що фактично місто віддало це в сторонні руки і є якісь підприємці, які не спромоглись належним чином облаштувати парковки та якісно їх обслуговувати. Підозрюю, що й ті люди, які паркувальники — не оформлені. А самі оператори — платники єдиного податку. Тобто, місто недоотримує в податках.
Мета «Ради бізнесу Тернопілля» — привести роботу парковок до загальноприйнятого європейського стандарту, щоби це все відповідало вимогам закону. Ми хотіли б, щоб цим всім займалося комунальне підприємство. А навіть, якщо й підприємець, то встановивши паркувальні автомати, він змушений буде декларувати весь обсяг готівки, яка проходить. Як мінімум, він вже буде змушений сплачувати податки. Ну і розмір паркувального збору, за логікою, буде переглянутий без збільшення вартості паркування. Бо місто інвестує в паркомати.
Це проект реально є інвестицією. Потрачені гроші, чи то від діяльності КП, а чи від підприємця зі збільшеним паркувальним збором (без збільшення ціни паркування) швидко вернеться в бюджет міста.
ДОВІДКА
Як та де голосувати — на ілюстрації. Посилання для онлайн голосування: https://pb.rada.te.ua/projects/show/572. Якщо підтримуєш — проголосуй сам, запропонуй друзям.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 15 від 9 квітня 2025
Читати номер
David Starr