Виносили продукцію з палаючого цеху: виробники крем-меду показали підприємство після обстрілу
- Родина Філіц на власні очі бачила, як палає те, що вісім років збирали по крихтах, що заснували, розвивали та плекали. Їхнє виробництво крем-меду Bdjo.honey – одне з тих, що опинилися в епіцентрі ворожого удару 19 листопада.
- Підприємці поступово оговтуються, потроху приймають замовлення на залишки продукції та планують подальшу роботу. Наголошують: зупинятися не збираються.
Олег та Марія Філіц заснували власну справу у 2018 році. Вони починали з нуля, вклавши всі гроші, які вдалося заробити на заробітках у Польщі. Пара наголошує: рішення було непростим, але бажання мати свій бізнес і розвивати його в рідній Україні виявилося сильнішим за різні страхи.
– Коли нам було по 25 років, ми вирішили остаточно повертатися в Україну і розвивати власну справу. Вночі після роботи ми розробляли логотип, загальні принципи, на яких будуватиметься наша робота. Довго думали, проте все ж вирішили ризикнути: зібрали всі речі, усі зароблені гроші вклали в навчання та обладнання. За день до презентації нашого проєкту я потрапила до лікарні, на операційний стіл, але й тоді не здалися – розвивали власний інстаграм, а через місяць уже отримали запрошення на ярмарок, де вдалося заробити перші 5 000 гривень з нашого бізнесу, – розповідає родина.

Саме після цієї ярмарки Олег та Марія почали відвідувати й інші заходи – шукали своїх людей, розповідали про користь меду, різні смаки і головне: що його треба їсти, а не використовувати лише у косметологічних цілях.
– Ми встигали і бізнес розвивати, і маленьку донечку виховувати. Для перспективи переїхали із села до Тернополя, поки донька спала – готували наш крем-мед. Місця було мало, але ми розставляли наші баночки скрізь: на полиці, у шафи. Коли база клієнтів почала трохи рости, орендували приміщення, оснащили його всім необхідним під виробництво, сертифікували і працювали ще більше. Все робили вдвох. За два роки від старту почали отримувати перші корпоративні замовлення – було хвилююче, але ми впоралися. За ці сім років уже зробили і ребрендинг, і збільшили кількість смаків – працювали на повну, – розповідають підприємці.

19 листопада виробництво тернополян опинилося в епіцентрі чотирьох ворожих прильотів. Про влучання родина дізналася спочатку із соціальних мереж, а вже потім – із повідомлень знайомих.
– Ми орендували приміщення площею 80 кв. м. Уже підписали договір і очікували початку ремонту. Добре, що не встигли. Наш цех був рівно посередині чотирьох прильотів, – каже Марія Філіц. – Коли приїхали, одразу пішли всередину, через дим та вогонь, щоб зрозуміти, в якому стані продукція й обладнання. Побачили, що все по боках вигоріло вщент.

Попри пожежу, голова родини кинувся рятувати своє. Їм вдалося витягнути деяке обладнання, мед та стелажі. Чи щось працюватиме з цього – поки не знають.
– Мій чоловік Олег біг по пожежі, щоб врятувати бодай щось на виробництві. У нього погоріли кросівки, шкарпетки. Знаєте, ще до обстрілу я думала, що більше не хочу займатися цією справою, а коли стався удар, коли на підприємстві все палало, то зрозуміла, що надзвичайно люблю те, що роблю. Ми сильні, ми вже знаємо, що і як треба робити, аби відновити власну справу. Ми трудяги, ми сильні, змотивовані ще більше, – говорить Марія Філіц.


Наразі виробництво, а точніше те, що від нього залишилося, перевезли до кав’ярні знайомих. Збитки ще не підраховували. Якщо ви бажаєте підтримати бізнес – можете задонатити на благодійну банку посильну суму або зробити замовлення крем-меду.
Читайте також:
Дерев'яна колиба «Автопорт» дивом не спалахнула: бізнес оговтується після атаки
Наталка Гнатюк втратила сина та маму: друзі збирають кошти на підтримку
Ракетна атака забрала життя медпрацівниці Аліни Присяжнюк
Виділили кошти на поховання загиблих від ракетної атаки по Тернополю
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.