Тернополянин Юрій придбав для сім'ї електромобіль, але через спортивну підвіску автівки нею було важко пересуватися містом та пересічною місцевістю. Тому він вирішив зробити машину вищою, замінивши певні деталі.
– Через те, що авто японське, існують складнощі з підбором деталей, тому я вирішив доручити цю роботу майстрам з сервісного центру, – каже він. – Обрав автосервіс «Біол» з низки причин, зокрема, через те, що там працював менеджером мій знайомий, а також я знав, що у власника «Біолу» також є електрокар, це мене заспокоїло.
Чоловік не захотів міняти все одразу, адже це доволі дорого, тому вирішив спочатку замінити амортизатори спереду машини, а потім ззаду. Як розповів пан Юрій, спочатку його насторожило те, що після переліку всіх необхідних запчастин, які потрібно придбати, аванс кинути потрібно було на картку директора автосервісу.
Після того, як на автомобіль поставили нові передні амортизатори, автомобіль дійсно став вищим, розповів чоловік. Але вже після пробної поїздки він почув дивний стукіт в машині, якого раніше не було. Про що він одразу повідомив працівникам.
– У «Біолі» підтвердили, що стукіт є, – каже Юрій. – Але знайти причину не змогли. Тому попросили деякий час поїздити, мовляв, звук або пропаде, або проявиться більше і можна буде визначити точну причину. Я погодився.
Через карантин, спричинений коронавірусом, чоловіку та його дружині деякий час було не до машини, але, окрім стуку в авто, до проблем додався і хрускіт при поворотах. А оскільки знайомий чоловіка в «Біолі» вже не працював, він вирішив скористатися послугами іншого сервісного центру, аби визначити, чому є той стукіт. Там і виявили проблему в амортизаторах.
– Я звернувся до директора «Біолу», сказав, що працівники виконали роботу неякісно. Я просив замінити мені запчастини. Той відповів, що під час заміни підвіски зі спортивної на звичайну, гарантія не надається. Мене про це не попереджав ніхто, - зауважує пан Юрій.
За словами чоловіка, після звернень до офіційного представництва виробника деталей в Києві, в автосервісі все ж погодилися безкоштовно надати нові амортизатори та замінити старі.
Пан Юрій каже. що зробив фото амортизатора одразу після того як його вийняли з машини. Верхня металева деталь не має знаходитися зверху, через це машина працювала несправно
Чоловік, побоюючись неякісної роботи, вирішив здійснити збірку амортизаторів у авторизованому сервісному центрі, а не в автосервісі «Біол».
– Коли майстри в центрі почали здійснювати заміну, то «прозріли», адже на амортизаторах, що встановили у «Біолі», деякі деталі були поставлені догори ногами, – продовжує чоловік. – Це у майбутньому і спровокувало б навіть аварію, адже пружини амортизаторів могли лопнути, а колесо відпасти на ходу.
У автосервісі своєї провини не визнають, запевняє пан Юрій, кажуть, що якби заміну здійснювали саме у них, то вони могли б підтвердити цей факт. Через заміну в іншому сервісному центрі, не можна сказати точно, чи саме працівники автосервісу є винні, адже чоловік, окрім «Біолу», звертався і в інші центри, де деталі також могли міняти.
Виписка з автосервісу "Біол"
За словами пана Юрія, лише за деталі, без врахування роботи майстрів на автосервісі «БІол», він сплатив понад 9 000 гривень. У результаті повторної заміни деталей втратив ще 3720 гривень. Ця вартість могла бути більша, якби чоловіку повторно довелося купувати амортизатори. Адже ціна одного – 2060 гривень. До того ж чоловік готовий надати відеодокази заміни неправильно поставлених деталей з камер спостереження в іншому сервісному центрі.
Директор СТО «Біол» Володимир Кузьмінський каже, що пана Юрія попереджали про те, що гарантію йому видадуть тільки після заміни всіх чотирьох амортизаторів, а не двох, як він хотів. В іншому випадку гарантію на авто не дадуть. До того ж стукіт в машині міг бути викликаний тим, що передні амортизатори були нормальні, а задні - спортивні.
– Мене переконали дзвінком з Києва від офіційного представника виробника деталей, сказали, що ліпше в чомусь втратити, але замінити йому амортизатори, – каже директор. – Моє право було цього не робити. Фірма заплатила свої гроші за ці деталі.
Пан Володимир пояснив, що в «Біол» готові були здійснити йому заміну деталей, але Юрій не захотів цього та пішов на конфлікт, адже вирішив міняти в іншому сервісному центрі.
– Моє право було відмовити йому і в цьому, але мене також вмовили. У мене є гарантійний лист з Києва від представників, де сказано, що до мене претензій вони мати не будуть при заміні деталей в іншому сервісному центрі, - каже директор.
Володимир Кузьмінський пояснив, що він передбачав ситуацію, яка в результаті і склалася. Коли пан Юрій здійснив заміну в іншому місці, директор вже не був впевнений в тому, що саме його працівники зробили помилку, адже машина перебувала в інших сервісних центрах.
Амортизатори, які зняли з авто пана Юрія вже відправили на експертизу в Київ, повідомив пан Володимир.
Колишній менеджер автосервісу «Біол» Володимир Старик розповів, що добре пам'ятає ситуацію з паном Юрієм. За його словами, одразу після заміни амортизаторів чоловік здійснив пробний заїзд та поскаржився на зайвий стукіт. Майстри не знайшли причини.
– Ми порадили йому поїздити трохи, і звук міг або зникнути, або локалізуватися, щоб ми змогли його визначити, – каже Володимир. – Тільки через пів року Юрій з'явився на автосервіс.
Володимир Старик визнає, що деякі деталі під час встановлення амортизаторів встановили неправильно, і це вина працівників. Але і сам власник авто - Юрій занадто довго чекав, варто було приїхати швидше.
– Гарантію на амортизатори давали терміном на пів року, а Юрій з проблемою звернувся фактично в останній день гарантії, – продовжує Володимир. – Я не розумію, чому водій відмовився від гарантійної заміни на «Біолі», яка би пройшла безкоштовно. Знаю, що на цьому автосервісі конфліктні ситуації, навіть якщо і виникали, то вирішувалися без проблем.
Юрист Ростислав Небельський вважає, що Юрій опинився у виграші вже від того, що отримав безкоштовно нові амортизатори. Якщо чоловік звернеться з цього приводу до суду, то шансів довести свою правоту у нього мало. Він також може звернутися в Держпродспоживслужбу.
– Дуже важко довести, що шкоду вчинили саме в цьому автосервісі, – говорить юрист. – Відбувся ланцюг дій і невідомо, на якому саме етапі виявили помилку.
Пан Ростислав радить завжди укладати договір під час ремонту машини, це дозволить підтвердити, що ваше авто було саме в цьому сервісному центрі і щодо цього транспортного транспорту здійснили відповідні роботи чи заміну деталей.
А як вважаєте ви, хто правий в цій ситуації та як слід діяти пану Юрію? Діліться своїми думками в коментарях.
Стежте за новинами Тернополя у: Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
P. S. Опублікуйте це на головній сторінці вашої газети