Знайомство із працівниками сектору контролю за паркуваннями транспортних засобів. Офіс розташований на бульварі Шевченка, 1. Працівників – аж троє. І ще є директор – Ігор Максимів, а також юристи.
Нагадаємо, що у вересні 2018 року в Україні набули чинності нові правила паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах населених пунктів, для контролю дотримання яких у Тернополі на базі управління муніципальної інспекції створено новий підрозділ «Сектор контролю за паркуванням транспортних засобів».
Інспектори мають право виносити постанов про накладення адміністративного стягнення за порушення правил зупинки, стоянки чи паркування транспортних засобів.
Керівник нової структури теоретично знайомить з роботою. Зауважує, що нині актуальна вакансія – інспектор. Вимоги: вища освіта, досвід роботи в органах місцевого самоврядування, бажано водійський досвід. Однак це не принципово!
- У Тернополі інспектори з паркування першочергово здійснюють патрулювання на тих вулицях, де спостерігається суттєве ускладнення руху громадського транспорту та пішоходів через паркування автомобілів на смузі руху маршрутних транспортних засобів та в заборонених ПДР місцях для стоянки. За два тижні роботи відпрацьовували центральну частину міста, - каже пан Ігор.
Після винесення постанови про притягнення водія-порушника до адміністративної відповідальності, інформацію розміщують в електронній базі постанов про правопорушення, ознайомитися з якою можна на сайті http://inspector.rada.te.ua/, ввівши номер постанови та номер транспортного засобу.
Важливий нюанс – інспектори з паркування працюють без контакту з водієм.
- Порушником, згідно із законом, є власник транспортного засобу. Якщо машина зареєстрована за юридичною особою, то відповідальним є керівник фірми. Якщо власник вніс дані про належного користувача авто у відповідну базу МВС, то він відповідає за скоєне правопорушення. Якщо авто «на бляхах», то постанову адресуємо особі, яка ввезла транспортний засіб на територію України, - розповідає Ігор Максимів.
Прямої взаємодії між водієм та інспектором немає. У останніх є відповідні технічні засоби, які дозволяють зафіксувати порушення: боді-камери записують процес винесення постанов, час, дату, геолокацію, джпс-координати. Працівники сектору мають фотоапарат, завдяки якому фіксують порушення мінімум у двох ракурсах до нерухомого об’єкту. Також інспектори мають сертифіковані рулетки, які дозволяють максимально точно визначити відстань до об’єкту. Найближчим часом матимуть власну уніформу. Отже, суть така – усі засоби є, іди та працюй. Що ми і робимо.
У супроводі трьох інспекторів вирушаю у «розвідку». Не відходячи від «каси», поблизу міської прокуратури на бульварі Шевченка – перші порушники. Три машини – під знаком «Зупинку заборонено». Інспектори фіксують порушення на камеру та оформлюють повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності.
Проходимо кілька метрів – на перехресті бульв. Шевченка та вул. Йосипа Сліпого – два автомобілі. П. 15-9 ПДР: «Зупинка і стоянка заборонена на перехрестях та ближче 10 м від краю перехрещуваної проїзної частини за відсутності на них пішохідного переходу». Поки фіксуємо порушення, фотографуємо та знімаємо відео, підходить охоронець із сусідньої будівлі. Виправдовується, що якась жіночка лишила авто на 5 хвилин. Ми були на місці хвилин 10 – нікого. Тож повідомлення про винесення порушникам постанови залишаємо на лобовому склі. Колеги дають таке право і мені. Відчуття двояке: ніби і порушення виявили, але той «лист щастя» - гроші з чиєї кишені. Штраф – 255 грн. Якщо сплатити протягом 10 днів, то можна отримати ще 50%-ву знижку, кажуть інспектори.
Минаємо центр міста. Права частина дороги біля першої міської поліклініки, що на вулиці Острозького, - ще одне «рибне місце» інспекторів з паркування. Скільки вони не попереджають, а щодня тернополяни лишають тут свої автомобілі. Хоча є чіткий знак, який забороняє тут стоянку та зупинку, крім людей з обмеженими можливостями.
До речі, п. 15.3 ПДР: 5.3: «У населених пунктах зупинка і стоянка транспортних засобів дозволяються на лівому боці дороги, що має по одній смузі для руху в кожному напрямку (без трамвайних колій посередині) і не розділена розміткою 1.1 а також на лівому боці дороги з одностороннім рухом».
Важливо – чітко зафіксувати час правопорушення, сфотографувати усе з різних ракурсів та зняти відео, наголошують наставники.
Поки ми це робимо, підходять чоловік із жінкою. Кажуть, що зупинилися ненадовго, знак не помітили, а вдома самі маленькі діти. Але інспекторів то не розчулює. Порушення є порушення.
- Якби я поставив машину зліва, то через тих, що справа, уже не змогли б проїхати інші транспортні засоби, а це – перешкоджання руху, - виправдовується чоловік.
Але постанову все одно отримує.
Поки інспектори оформляли документи, біля іншого авто уже з’явився власник. Зав’язався словесний конфлікт. Чоловіки довго сперечалися з інспекторами, зауважили і про відсутність спецодягу, і про відсутність місць для паркування автомобілів. Зрештою, один із працівників сектору зачитав постанову. Тернополяни наголосили, що, ймовірно, оскаржуватимуть її.
- Ще й не таке бувало, - розповідає дорогою пан Володи мир. – І папку з рук виривали, і за руки хапали. Але скільки можна попереджати – ніде у світі такого хаосу немає. Порушив – відповідай!
На перехресті Руської та Острозького – знову заборонене паркування. І такі порушення – на кожному кроці. Відсутність стоянок чи зухвалість водіїв? Певно, обидва фактори, кажуть інспектори.
Біля лікарні швидкої допомоги зупинка теж заборонена, адже водії перешкоджають підїзду спеціального транспорту. Але тернополян це не стримує. Лишають машини прямо на пішохідному переході. Складене інспекторами повідомлення про притягнення до адмінвідповідальності залишаю на лобовому склі одного із авто.
На цьому наш майже чотиригодинний рейд закінчується. Питання до влади: чому в місті не створять нормальні умови для того, аби тернополянам було де припаркувати авто? Щодо водіїв: судячи з побаченого, відхилення від правил дорожнього руху аж надто зашкалює.
До слова, гроші, які стягують з правопорушників, підуть до міського бюджету. Про те, як їх збираються використовувати і чи не перетвориться робота інспекторів у «погоню» за штрафами – у наступних випусках газети.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 41 від 9 жовтня 2024
Читати номер
Василь Нечепура
Таким "інспекторам" не завадило б вивчити ПДР перш ніж когось штрафувати.
Ігор Комендат
ytpnj reply Ігор Комендат
Кобра
Ігор Васильович