Як подати заяву на відстрочку через ЦНАП: покрокове пояснення

Як подати заяву на відстрочку через ЦНАП: покрокове пояснення

З 1 листопада 2025 року в Україні починають діяти нові правила оформлення та продовження відстрочок від мобілізації. Зміни спрямовані на спрощення процедури, цифровізацію процесу, зменшення корупційних ризиків і забезпечення прозорості.

Роз'яснення щодо змін надали у Тернопільській міськраді. 

Оновлений порядок затверджено змінами до постанови Кабінету Міністрів України №560, якою передбачено:

  •  автоматичне продовження відстрочок;
  • цифрову форму як основний спосіб оформлення;
  • подання паперових документів через Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП).

Понад 80% відстрочок вже доступні онлайн, більшість із них буде продовжуватись автоматично на основі даних державних реєстрів.

Відео дня

Подання документів у ЦНАП

Для громадян, чий тип відстрочки ще не цифровізовано, або для тих, хто не користується смартфоном, з 1 листопада 2025 року можна подати заяву про відстрочку в Центр надання адміністративних послуг міста Тернопіль (вул. Князя Василя Костянтина Острозького, 6).

Як це працює:

  • адміністратор ЦНАП приймає заяву та сканує документи;
  • матеріали передаються до відповідного ТЦК та СП в електронній формі;
  • рішення про надання відстрочки ухвалює ТЦК та СП.

Таким чином, ЦНАП є фронт-офісом приймання документів, а рішення про надання відстрочки чи відмову у наданні відстрочки приймає виключно ТЦК та СП. Рішення про надання відстрочки відображатиметься у Резерв + заявника та в особистому кабінеті адміністратора ЦНАП. Відмова у наданні відстрочки надійде суб’єкту звернення на електронну пошту, зазначену у заяві. 

У ЦНАП не здійснюватиметься:

  • Автоматичне продовження відстрочок;
  • Взяття особи на військовий облік;
  • Оновлення військово-облікових даних;
  • Надання відстрочки військовозобов’язаним СБУ чи інших розвідувальних органів;
  •  Оформлення відстрочки особам, передбаченим п.1 (бронювання) та п.п. 16-23 (держслужбовці, політики, ), Дипломати, судді тощо) ч.1 ст. 23 Закону про мобілізацію

Які документи потрібні 

  1. Паспорт громадянина України;
  2. РНОКПП (ідентифікаційний код);
  3. Військово-обліковий документ;
  4. Документи, що засвідчують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку. Згідно додатку 5 Постанови КМУ №560.

У заявника має бути обов'язково зареєстрована електронна пошта!  

Заяву на відстрочку громадянин подає особисто. Подання заяви представником суб’єкта звернення не допускається!

Важливо наголосити, що відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заяві та доданих до неї документів, несуть виключно суб’єкти звернення.

 

Нагадаємо, раніше «20 хвилин» аналізували нові правила щодо відстрочок з адвокатами і публікували покрокову інструкцію оновленого порядку отримання відстрочки від мобілізації з 1 листопада через ЦНАП. Зокрема, адвокат Віталій Сідоров зазначав у коментарі нашому виданню, що ключова зміна, яка стосується подачі заяви на відстрочку з 1 листопада через ЦНАП — це  має особисто зробити претендент на відстрочку. Обов’язковою відтепер, наголосив він, буде особиста подача документу

Читайте також:

У ЦНАПі в Тернополі не знають, як оформляти відстрочки: за три дні до змін люди стали заручниками

Електронний ТЦК: з 1 листопада 80% відстрочок можна буде оформити онлайн

Нові правила відстрочки від мобілізації: головне про автоматичне продовження, Резерв+ та ЦНАП  

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (1)
  • Читач41
    Різке зростання кількості нових українських біженців викликало негатив у ЄС! Драпають українці, аж вишиванки завертаються!

keyboard_arrow_up