Як подати заяву на відстрочку через ЦНАП: покрокове пояснення
З 1 листопада 2025 року в Україні починають діяти нові правила оформлення та продовження відстрочок від мобілізації. Зміни спрямовані на спрощення процедури, цифровізацію процесу, зменшення корупційних ризиків і забезпечення прозорості.
Роз'яснення щодо змін надали у Тернопільській міськраді.
Оновлений порядок затверджено змінами до постанови Кабінету Міністрів України №560, якою передбачено:
- автоматичне продовження відстрочок;
- цифрову форму як основний спосіб оформлення;
- подання паперових документів через Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП).
Понад 80% відстрочок вже доступні онлайн, більшість із них буде продовжуватись автоматично на основі даних державних реєстрів.
Подання документів у ЦНАП
Для громадян, чий тип відстрочки ще не цифровізовано, або для тих, хто не користується смартфоном, з 1 листопада 2025 року можна подати заяву про відстрочку в Центр надання адміністративних послуг міста Тернопіль (вул. Князя Василя Костянтина Острозького, 6).
Як це працює:
- адміністратор ЦНАП приймає заяву та сканує документи;
- матеріали передаються до відповідного ТЦК та СП в електронній формі;
- рішення про надання відстрочки ухвалює ТЦК та СП.
Таким чином, ЦНАП є фронт-офісом приймання документів, а рішення про надання відстрочки чи відмову у наданні відстрочки приймає виключно ТЦК та СП. Рішення про надання відстрочки відображатиметься у Резерв + заявника та в особистому кабінеті адміністратора ЦНАП. Відмова у наданні відстрочки надійде суб’єкту звернення на електронну пошту, зазначену у заяві.
У ЦНАП не здійснюватиметься:
- Автоматичне продовження відстрочок;
- Взяття особи на військовий облік;
- Оновлення військово-облікових даних;
- Надання відстрочки військовозобов’язаним СБУ чи інших розвідувальних органів;
- Оформлення відстрочки особам, передбаченим п.1 (бронювання) та п.п. 16-23 (держслужбовці, політики, ), Дипломати, судді тощо) ч.1 ст. 23 Закону про мобілізацію
Які документи потрібні
- Паспорт громадянина України;
- РНОКПП (ідентифікаційний код);
- Військово-обліковий документ;
- Документи, що засвідчують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку. Згідно додатку 5 Постанови КМУ №560.
У заявника має бути обов'язково зареєстрована електронна пошта!
Заяву на відстрочку громадянин подає особисто. Подання заяви представником суб’єкта звернення не допускається!
Важливо наголосити, що відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заяві та доданих до неї документів, несуть виключно суб’єкти звернення.
Нагадаємо, раніше «20 хвилин» аналізували нові правила щодо відстрочок з адвокатами і публікували покрокову інструкцію оновленого порядку отримання відстрочки від мобілізації з 1 листопада через ЦНАП. Зокрема, адвокат Віталій Сідоров зазначав у коментарі нашому виданню, що ключова зміна, яка стосується подачі заяви на відстрочку з 1 листопада через ЦНАП — це має особисто зробити претендент на відстрочку. Обов’язковою відтепер, наголосив він, буде особиста подача документу.
Читайте також:
У ЦНАПі в Тернополі не знають, як оформляти відстрочки: за три дні до змін люди стали заручниками
Електронний ТЦК: з 1 листопада 80% відстрочок можна буде оформити онлайн
Нові правила відстрочки від мобілізації: головне про автоматичне продовження, Резерв+ та ЦНАП
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
-
Читач41Різке зростання кількості нових українських біженців викликало негатив у ЄС! Драпають українці, аж вишиванки завертаються!