Ями на Тернопільщині латають… в дощ?

- З-під коліс вилітало все щойно засипане, і все летіло на лобове скло машин, які їхали позаду.
- Вчасна ліквідація аварійної ямковості дозволяє попередити подальше руйнування дорожнього покриття.
- Та забезпечить безпечний рух транспорту та зменшить аварійність на автошляхах області.
Водії стали свідками того, як в ями з водою дорожники засипали холодний асфальт у Залізцях.
Про це повідомив громадський активіст Михайло Іваненко.
- Вчора (26 грудня – прим. авт.) побачив у смт. Залізці, в центрі міста, машину дорожників, наповнену асфальтом, - розповів Михайло Іваненко. - Йде дощ, ям і вибоїн не видно, бо всі заповнені водою. І в цей час біля кожної вибоїни зупиняється машина, і дорожники починаюсь засипати в ями асфальт.
Є вказівка: ями закидати асфальтом
Біля дорожників почали зупинятись водії. Розмова з майстрами здебільшого відбувалась на підвищених тонах. Бо з-під коліс вилітало все щойно засипане, і все летіло на лобове скло машин, які їхали позаду, пригадує активіст.
- Я зупинився, поцікавився у дорожників, що саме вони роблять, бо хто ж ремонтує дороги в дощ, - каже Михайло Іваненко. – Вони відповіли: практично по всій області прийшла вказівка займатись ремонтом і найбільші вибоїни закидати асфальтом. Пояснили, що ніби це дозволено. Наскільки я розумію, холодний асфальт має певні домішки і це дозволяє ремонтувати. Але не в «мінус» і не в дощ! Все ж засипане практично одразу вимиває водою.
За роз’ясненнями ми звернулись до Служби автодоріг в області.
- При ліквідації аварійної ямковості роботи проводяться холодними асфальтобетонними сумішами з додаванням спеціальних добавок, які дозволяють працювати у холодну пору року та при низьких температурах, - повідодмили у прес-службі Служби автодоріг в області. - За якістю цих матеріалів слідкують працівники лабораторії, а за якістю виконаних робіт – спеціалісти з відділу контролю Служби доріг.
Нищать дороги температура і фури
Різкі перепади температури з «+»˚С на «-»˚С , надмірна вологість та перевантаження проїжджої частини призводять до передчасного руйнування автошляхів, стверджують у дорожній службі. Саме тому вчасна ліквідація аварійної ямковості дозволяє попередити утворення вибоїн та подальше руйнування дорожнього покриття. А основне – це забезпечить безпечний рух транспорту та зменшить аварійність на автошляхах області.
Узимку дорожнє покриття найбільше страждає від впливу погоди, стверджує перший заступник начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Володимир Хемій. Лише за останній тиждень мороз змінювався плюсовою температурою кілька разів. Нерідко спостерігається і значна різниця між температурою повітря удень та вночі. При таких різких перепадах знижується жорсткість дорожнього одягу. Вона одразу тягне за собою утворення тріщин.
- Найгірше, що може далі бути з дорогою – потрапляння води у тріщину, - каже пан Хемій. - Втім, зважаючи на підвищену вологість у нашому регіоні, уникнути цього неможливо. Вода викликає відшарування дорожнього покриття від основи в зоні тріщини. В зв’язку з цим покриття та решта дорожнього одягу передчасно руйнуються.
Серйозно на стан доріг впливає і перевантаженість, каже Володимир Хемій.
Більшість доріг Тернопільщини були побудовані в 70 – 80 роках минулого століття. При цьому передбачалася експлуатація значно меншою кількістю транспорту, ніж є зараз.
Кожна десята фура - перевантажена
Сучасні багатотоннажні вантажівки були для радянських дорожників фантастикою, тож ніхто не міг врахувати вплив на дороги такого типу машин.
- Недобросовісні перевізники погіршують і без того непросту ситуацію, порушуючи експлуатаційні норми, - каже пан Хемій. - В гонитві за особистою вигодою вони перевантажують великотоннажні автомобілі, завдаючи величезних збитків мережі доріг.
Цього року в області працювали два сучасних габаритно-вагові комплекси. Результати спільних перевірок Служби автомобільних доріг, Укртрансбезпеки та поліції невтішні.
- Кожна десята фура на дорогах Тернопільщини перевантажена в середньому на 5-8 тонн, а бувають і такі випадки, що перевантаження сягає майже удвічі, - зазначив Володимир Хемій.
Служба автомобільних доріг у Тернопільській області максимально оперативно реагує на випадки утворення ямковості на дорогах. В зв’язку з обмеженими фінансовими ресурсами, не завжди вдається капітально відремонтувати пошкоджену ділянку дороги. Тому подекуди застосовується ямковий ремонт. У зимовий період технологія не дозволяє здійснювати його гарячим матеріалами, тому застосовується аварійний ремонт холодним асфальтобетоном.
Думка експерта
Що таке ямковий ремонт і навіщо він?
Про ремонт доріг узимку розповів радник начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області
Петро Вільчинський.
- Як часто дорожникам доводиться засипати ями на дорогах Тернопільщини у сніг та дощ?
- Щороку Служба автомобільних доріг проводить ямковий ремонт в обсягах більше 400 тисяч квадратних метрів на рік. 60% ямковості ліквідовується гарячим асфальтобетоном, тобто матеріалом, з якого зроблені верхні шари покриття. 30% - ін’єкційно-струменевим методом із застосуванням спеціальних машин, яких у нас в області 15. І лише 10% робіт, які ми здійснювали в цьому році, - так званий аварійний ямковий ремонт. Його доводиться робити навіть у негоду.
- А навіщо робити його, хіба не можна зачекати ясної погоди?
- Наше головне завдання – гарантувати безпеку руху на дорогах. Ліквідація ямковості в негоду вимушена. Її необхідно робити, яка б критика при цьому не була. Через навіть незначну вибоїну може трапитися ДТП. Аварійний ремонт проводимо, як правило, з використанням холодного асфальтобетону та інших бітумно-мінеральних сумішей, які заготовляють заздалегідь. Такий ремонт ямок може протриматись в середньому місяців два. А вже під час сприятливої погоди вкладаємо гарячий асфальтобетон.
- Яка технологія проведення аварійного ремонту, чи є якісь правила?
- Так, звичайно. В роботі ми керуємось відомчими будівельними нормами України щодо проведення аварійних робіт з ліквідації ямковості на асфальтобетонному покритті автомобільних доріг у холодний період року за несприятливих погодних умов (ВБН В.3.2.-218-542:2009).
Холодну асфальтобетонну суміш готуємо на бітумах із адгезійними добавками, які дозволяють проводити ремонт пошкодженої ділянки дороги при температурі від «5» до «-5» градусів за Цельсієм.
Такі суміші за 10-15 годин до використання у кількості необхідній для виконання робіт витримуємо при температурі не меншій 15 градусів. Для зручності розфасовуємо їх у мішки по 30-50 кг. Перед укладанням суміші холодного асфальтобетону здійснюємо висушування та нагрів місця ремонту.
- А який метод неаварійної ліквідації ямковості зазвичай використовуєте?
- Ін’єкційно-струменевий. Це передова технологія: ямки заповнюються під тиском, тому немає потреби в пресуванні. Також, тут малі затрати робочої сили.
Там де струменевий метод не буде ефективним, використовуємо гарячий асфальтобетон: спочатку проводимо фрезерування покриття потім обробляємо спецемульсією після чого вкладаємо гарячий асфальтобетон і пускаємо каток.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
Як так, як так, виро..ки???
Пане Хемій, скільки можна вішати лапшу на вуха?
Погода впливає на стан дорожнього покриття, але лише у випадку порушення технології його укладення!!
Скажете "не технологія, а такі матеріали" - ви ж такі закупили.
Дорожники, ви ж самі їздите, по цих "дорогах" невже вам не гидко самим від себе? Стільки красти, так робити...
Скільки автомобілісти платять податків?
Скільки коштує 1км2 ямкового ремонту?
Скільки коштує 1км нового дорожнього полотна, за європейськими технологіями, яке буде лежати роками? - пошуковики вам в поміч
Про ямковий ремонт ще в 2014 році ТСН зробили сюжет
https://www.youtube.com/watch?v=oH3oSAirdOY
Не дають вам коштів, припустимо, але вже як дають, то де вони розчиняються - це вже до вас питання!
Фури? Ставсте ваги, штрафуйте (нова поліція чи як там) - от вам і гроші на нормальні дороги, не ваша компетенція - ініціюйте, хай ставлять ті, хто її має.
Журналісти, ця тема не на один коментар, не на одну статтю, ворушіть цю тему
Дата последней корректировки документа: 01.01.1970