Партнер рубрики Події

Знову без попередження вимикають світло. Що робити, якщо «згоріла» техніка?

Знову без попередження вимикають світло. Що робити, якщо «згоріла» техніка?
  • У разі перебоїв зі світлом - фіксуйте ці випадки, викликайте представника постачальника, складайте двосторонній акт, або фіксуйте перепади напруги на відео, радить юрист.
  • Люди цікавляться, чи не буде віялових відключень енергії, популярних взимку минулих років.

Частина «Сонячного» ввечері 15 грудня знову сиділа без світла. Без жодного попередження знеструмили кілька будинків на вул. Київській, 15 Квітня, Лепкого та Смакули. До цього не було світла на «Східному» і в центрі.

Мешканці скаржаться, що в період відключення напруги додзвонитись за жодним з номерів, зазначених у довідках та сайтах енергетиків, неможливо. Як і дізнатись, чому вимкнули світло та коли його увімкнуть.

Телефони аварійних не відповідають

  • Світла не було приблизно півгодини, але ніхто про жодні вимкнення не повідомив, — зателефонувала до редакції тернополянка Оксана Лопушинська. — Телефони аварійних не відповідають. Після того, як світло увімкнули, лампочки «мигали», а котел ледь запустили. В цей час у мене працювала пральна машинка. Пів ночі ми сиділи біля неї, аби перезапустити програму, яку «заклинило».

У сусідів, скаржиться жінка, теж повиходила з ладу техніка. Котел досі не працює, зараз родина чекає на прихід майстра, якого викликали зранку. Він ніби запускається, а потім видає звук, наче зараз вибухне. У хаті холоднеча, адже в цій квартирі індивідуальне опалення.

Відео дня
  • В інтернеті вже кілька разів бачила, що нібито з метою економії знову повернуться оці «віялові відключення» напруги, проте жодної інформації про це на сайті енергетиків немає, — каже пані Оксана. — От що робити? Закуповувати акумуляторні лампи зі свічками? Упси, аби комп’ютери не погоріли? І цікавить, хто має відшкодувати шкоду, якщо техніка вийшла з ладу?

Питання ми адресували до прес-служби ВАТ «Тернопільобленерго» та юриста.

До енергетиків журналісти звернулись ще вранці 15 грудня. Поцікавились, чи було ці відключення аварійними, чи нам знову чекати на віялові вимикання електрики? Протягом кілька разів ми цікавились, коли нам нададуть відповідь, проте так її і не дочекались. Якщо енергетики нарешті прокоментують ситуацію, ми опублікуємо все.  

Відповідальність – на постачальнику

Як діяти, якщо через перепади напруги згоріла техніка. І хто відшкодовуватиме збитки в такому разі, коментує керуючий партнер ТОВ «Юридична фірма «Самуляк і партнери» Михайло Самуляк.

  • Національна комісія з питань регулювання електроенергетики України у своєму листі № 3087/15 / 61-15 нагадала споживачам, якщо електроенергія, що постачається, не відповідає якості, або параметрам, що встановлені у договорі з вини постачальника, то сам постачальник несе відповідальність перед споживачем і повинен сплатити йому штраф у розмірі 25% вартості такої електроенергії, - пояснив Михайло Самуляк.

Для фіксації порушення умов постачання електричної енергії необхідно викликати представника енергопостачальника - ПАТ "Тернопільенерго" чи його структурного підрозділу  Тернопільського міського РЕМу і скласти двосторонній акт, про те, що електроенергія постачається за межами параметрів, встановлених у договорі, радить адвокат.

  • Якщо представник енергопостачальника не приїде, то можна викликати спеціаліста, який спеціальним сертифікованим приладом здійснить вимір та фіксацію цих перепадів, - каже Михайло Самуляк. - Дані результати можна зафіксувати на відео.

Відео на телефоні – теж доказ

Якщо ж все таки, наслідки перепадів чи постачання електроенергії з перебоями дали про себе знати, а це може вилитись у псування побутової техніки, виводу її зі строю, то докази постачання неякісної електроенергії - акти, відеодокази, - стануть вам у пригоді, наголошує адвокат.

У Єдиному реєстрі судових рішень можна відшукати судове рішення щодо відшкодування збитків, завданих неякісним постачанням електроенергії.

  • Позивач зафіксував на телефон, що на лічильнику електроенергії протягом 5 хвилин напруга у мережі змінювалась від 110 до 370 вольт, - розповів Михайло Самуляк. - Внаслідок цього, у нього зіпсувався холодильник, телевізор, музичний центр та мікрохвильова піч. Ми залучили спеціаліста, який надав висновок, що ці прилади вийшли зі строю внаслідок перепаду напруги. З цими доказами позивач звернувя до суду з позовом про відшкодування збитків, завданих неякісним постачанням електроенергії та відшкодуванням моральної шкоди.

Енергопостачальна компанія довго затягувала процес, надаючи клопотання про проведення всіляких експертиз. У результаті позивач домігся відшкодування 13 000 грн. та 5 000 грн. моральної шкоди, пригадує адвокат.

  • Таким чином, у разі перебоїв зі світлом - фіксуйте ці випадки, викликайте представника постачальника, складайте двосторонній акт, або фіксуйте перепади напруги на відео, - наголошує Михайло Самуляк. - Адже у разі настання негативних наслідків ви зможете захистити себе як споживача та власне майно.

Довідка

Кол-центр ВАТ «Тернопільобленерго»: 0 800 50-90-40.

Тернопільський міський РЕМ: диспетчер 52-24-66, гол. інженер 25-38-83.

ВАТ «Тернопільобленерго», черговий: 23-96-44.  

 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up