Усе більшою проблемою для батьків стає дистанційне навчання. Вони говорять, що діти так і не змогли нормально освоїти навчальний матеріал, навчаючись вдома.
Мама п'ятикласниці, що навчається в одній з тернопільських шкіл розповіла, що вчителі приділяють недостатньо часу учням. Вони дають матеріал, який варто вивчити, але не пояснюють його. Вони не спілкуються з дітьми, а все навчання покладають на батьків.
– Коли діти повернуться знову в школу, викладачі проведуть оцінювання рівня знань, але по факту діти нічого не вчили, – каже пані Алла. – У моїх знайомих, у яких діти навчаються в різних школах, усі вчителі скидають завдання на Viber. Деякі з них фактично нічого не робили два місяці, а тепер наверстують все, скидаючи матеріал для вивчення та завдання, тому що скоро буде підсумкова контрольна.
Навчання дітей впало на плечі батьків. Саме вони витрачали зусилля та час, аби пояснити дитині предмет, інколи не знаючи та не розуміючи його.
– Який сенс давати завдання, якщо дитина не знає, як їх робити? ─ говорить Алла. ─ У батьків також є робота, і я не можу весь день пояснювати дитині матеріал, аби потім з нею виконувати завдання.
Начальниця управління освіти Тернопільської міської ради Ольга Похиляк повідомила, що всі викладачі працювали з учнями в дистанційному режимі. Їх мали контролювати директори шкіл. Вчителям зберегли заробітну платню, і вони працювали стільки годин, скільки відвели на ті чи інші класи.
– Є навчальний процес та програма, яку потрібно виконати, – каже пані Ольга. – На рівні шкіл мали би бути графіки, аби викладачі не обтяжували предметами учнів.
Настанови до викладачів були, перш за все, щоби вони гуманно ставилися до дітей. Учням було непросто навчатися дистанційно, тому вже у вересні вчителі повторять пройдений матеріал, щоб учні його засвоїли.
Така дистанційна форма навчання є найліпшим варіантом під час карантину, впевнена пані Ольга. Вчителі намагалися як можна краще пояснити свій предмет, але й батьки повинні проконтролювати, аби їх дитина навчалася.
Директор школи-ліцею №6 ім. Назарія Яремчука Олександр Остапчук розповів, що в його закладі кожен вчитель вибрав зручні платформи, аби навчати дітей та спілкуватися з ними. Педагоги продовжують надсилати домашні завдання, але в іншій формі, так, щоби зацікавити дитину.
– У нас люди неправильно розуміють, навіщо задавати домашні завдання, – розповідає директор. – За їх логікою виходить, що взагалі не варто задавати нічого. Ми привчаємо дітей, щоби вони були самостійними, тому домашні завдання будуть обов'язковими. Претензій чи покарань до дитини за те, що вона зробила його не так або взагалі не зробила, у нас немає. Нам важливо перебути цей карантин, і у вересні ми все наверстаємо, але зробимо це так, як зручно і добре дітям.
Учні навчилися б більше, якби перебували в школі, але враховуючи ту ситуацію яка є, саме таке дистанційне навчання є найкращим варіантом. Хоча дітям і важче засвоїти предмети на 30-40 відсотків, впевнений Олександр Остапчук.
Директор школи №3 Руслана Петрокушин додала, що вчителі проводять уроки через різні платформи: ZOOM, Skype або Viber. Однак дітям сприймати інформацію в такому форматі набагато важче, тому вчителі намагаються зацікавити учнів.
– Якщо говорити про обсяг завдань, то до мене скарг з цього приводу від батьків не надходило, а вже у вересні ми перевіримо, як діти засвоїли пройдений матеріал. Це не будуть контрольні роботи, вони будуть спрямовані лише, щоб оцінити рівень засвоєного матеріалу.
Руслана Петрокушин розповіла, що на початку наступного навчального року викладачі зможуть виділити резервні години, аби пояснити учням ті теми, які вже пройшли і, на їх думку, є найскладнішими. Швидше за все, учні цієї школи не будуть здавати підручники влітку. Так вони зможуть під час канікул повторювати матеріал, впевнена пані Руслана.
Як ви гадаєте, чи достатньо уваги приділили навчанню під час карантину вчителі, батьки та діти? Чи вірно організували навчальний процес? Діліться своїми думками в коментарях.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер