Чи можна турбувати свого сімейного лікаря у вихідні чи серед ночі: роз'яснення НСЗУ

НСЗУ пропонує вісім порад, які допоможуть побудувати довготривалі комунікації з вашим лікарем на засадах взаємоповаги.
Медична реформа запустила процес змін і сьогодні в центрі системи охорони здоров’я перебуває пацієнт. Але не можна реалізовувати власні права, нехтуючи правами інших. Деякі пацієнти телефонують своєму сімейному лікарю, терапевту або педіатру на мобільний у вочевидь неробочі години. Але на відміну від невідкладної допомоги, послуги, які надають лікарі та лікарки первинної ланки, не відносяться до екстрених. Про це нагадує пресслужба НСЗУ на своїй сторінці у соцмережі.
В Національній Службі Здоров'я України нагадують, що ваш лікар або лікарка:
- є людиною, а не цілодобовим сервісом;
- має визначені робочі години та вихідні;
- має право обирати спосіб зв'язку з пацієнтом та вирішувати, коли відповідати на дзвінки та повідомлення;
- може призначити час і дату прийому пацієнту;
- має право вирішувати, чи є реальна потреба у виклику додому чи можна проконсультувати дистанційно.
Звичайно, під час боротьби з коронавірусною інфекцією значно зросла роль та потреба українців в сімейному лікареві. Адже при симптомах COVID-19 потрібно телефонувати до свого лікаря, щоб він оцінив стан пацієнта, викликав мобільну бригаду для проведення тестування. Під час домашнього лікування з підтвердженим COVID також необхідно тримати зв’язок з сімейним лікарем, щоб контролювати самопочуття. При цьому, нікуди не поділись хронічні хвороби та потреба в отриманні електронного рецепту на “Доступні ліки” чи електронного направлення на певні обстеження чи консультації до вузьких спеціалістів. Нікуди не поділась потреба у вакцинації, раптові захворювання, які потребують допомоги сімейного лікаря.
На сьогодні своїх лікарів обрали 30 млн 610 тисяч українців. В середньому на одного сімейного лікаря, терапевта, педіатра припадає 1300 пацієнтів. Гроші йдуть за кожним пацієнтом до закладу, в якому пацієнт обрав собі лікаря. Але це не означає, що лікар працює зі своїми пацієнтами в режимі нонстоп
НСЗУ пропонує кілька порад, які допоможуть побудувати довготривалі комунікації з вашим лікарем на засадах взаємоповаги:
Сьогодні всі бачать, наскільки важливими є сімейні лікарі та лікарки в житті кожної родини. Тож НСЗУ закликає потурбуватися трохи про тих, хто має турбуватись про вас!
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
-
Алла Мисюра-Бондаренкобувае захворіеш,а воно як на зло на вихідний.мусимо дзвонити сімейному лікарю,бо тільки вона і нас знае і знае наші хвороби,вона мусить надавати нам консультації щодо лікування.дякуемо їй.хай бог дае їй здоров,яце татура катерина федорівна.
-
Наталия БелинскаяНам як нікому з сімейним лікарем пощастило. Дорога наша Наталія Миколаївна я хочу ще раз вам подякувати за Ваше добре серце. Вона постійно на зв'язку і не призначала якогось окремого часу для спілкування. Кому цікаво це Антонюк Наталія Миколаївна. Дякуємо Вам.Ольга Андрюхина-Губрий reply Наталия БелинскаяNatalia Belinskaja Наташа,це на Єреванській?
-
Євген СоколюкТолку нема з сімейних лікарів багато раз мав справу, до дупи!!! Краще б чергові цілодобові були і то відповідальні!
-
Надежда КоноваловаИнтересно,а сколько им платят за одного пациента?Профессор X reply Надежда Коновалова3-6грн в міс.