Сьогодні на прийомі, завтра — у реанімації: про що сімейні лікарі застерігають тернополян

Сьогодні на прийомі, завтра — у реанімації: про що сімейні лікарі застерігають тернополян
  • У випадку перших проявів коронавірусу — ми одразу телефонуємо до свого сімейного лікаря.

  • Уже майже півтора місяці, відколи розпочалась третя хвиля пандемії, їм доводиться працювати в посиленому режимі. Як справляються та про що просять пацієнтів, ми запитали у них. 

Про проблеми в роботі сімейних лікарів, великий наплив пацієнтів та про те, як коронавірус змінився за останній рік говоримо із заступником директора комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Надією Боднар.

А нижче ми подаємо розповіді сімейних лікарів, які діляться історіями та звертаються до своїх пацієнтів. 

 — Чи можете ви сказати, що зараз кількість хворих, які звертаються до сімейних лікарів на прийом, уже іде на спад?

Відео дня

 — Розкажіть, будь ласка, більше про роботу сімейних лікарів. Чи відчувають втому? І прошу, нагадаєте правила спілкування пацієнтів з сімейними лікарями у неробочий час? 

Треба розуміти, що коли лікар проводить огляд пацієнта, — він не може в цей час відповідати на дзвінки інших. Телефонуючи до сімейного лікаря, треба звернути увагу на те, чи зараз це не час прийому. Такого, щоб під час прийому не було людей — не буває. 

Навантаження дуже велике. Зараз значно збільшилась кількість пацієнтів, які приходять у лікувальний заклад, щоб поспілкуватися з лікарем. Справді у коридорах інколи доводиться просити людей дати дорогу. Медикам часто доводиться залишатися у позаробочий час, аби прийняти усіх. 

 — Що Ви хотіли б передати пацієнтам, якби могли звернутись до них усіх одразу? 

 — Якщо порівняти наплив пацієнтів, починаючи із кінця вересня, з ситуацією яка була під час минулої хвилі пандемії, навесні минулого року, що Ви можете сказати? 

 

Дзвінки починаються о 7-ій і тривають до 24-ї: сімейний лікар Галина—Марія Кіріченко 

— Кількість хворих на ковід із вересня до сьогодні зросла шалено. Люди масово звертаються. Дзвінки починаються із 7-ї ранку та продовжуються до 12-ї ночі. 

Щодо важкохворих, то можу сказати, що такий перебіг хвороби здебільшого у невакцинованих. 

Імунізація викликає різну реакцію в людей: хтось начитався фейків та жартів в мережі і думає, що так їх чіпують. Хтось цікавиться інформацією про вакцини, але наважитись не може, ну і звісно, є багато людей, які прийняли рішення щепитись.

Щодо дзвінків пацієнтів, дуже мало в кого є розуміння того, що сімейний лікар — це той, хто має власне здоров’я, власну родину та час на відпочинок, аби наступного дня нормально працювати. Дзвінок є в суботу, у неділю, рідко, але буває й таке, що телефонують посеред ночі. Ми стараємось відповідати, по-максимуму допомогти, але в силу людського фактора не завжди це виходить на 100%. 

У такому режимі важко працювати: емоційно, фізично, через такий режим відчувається і емоційне вигорання, але маємо працювати, бо по-іншому ніяк. 

Звертайтесь до лікаря вчасно, залишатись вдома два-три тижні, а вже тоді звертатись по допомогу — не є правильно, і з точки зору пацієнта, і з точки зору лікаря.

 

Не відкладайте похід до лікаря: сімейний лікар Ольга Адашинська

— Працюю сімейним лікарем із кінця літа. Ще заключаю декларації, то буває, що і 40 людей на день приймаю. Серед них 15-17 хворих на коронавірус або з підозрами. Початок моєї роботи припав на серпень, і тоді за день ми могли прийняти 1—2 хворих із симптомами коронавірусу. А бувало й таке, що не було взагалі нікого. 

Працювати в такому режимі нелегко, але енергії в мене багато, тож готова допомагати людям. Зараз бачимо, як швидко відбувається перебіг хвороби. І тут люди діляться на два типи: одні затягують та приходять на п'ятий-сьомий день з температурою, і тоді лікувати значно важче, а є такі, що і з найменшими симптомами звертаються за допомогою. 

 

Щодо перших симптомів, то найбільше пацієнтів звертаються з такими: загальна слабкість, температура не більше 37,2. Після направлення на тест — він виявляється позитивним, а за два-три дні різко падає сатурація. Тож найбільшою проблемою для людей стало те, що ковід зараз добре маскується: перші прояви є незначними, а стан може погіршитись дуже різко. Тому прошу людей бути уважними до власного здоров’я та не наражати на небезпеку себе чи своїх рідних, відкладаючи похід до лікаря. 

За день приймаємо 60-70 людей: сімейний лікар Володимир Гаврилюк

— Зараз у мене під кабінетом кілька десятків людей. Чи втомились ми? Як вважаєте? За день 74 пацієнти, зовсім не втомився, ні я, ні медсестра, як зараз поряд зі мною (посміхається — прим ред). Згідно з нормою, за день маю прийняти до 17 осіб. Особливо складний день — понеділок. 

Якщо порівняти із другою хвилею пандемії, яка припала на весну цього року, то людей було приблизно так само. Але зараз працювати нам важче, адже ми проводимо щеплення, часто звертаються і через проблеми із сертифікатами, лікарняними і так далі. 

 

 

Як комунікувати зі своїм лікарем

НСЗУ пропонує кілька порад, які допоможуть побудувати довготривалі комунікації з вашим лікарем на засадах взаємоповаги:

Тож НСЗУ закликає потурбуватися трохи про тих, хто має турбуватись про вас!

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (2)
  • Yuriy Kupeev

    А Я от вже не проти, щоб дурні самі позбавили планету від своєї присутності.
  • Marta Dereh

    Не може  лікар  якщо він лікар робити те що роблять сім лікарі в я Тернополі , точніше заставляють їх робити: видача сертифікатів, стоять люди з загран паспортами і хворі ковідні 1 компютер на медсестру і лікаря. Це центр надання адмін послуг! І ще одне., записалась до лікарки а на другий день її нема бо вона на вакцинаціі., як то так що неможна спланувати на тиждень вперед?

keyboard_arrow_up