Пенсійне посвідчення онлайн: чи складно це зробити? Розбираємось

Пенсійне посвідчення онлайн: чи складно це зробити? Розбираємось
  • Краще відстояти в черзі з паперами, ніж подавати онлайн! Саме так тернополяни відгукуються про нову послугу від Пенсійного фонду України – оформити пенсійне посвідчення у кілька кліків. 
  • За вісім місяців 2022 року кількість виданих пенсійних посвідчень та заповнених анкет на їх виготовлення на Тернопільщині становить 14 548, з них лише 45 оформили в онлайн-форматі. 
  • Чи реально подати заявку на пенсійне посвідчення онлайн – це як пройти всі кола пекла? Що пропонують у такому випадку працівники Пенсійного фонду Тернопільщини – ми розібралися. 

То сайт не відкривається, то дані не підтягує 

Тернополянка Світлана Лесюк вже 10 років має інвалідність і отримує пенсію від держави. Вона повинна систематично проходити комісію, підтверджувати свій стан здоров’я, а також оформлювати нове посвідчення. Вже у грудні 2021 року жінці дали довічну групу і знову постає питання про оформлення цього пенсійного посвідчення.

– З початком повномасштабного вторгнення держустанови анонсували про оформлення документів в онлайн-форматі. Тоді я побачила, що можу подати заявку на сайті Пенсійного Фонду, а потім просто забрати те посвідчення. Дуже зраділа, що не треба відстоювати довжелезні черги, збирати ці папери. Я знайшла алгоритм дій, ввійшла в систему і почала шукати ту кнопку «Оформити пенсійне посвідчення». Просидівши кілька годин так нічого і не зробила, бо тієї кнопки там просто не має, – розповідає пані Світлана. 

Відео дня

Єдине, що пропонує система жінці – призначення пенсії. А отже, наново вводити всі особисті дані, проводити перерахунок пенсії та прикріплювати весь пакет документів. 

– Не розумію, навіщо мені призначення пенсії, якщо я її вже отримую. Мені просто треба подати заявку на видачу посвідчення і все. Можливо, після того, як я введу всі дані, знову витрачу пів дня на пошук документів, їх прикріплення, у мене і запитають на останньому етапі про бажання оформити посвідчення онлайн. Але навіщо скільки зайвих кроків? Мої документи всі є в Пенсійному фонді Тернопільщини, – обурюється Світлана Лесюк. – До того ж, вже кілька років медико-соціальна експертна комісія передає цю інформацію самостійно. Якщо я жінка середнього віку з двома вищими освітами не можу знайти ту єдину кнопку і зареєструвати заяву, то що казати про пенсіонерів? Це знущання лише. 

Для початку підготуйте документи

Аби з’ясувати, як подати заявку на отримання пенсійного посвідчення онлайн, який пакет документів необхідно підготувати, ми звернулися до Пенсійного Фонду Тернопільської області. Зі слів начальника управління обслуговування громадян Василя Дубового, документи мають бути в одному форматі. 

– Вам знадобиться паспорт, документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків, фото. Розмір кожного файлу (сканованої копії документу) не повинен перевищувати один МБ. Файли мають бути таких форматів: JPG, PDF. Також подані вами фотографії мають бути зроблені протягом шести останніх місяців. На фото не повинно бути сторонніх предметів. А ось документи, що містять більше однієї сторінки, необхідно прикріпити як один файл, – розповідає пан Василь. 

Важливо! Послуга оформлення пенсійного посвідчення онлайн дозволена лише для тих, хто має «Дія.Підпис» або кваліфікований електронний підпис (КЕП). Або зареєструвався на порталі завдяки засобам Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, в тому числі з використанням технології Bank ID. Для цього необхідно перейти на сайт порталу «Дія» і виконати покрокову інструкцію. 

Ми розробили алгоритм дій

Щоб під час оформлення заявки на пенсійне посвідчення онлайн не виникали труднощі, у Пенсійному фонді Тернопільщини радять виконувати все за розробленим фахівцями алгоритмом. 

Крок 1: Маючи особистий електронний підпис, зайдіть на сайт Пенсійного фонду і зареєструйтеся. Для цього вам потрібно натиснути на кнопку Увійти в систему і додати електронний ключ з USB-флешнакопичувача. Після цього необхідно ввести особисті дані: ПІБ, рік народження і місце реєстрації.

Крок 2: В особистому кабінеті на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України у розділі «Щодо пенсійного забезпечення» треба заповнити відповідну заяву. Якщо ви користуєтеся мобільним додатком держустанови, то натискаєте на вкладення «До Пенсійного фонду України»: розділ «Комунікації до Пенсійного фонду України»«Заява на виготовлення пенсійного посвідчення». До заяви необхідно додати необхідний пакет документів. 

– Користувачу надається електронна форма з полями, що треба заповнити. Обов’язково вкажіть: загальні дані, місце проживання, дані паспорта. Якщо ви внутрішньо переміщена особа чи маєте інвалідність, то це також грає важливу роль і замовчувати про це не варто. Не забувайте і про відомості банку, в якому ви щомісяця отримуєте або плануєте отримувати пенсію. І завантажте обов’язково всі копії документів та фото. Тільки після того, як перевірили свої дані, все завантажили – натискайте кнопку «Сформувати заяву»

Важливо! При виявленні помилок користувачу надаються повідомлення, виділені червоним кольором, під полем, в даних якого виявлено помилку.

Крок 3: Далі варто натиснути на кнопку «Підписати та відправити в Пенсійний фонд України». Якщо дані кваліфікованого електронного підпису ввели без помилок та вони співпадають з даними, за якими користувач авторизувався на веб-порталі, заява автоматично зберігається в журналі звернень підсистеми «Звернення». Після цього користувач може відстежувати на веб-порталі стан опрацювання свого звернення — в режимі перегляду всіх звернень.

Василь Дубовий запевняє, на виготовлення документа витрачається майже місяць – 20-25 днів, проте кожен може відслідковувати на якому саме етапі знаходиться його заявка.

– Переглянути статус опрацювання такого свого звернення пенсіонер може через особистий кабінет користувача веб-порталу Пенсійного фонду України або, якщо при заповненні заяви було обрано дистанційне інформування, то особі прийде СМС-повідомлення за номером телефону вказаного при заповненні заяви на виготовлення пенсійного посвідчення, – каже пан Василь. 

Отримати пенсійне посвідчення літні люди Тернопільщини можуть після СМС-повідомлення. Тоді треба особисто звернутися до відділу обслуговування громадян (сервісного центру) за місцем фактичного проживання. За посиланням ви можете знайти адресу та контактні телефони того центру, що знаходиться у вашому населеному пункті. 

А для тих, хто бажає мати пенсійне посвідчення в електронному вигляді, то треба завантажити додаток «Дія», де воно підтягується автоматично. 

Якщо ж під час оформлення у вас виникли додаткові запитання або не виходить оформити, тоді звертайтеся за телефонами: 0800504007 або на гарячу лінію: 23-48-93.

Також можна завітати до сервісного центру за адресою: м. Тернопіль, вулиця Лисенка, 1. 

Отож, ми побачили, даний алгоритм дій є складним для людей похилого віку. Не кожен зараз може користуватися сучасними смартфонами, а що тоді казати за оформлення електронного підпису? Біля кожної бабусі повинні бути діти або онуки, які покажуть, розкажуть і допоможуть. Тож, не дивно, що серед такої великої кількості виданих посвідчень онлайн оформили лише 45 осіб.

Опитування

Чи оформлювали ви або ваші рідні пенсійне посвідчення онлайн?

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (1)
  • Люба Михайлівна Кузик

    Дозвконитись не можливо, що це таке?

keyboard_arrow_up